تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/12 - 09:59
کد خبر: 336986

طلوعی: رئیس قوه‌قضاییه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند

علی طلوعی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: به نظر می‌رسد فضای دانشگاه و فضای تشکل‌های دانشجویی باید از صرف آوردن سخنران‌های سیاسی برای برنامه‌های مختلف فاصله بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی باید حرف جدی داشته باشند و براساس آن حرف از مسئولین دعوت کنند، افزود: بنده این حرف را غلط می‌دانم که جنبش دانشجویی باید اعتبارش را از مسئولین بگیرد و به عکس معتقدم مسئولین باید اعتبارشان را از پاسخگویی به مردم و دانشجویان به دست بیاورند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: به نظر می‌رسد در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولین باید از ظرفیت پاسخگویی برخوردار باشند و آنقدر شجاعت داشته باشند که خودشان را در معرض نقد‌های صریح و دقیق دانشجویان و عموم مردم قرار بدهند.

طلوعی با بیان اینکه ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو روزی است که دانشجویان و جریان دانشجویی باید در آن فرصت ظهور و بروز پیدا کنند و حرف خود را به گوش مردم برسانند، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید صدای مردم و صدای مستضعفان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب به گوش مسئولین برسد؛ اما متاسفانه شرایط دسترسی به مسئولین به راحتی فراهم نشده است با این وجود روز دانشجو زمانی است که در فضای دانشگاه صدای محرومین و مستضعفین را به گوش مسئولین کشوری برسانیم.

وی افزود: مردم امروز درد و رنج‌های مختلفی دارند و فشار زیادی را متحمل می‌شوند، اما صبورانه و کریمانه پای انقلاب ایستادند و با همه توان از انقلاب و آرمان‌های آن دفاع می‌کنند؛ بنابراین چنین مردمی شایسته تکریم بیشتر از جانب مسئولین هستند.

طلوعی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو میزبان رئیس قوه قضائیه خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم در یک برنامه با نشاط دانشجویی بتوانیم صدای مردم و اقشاری باشیم که امروز تحت فشار‌های زیادی قرار دارند و آقای رئیسی نیز پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی بیان کرد: مراسم گرامیداشت روز دانشجو شنبه ۱۶ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و اقشار مختلف مردم در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران با شعار «دانشجوی مسلمان صدای مستضعفان» برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه نمی‌خواهیم مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه به سمت یک مراسم تشریفاتی پیش برود بستری را در فضای مجازی فراهم کرده ایم تا عموم دانشجویان بتوانند سوالات خود را از رئیس قوه قضائیه بپرسند؛ البته سوالاتی که اقبال بیشتری داشته باشند را مطرح خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در هر حال ما شجاعت رئیس قوه قضائیه را قدر می‌نهیم و امیدواریم روزی در جمهوری اسلامی برسد که همه مسئولین شجاعت این را داشته باشند که در یک فضای باز و آزاد خود را در معرض نقد قرار دهند و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

طلوعی اظهار کرد: یکی از مهمترین راه‌های بازگشت امید به جامعه این است که مردم حس کنند که مسئولین پاسخگوی مطالبات آن‌ها هستند و درد‌ها و مشکلاتشان را پیگیری می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top