تاریخ انتشار: شنبه 1398/08/25 - 21:12
کد خبر: 335064

امیر حاتمی: راه مقابله با تحریم‌ آمریکا توسعه توان دفاعی است

این تحریم‌ها بنا به دلایل عمیق بنیادی کمرنگ نخواهد شد و تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش و توسعه قدرت در تمامی مؤلفه‌های حیاتی به ویژه قدرت دفاعی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دفاع پرس، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست تخصصی مقابله با تحریم‌های دفاعی، با اشاره به خباثت‌های نظام سلطه علیه ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن امروز حیات ما را هدف گرفته است و فراتر از ضربه به ایران اسلامی در صدد حذف ما برآمده است.

وی هم‌افزایی در این جلسه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: نظام استکبار با تمامی ارکان و هم‌پیمانان خود از طریق به‌کارگیری عناصر نفوذی در تلاش برای دستیابی به زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مخصوصا نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس، دسترسی به اطلاعات در عرصه جنگ‌ها و تقابل‌ها از عناصر اصلی برتری در نبردها محسوب می‌شود.

امیر حاتمی با اشاره به بصیرت و روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در آگاه‌سازی مسئولان و مردم و همچنین وحدت کلمه در خصوص ایستادگی در برابر نظام سلطه گفت: توطئه نظام استکباری به سرکردگی آمریکا علیه ایران اسلامی در آوردگاه‌های مختلف با شکست مواجه شده است؛ اما دشمن از هیچ فرصتی برای ضربه به کیان کشور دریغ نخواهد کرد.

وی سپس با اشاره به تحریم‌های نظام استکباری علیه ایران اسلامی و راهکارهای مقابله با این تحریم‌ها اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا به دلایل عمیق بنیادی کمرنگ نخواهد شد و تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش و توسعه قدرت در تمامی مؤلفه‌های مؤثر به ویژه قدرت دفاعی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه برخی کشورها بازیگر، برخی بازی‌ساز و برخی پیروی‌کننده محض هستند،  ادامه داد: امروز ایران اسلامی به واسطه قدرت منطقه‌ای تبدیل به یک بازی‌ساز منطقه‌ای شده است و این جز با مقاومت، اتکا به ظرفیت‌های درونی و توسعه قدرت دفاعی حاصل نشده است.

وی توسعه کشور را در همه ابعاد، مهم برشمرد و خاطرنشان ساخت: دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی و سیاسی بایستی با هم‌افزایی و تشریک مساعی کشور را به سمت تعالی همه‌جانبه جمهوری اسلامی پیش ببرند.

امیر حاتمی با بیان اینکه پیشرفت و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های همه‌جانبه و تنها بهره‌مندی از بخشی از ظرفیت‌های دانشگاهی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با شناسایی و از قوه به فعل درآوردن تمامی ظرفیت‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی متخصص و متعهد، می‌توان با جلوگیری از خام‌فروشی نفت کشور را به شکوفایی و بالندگی رساند.

همچنین در این مراسم، سردار «رضا طلایی‌نیک» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، هدف از این نشست را انتقال تجارب و بررسی ظرفیت‌ها و امکانات در حوزه دفاعی کشور در مقابله با تحریم‌های دفاعی عنوان کرد و گفت: مجموعه دفاعی با کمک دستگاه‌های گوناگون مرتبط در جهت خنثی کردن فشارهای تحریم موفقیت‌های بسیار بالایی را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: با اینکه پیشینه تحریم‌های ایران در حوزه دفاعی طولانی‌تر بوده است، لکن تجارب و ظرفیت باعث شده تا در حوزه دفاعی کمترین آسیب را ببینیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top