تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/30 - 17:34
کد خبر: 339145

آنچه باید درباره دستگاه ورزشی الپتیکال بدانید

بهترین روالهای ورزشی شامل شدت های مختلفی است که در هنگام ورزش کردن مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام استفاده از الپتیکال، می توانید از یک قدم زدن سریع، دویدن یا یک صعود از پله را با چالش کشیدن خود تقلید کنید. برای تغییر نوع تمرین، فقط باید مقاومت دستگاه و سرعت حرکت را تغییر دهید.

خبرنامه دانشجویان ایران: الپتیکال یک دستگاه اصلی و اساسی برای تجهیزات ورزشی است که در هر سالن ورزشی و یا باشگاه های درمانی به عنوان قلب باشگاه در نظر گرفته می شود. این دستگاه الپتیکال دارای قطعه هایی است که ثابت بر روی دستگاه قرار دارند و هم چنین شامل دو دسته بلند و پدال هایی است که با پا جابجا می شوند.

الپتیکال:
الپتیکال یک دستگاه اصلی و اساسی برای تجهیزات ورزشی است که در هر سالن ورزشی و یا باشگاه های درمانی به عنوان قلب باشگاه در نظر گرفته می شود. این دستگاه الپتیکال دارای قطعه هایی است که ثابت بر روی دستگاه قرار دارند و هم چنین شامل دو دسته بلند و پدال هایی است که با پا جابجا می شوند. این دستگاه تمرینی از الگوهای حرکتی است که راه رفتن و دویدن و بالا رفتن را ارائه می دهد و تمرین ورزشی بسیار کاملی است. در این مقاله به 4 مزیت دستگاه الپتیکال خواهیم پرداخت.

از دست دادن وزن واقعی
فواید استفاده از دستگاه الپتیکال برای کاهش وزن مشهود است ، به طوری که بسیاری از افراد از این دستگاه و تجهیزات بر روی آن برای تسریع در کاهش چربی خود استفاده می کنند و در این کار نیز بسیار موفق هستند. تحقیقات نشان می دهد که دستگاه الپتیکال نسبت به برخی از ماشین های جایگزین مانند پله کوهنوردان و دوچرخه های ورزشی موثر تر بوده و افراد تمایل بیشتری دارند که از این نوع دستگاه الپتیکال استفاده کنند. از نظر کالری بسیار عالی سوزانده شده ، تمرینات مربوط به این نوع دستگاه قابل مقایسه با تردمیل است، اما غالباً از آنجا که از ماهیچه ها بیشتر برای تولید حرکت استفاده می شود، احساس راحتی بیشتری می شود. تعداد دقیق کالری های سوزانده شده در حین تمرین روی الپتیکال بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن، جنس و سطح آمادگی جسمانی فعلی شما دارد، اما مطمئناً یکی از مؤثرترین دستگاه ها برای استفاده است در صورتی که هدف شما از دست دادن وزن باشد.  مناسب ترین قیمت خرید ترمیل را در سایت کراس ببینید.

اپتیکال و حمایت از اعضای بدن
مزایای یک دستگاه الپتیکال فراتر از کاهش وزن است ، و شامل محافظت از مفاصل شما نیز می شود. هنگام در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی دستگاه الپتیکال در  مقابل تردمیل ، شاید بتوان گفت از مهمترین تفاوت ها بین این دو دستگاه همین است که این نوع دستگاه از اعضای بدن محافظت می کند. تمرین روی تردمیل یک تمرین با تأثیر بالا در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر ، تمرینات با استفاده از الپتیکال بدون تأثیر نیستند. این امر باعث می شود که این نوع دستگاه برای افرادی که مشکلات مفاصل یا درد را تجربه می کنند، جایگزین فوق العاده ای باشد، زیرا میزان فشار وارد شده به مفاصل، به ویژه در زانو و لگن، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اپتیکال و کار بر روی کل بدن:
بر خلاف بسیاری از دستگاه های ورزشی که برای قلب مناسب هستند، الپتیکال بر روی کل بدن کار می کند، یک تمرین کامل برای بدن فراهم می کند و تعداد کالری سوخته را افزایش می دهد. تمرین بسیار موثری برای بازوها است. کافی است دستگیره ها را حرکت دهیم و با حرکت پا ماهیچه های پا را نیز در گیر خود خواهد کرد.با فشاری که به کل بدن از جمله سینه و شانه و کل قسمت فوقانی بدن وارد می کند باعث می شود تمامی بدن به حرکت درآید.

با حرکت پدال ها با پاهای خود، بدن تحتانی از جمله گلوت های شما تمرین بسیار خوبی خواهند داشت. به منظور هدف قرار دادن گلوتها، می توانید مقاومت را افزایش داده و یا دوره های پدال زدن به عقب را نیز انجام دهید. الپتیکال یک دستگاه بسیار سازگار است و تمرینات را می توان در جهت نیاز هدف شما و با توجه به شکل دادن ماهیچه ها تنظیم کرد.

می توان در مسیر متقابل از دستگاه الپتیکال استفاده کرد ، برخی تنظیمات را انجام داد تا به تقویت کمر شما کمک کند، از جمله مهمترین قسمت بدن یعنی عضلات شکمی را نیز درگیر خود می کند. برای کار بیشتر روی شکم، به راحتی دستگیره ها را رها کرده و عضلات اصلی خود را درگیر کنید. هنگامی که دیگر دست خود را نگه ندارید، باید از عضلات شکم خود استفاده کنید تا متعادل شوند.

همچنین می توانید برای به دست آوردن بهترین تمرین ممکن برای ران، تکنیک های مورد استفاده در دستگاه الپتیکال را تغییر دهید. تغییر اندک در نحوه استفاده از دستگاه می تواند گروه های مختلف عضلانی را هدف قرار دهد و به تقویت عضلات ران کمک کند. به عنوان مثال ، هنگام پدال به عقب، پای خود را (قسمت جلوی ران های خود) هدف قرار می دهید. اگر کاربر پیشرفته ای هستید، حتی می توانید اسکواش را همزمان با پدال به عقب انجام دهید. تا زمانی که یک کاربر حرفه ای نباشید ، نباید این کار را امتحان کنید ، اما این می تواند وضعیت ران های شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. با هدف نگه داشتن اسکوات در هر زمان چند ثانیه این کار به راحتی انجام می شود. همچنین خرید صندلی ماساژور را در سایت ببینید و آنلاین بخرید.

تفاوت در شدت کار شما
بهترین روالهای ورزشی شامل شدت های مختلفی است که در هنگام ورزش کردن مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام استفاده از الپتیکال، می توانید از یک قدم زدن سریع، دویدن یا یک صعود از پله را با چالش کشیدن خود تقلید کنید. برای تغییر نوع تمرین، فقط باید مقاومت دستگاه و سرعت حرکت را تغییر دهید. اگر می خواهید تناسب اندام خود را بهبود ببخشید، برخی از تمرینات با شدت زیاد را انجام دهید که شامل مخلوط کردن برخی از ضربانهای با شدت زیاد با دوره هایی با شدت کم است. می توانید کم کم شروع کنید و به مرور زمان شدت خود را تقویت کنید.

پیشگیری از صدمات و ایمن سازی
اگر تازه وارد سالن بدن سازی شده اید، ابتدا کار کردن با برخی دستگاه ها سخت است و استفاده از برخی تجهیزات دشوار است. الپتیکال ، که طراحی بسیار بصری دارد ، مشکلی ندارد از همان ابتدا مورد استفاده قرار گیرد، تکنیک مناسب را می توان در عرض چند دقیقه آموخت. به همین ترتیب، الپتیکال نیز یکی از امن ترین قطعات تجهیزات داخل سالن بدنسازی است. بسیاری از افراد هنگام سقوط از یک تردمیل دچار سانحه می شوند و یا در بخش وزنه های آزاد باشگاه ها دچار حادثه می شوند، اما الپتیکال به ندرت با صدمات از هر نوعی همراه است. غلطک های فوم به یک روش بسیار رایج برای جلوگیری از آسیب دیدگی و کمک به حفاظت از فرد طراحی  شده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top