تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/27 - 14:09
کد خبر: 338787

سید امیرحسین اشرف طبا؛

دانشگاه محقق اردبیلی،دانشگاه بی صاحب

ترم تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی در حالی روبه پایان است به اکثر برنامه های تشکل های انقلابی مجوز داده نشده و دانشگاه همچون دولت، سعی بر بریدن صدای منتقدین دارد و در عین حال با حمایت های فراقانونی و غیرقانونی از تشکل های یکبار مصرف خود ساخته و دولت ساخته، سعی بر این دارد که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بتواند فضا را برای ورود نمایندگان هم حزب خود به مجلس فراهم سازند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سید امیرحسین اشرف طبا*//  ترم تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی در حالی روبه پایان است به اکثر برنامه های تشکل های انقلابی مجوز داده نشده و دانشگاه همچون دولت، سعی بر بریدن صدای منتقدین دارد و در عین حال با حمایت های فراقانونی و غیرقانونی از تشکل های یکبار مصرف خود ساخته و دولت ساخته، سعی بر این دارد که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بتواند فضا را برای ورود نمایندگان هم حزب خود به مجلس فراهم سازند.

در این میان ادعای بحث برانگیز معاون فرهنگی در پاسخ به دلیل عدم صدور مجوز ها نگران کننده است. ایشان در مقام پاسخ از <نامه محرمانه> وزارت علوم به دانشگاه ها پرده برداری میکنند که به اظهار ایشان طی آن نامه از دانشگاه ها خواسته شده است که در آستانه انتخابات به برنامه های پر مخاطب مجوز داده نشود و از برگزاری این دست برنامه ها ممانعت به عمل آید. پس از پیگیری های صورت گرفته تا به حال مدرکی دال بر این مساله از طرف وزارت علوم به تشکل های دانشجویی ارائه نشده است.

آیا ابلاغ این نامه از سمت وزارت علوم صحت دارد؟ اگر وزارت علوم چنین نامه‌ای به دانشگاه ارسال کرده است در واقع به دنبال بستن دهان منتقدین و بستن فضای سیاسی دانشگاه‌هاست.

اگر وزارت علوم نامه ای ارسال نکرده است چرا معاونت فرهنگی چنین ادعایی میکند و سعی در امنیتی کردن فضای دانشگاه را دارد؟ از طرفی چرا فقط در مجوز دادن به برنامه های تشکل هایانقلابی از چنین نامه هایی پرده برداری میکنند و تشکل های دولت ساخته و خود ساخته خود به راحتی مجوز گرفته و برنامه خود را اجرا میکنند؟

تا کی قرار هست فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه بازیچه ذهن های بسته چنین مسئولینی شود؟

در حالی که به برنامه های ارزشی و انقلابی انجمن ها و تشکل های انقلابی مجوز برگزاری داده نمی شود شاهد؛ برگزاری تریبون های یکطرفه حامیان دولتی ها در دانشگاه، حمایت از متینگ های انتخاباتی داخل شهر و برنامه هایی که در نهایت به دنبال گسترش ضد فرهنگ ها و... هستتند، هستیم.

عصر روز دوشنبه مورخ ۹۸/۹/۲۵، سالن بزرگ شهید خودسیانی دانشگاه که ظهر همان روز میزبان چهارمین کنگره شهدای دانشجویی استان بود درحالی که همچنان طاق نصرت تصاویر شهدا در سر درب سالن جای گرفته، شاهد برنامه ای از طرف انجمن های علمی یکی از دانشکده های دانشگاه بود که دربخشی از آن چراغ های سالن خاموش می شود و به پایکوبی و رقص دانشجویان دختر و پسر ختم می شود!

مسئولین دانشگاه که خود مجوز اجرای چنین برنامه ای را صادر کرده اند یا اظهار بی اطلاعی از  برنامه می کنند، یا اتفاقات افتاده را کتمان می کنند و یا مسئولیت را از دوش خود سلب می کنند.

از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی انتظار میرود کما فی السابق وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد تا فضای فرهنگی و سیاسی دانشگاه به دست نا اهلان نیافتد. مع الاسف مسئول نهاد که خود یکی از مراجع تایید کننده مجوز برنامه ها می باشد، اظهار بی اطلاعی می کند!

سوال اینجاست که اگر مسئولین از اجرای برنامه بی اطلاع هستند، چه کسی مجوز  برگزاری برنامه را داده و دانشگاه چطور بودجه برنامه را پرداخت کرده است؟ آیا دانشگاه در این حد بی درو پیکر است که بدون مجوز بنر و پوستر نصب میشود!!و مسئولین اطلاعی ندارند؟!

آیا دانشگاه در این حد بی در و پیکر است که در بزرگترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه برنامه برگزار میشودو مسئولین اطلاعی ندارند!؟

آقایان مسئول بجای سلب مسئولیت از خود و کتمان حقایق، شهامت پذیرش اشتباهات خود را داشته باشند.

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top