تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/08/30 - 05:28
کد خبر: 335549

نامه بسیج دانشجویی اصفهان به رئیس جمهور

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور، سوالاتی را درباره نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مطرح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اصفهان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور، درخصوص نحوه افزایش قیمت بنزین و سیاست‌های اقتصادی دولت سوالاتی را پرسیده است.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری
جناب آقای دکتر روحانی

سلام علیکم.

پس از حمد و ثنای خداوند و درود بر رسول اکرم (ص)، جریان دانشجویی به نمایندگی از آحاد مردم شریف، عزیز و صبور ایران اسلامی بر خود لازم می‌داند نکاتی را پیرامون طرح سهمیه بندی بنزین و اتفاقات و جریانات پس از آن، به دولت دوازدهم و علی الخصوص شخص جنابعالی، یادآوری کند. (که شاید جای طرح بعضی از آنها، نه ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی که در سال‌های اولیه انقلاب و نه به رئیس جمهوری، چون شما که تجربه پذیرش انواع مسئولیت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته است، که به کارشناسی نو پا و تازه وارد، باشد.)

۱-لازم است به مردم توضیح داده شود که چنین طرحی -که حتما خبر خوش آیندی برای طیف قابل توجهی از مردم نیست- چرا باید دقیقا در شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و نه یک شب زود‌تر و نه یک شب دیرتر مطرح گردد، تا شادی و سرور یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان را به بُهت و سردرگمی و نگرانی تبدیل کند.

۲-لازم است برای مردم روشن شود علت عدم زمینه سازی روانی وآماده سازی جامعه برای اعلام چنین خبر و تصمیم مهمی چه بوده است و چرا رئیس جمهوری که دایه دار احترام به حقوق شهروندی و گرامی داشتن مردم است، خود در این باره با مردم سخن نگفته و مردم را از قبل در اخذ این تصمیم شریک نکرده و مردم را امین و، ولی نعمت خود ندانسته است.

۳-پر واضح است که اعلام چنین تصمیمی، الزاما با ناآرامی‌ها واعتراضاتی همراه است که حتما زمینه را برای موج سواری دشمنان خارجی و داخلی مردم شریف ایران -که منتظر چنین فرصت‌هایی هستند- پدید می‌آورد. سوال اینجاست چرا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت که وظیفه حفظ آرامش وامنیت مردم را به عهده دارند پیش از چنین تصمیم مهمی، اقدام به شناسایی و انهدام باند‌های سودجو وفرصت طلب ننمودند تا از خسارات وآلام مردم بکاهند و مانع از تیر گشودن عده‌ای سفاک و فرصت طلب و داعشی مسلک به سوی مردم شوند. به نظر می‌رسد این شرایط یا ناشی از بی اطلاعی دستگاه‌های اطلاعاتی است و یا عدم اقدام به موقع آنها، که در هر صورت جای بررسی دقیق و پاسخگویی به مردم شریف ایران دارد.

۵-لازم است مردم بدانند علت حذف کارت سوخت در سال ۹۴ و مواضع جنابعالی وکابینه شما بر ضد سهمیه بندی و اصل طرح کارت سوخت، چه بوده و چه اتفاقی افتاد که حضرتتان با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای این طرح را لازم و واجب دانسته و مهم‌تر از همه اینکه چه کسی باید زیان یک تصمیم غلط -چه از بُعد مادی که هزاران میلیارد تومان برآورد می‌شود وچه از بُعد روانی و امنیتی به مردم– را بدهد.

۶-لازم است مردم بدانند چرا در این طرح به سیاست‌های جمعیتی توجهی نشده است و عملا خانواده‌هایی که بیش از سه فرزند داشته باشند از دریافت یارانه برای فرزندان بعدی شان محروم اند؟! این سیاست‌ها ضد جمعیتی نتیجه کدام کار کارشناسی وکدام مشاوره‌های مغرضانه است؟

۷- از نکات مهمی که همه بخش‌های دولت بر آن تاکید کرده اند، عدم دست اندازی دولت به منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین و طرح جدید دولت در این باره است؛ لذا لازم است سازوکاری طراحی شود تا مردم به طور مستقیم و شفاف از درآمد ناشی از این طرح و نحوه هزینه کرد آن اطلاع یافته و ظَن بهره برداری سیاسی یا غیر شفاف از این منابع زدوده شود.

۸- لازم است در کنار چنین طرح‌هایی که گمان می‌رود به فضل خداوند و همت مسئولین به نفع مستضعفین تمام شود، دولت از دیگر طرح‌ها و لوایحی بگوید و پرده برداری نماید که علاوه بر شوک کمتری که به جامعه وارد می‌نماید، گا‌ها منابع بیشتری را برای خزانه بیت المال به ارمغان خواهد آورد و ذاتا فساد ستیز و عدالت محور است. توجه به اصلاح نظام مالیاتی کشور، از جمله این طرح هاست.

۹- حداقل از شیوه و زمان اعلام طرح، به نظر می‌رسد همه ابعاد این طرح به صورت جدی و دقیق، کارشناسی نگردیده است و لازم است در تکمیل و اصلاح طرح مذکور، فارغ از گرایشاتِ سیاسیِ کارشناسان، از نظرات کارشناسیِ خبرگانِ فنِ این حوزه، استفاده گردد.

۱۰- در این چند روز پس از اعلام و اجرای طرح، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مکررا اعلام کرده اند که هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی بوده و با آن برخورد می‌شود؛ لذا لازم است دولت دقیقا شفاف نماید چه راه و برنامه عملیاتی و اجرایی برای کسانی دارد که درآمد آن‌ها نسبت عکس با افزایش قیمت بنزین داشته و اکنون برای جبران گرانی قیمت بنزین، راهی جز افزایش نرخ خدماتشان یا کالاهایشان ندارند. رانندگان شریف ناوگان تاکسیرانی و رانندگان خودرو‌های باری سبک بنزین سوز از این دسته اند.

۱۱- لازم است که رئیس جمهور به سمع مردم شریف ایران برسانند، اعلام عدم اطلاع، یا فعلا عدم اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، توسط استانداران و وزرای دولت دوازدهم حتی تا روز قبل از اجرای طرح، ناشی از عجله در تصمیم است یا خدای ناکرده نفاق در گفتار و عمل؟! و چرا باید چنین باشد؟

والعاقبه للمتقی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top