تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/08/28 - 16:09
کد خبر: 335403

عاملی: خشونت‌های اجتماعی نتیجه‌ای جز خستگی اجتماعی ندارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آتش زدن قرآن، تخریب اموال عمومی و ضرر زدن به مردم مصداق شکستن حرمت خدا و انسان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه سوم ستاد راهبری و هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی امروز سه شنبه به ریاست اسحاق جهانگیری در دفتر معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

سعید رضا عاملی در حاشیه این جلسه این اقدام را تأسف بار خواند و تصریح کرد: این گونه اقدامات سیرت واقعی افرادی را نشان می‌دهد که به صورت غیرمتعارف به آزار مردم پرداختند.

وی افزود: خشونت‌های اجتماعی که منجر به افزایش ناامنی اجتماعی می‌شود، نتیجه‌ای جز خستگی اجتماعی ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به بررسی عملکرد ۱۰ ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: در این گزارش، برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این شورا مورد توجه قرار گرفت که از جمله دستاورد‌های آن به شکل گیری چهار موسسه مردم نهاد قرآنی در کشور و همچنین هدف گذاری برای دستیابی به ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بود.

عاملی اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش، آموزش عالی و صدا و سیما برای فرهنگ سازی قرآنی در کشور از محور‌های مورد تاکید توسط اعضای جلسه در این زمینه بود.

وی از تصویب ماده واحده‌ای خبر داد که بر اساس آن دستگاه‌های فعال در زمینه قرآنی مکلف به داشتن محورها، مفاهیم و راهبرد‌های استاندارد خواهند شد.

استاد دانشگاه تهران توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه در نظام بودجه ریزی عملیاتی، بودجه را به سرفصل‌های مشخص که با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین می‌شود، اختصاص خواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تقسیم کار ملی در تدوین اسناد مصرح در سند مهندسی فرهنگی دستور بعدی جلسه بود، اظهار داشت: نزدیک به ۱۸ سند ملی در این راستا باید به تصویب برسد که تصویب آن به آرایش فرهنگی کشور از جمله سند معماری و شهرسازی، سند موسیقی، سند سینما، سند ارتباطات و رسانه کمک می‌کند.

عاملی گفت: لایحه‌ای شدن مصوبات نقش کلیدی در اجرایی شدن مصوبات دارد و تدوین این اسناد توسط دستگاه‌های ذینفع و طراحی آن به صورت لایحه جهت طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: همچنین مقرر شد استاندارد و چارچوب مشخصی برای تدوین اسناد از جانب دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به جلسه ارائه شود تا دستگاه‌ها اسناد پیشنهادی خود را طبق این چارچوب تدوین کنند.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعریف مفاهیم کاربردی، برخورداری از زمان بندی، رویکرد برنامه‌ای داشتن و معطوف بودن به برنامه‌های پنج ساله کشور از جمله مواردی است که در این چارچوب باید مورد توجه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد پس از تدوین این استاندارد و مطالعه مجدد در خصوص دستگاه‌های مسئول و همکار تدوین اسناد در جلسات آتی ستاد مهندسی فرهنگی تصویب اسناد فرهنگی کشور در دستور کار قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top