تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/10/05 - 10:38
کد خبر: 339713

قاضی‌زاده هاشمی: نارضایتی‌ها از خطاهای مدیریتی است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نارضایتی مردم ناشی از خطاهای مدیریتی در اداره کشور است، گفت: باید دولت و مجلس دیگری به جای این دولت و مجلس مستقر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس  با اشاره به نارضایتی مردم از عدم پیشرفت صنایع و اقتصاد کشور اظهار داشت: نارضایتی مردم ناشی از خطاهای مدیریتی در اداره کشور است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد، بخش‌های مختلفی شامل صنعت و تجارت دارد. ما در حوزه های بخشی و زیر بخشی کارهای مهمی انجام دادیم و با ایجاد ستاد و قراردادن متخصصان و نخبگان در این ستادها، موجب پیشرفت برخی از بخش‌ها شده ایم. به عنوان مثال در بخش پزشکی آزمون کنکور برگزار کردیم و بهترین رتبه ها و افراد نخبه را به این بخش فرستادیم. امروز در سطح دنیا هر دارویی ساخته شود در عرض دو سال معادل ایرانی آن دارو ساخته خواهد شد. اما در بخش های دیگر شاهد چنین پیشرفتی نیستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از انقلاب سطح تولید ناخالص ملی به شدت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به دلیل ساختار اقتصادی تبعیض‌گرا، رانت‌جو و رانت گرا علیرغم افزایش شاخص‌های رفاه عمومی برای اقشار متوسط و فقیر، شکاف عمیق طبقاتی در جامعه و عدم وجود ساختار عدالت گرا، این خدمات را تبدیل به نارضایتی کرده است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر انقلابی در روش دیوان سالارانه اداره کشور در گام دوم انقلاب، اظهار داشت: باید دولت و مجلس دیگری به جای این دولت و مجلس و روش اداره دیگری به جای روش‌های دیوان سالارانه امروز مستقر شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: هر کشوری در جهان پیشرفت کرده با اتکا بر ظرفیت های بومی خود توانسته به رشد و توسعه دست یابد. هیچ کشوری در دنیا با استفاده از ظرفیت خارجی رشد نکرده است. کره، هند و چین از تولید داخلی مانند ناموس خود حفاظت کردند تا قابلیت رقابت خارجی پیدا کنند.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک مدل جهانی و تجربه کشورهای موفق است، بیان کرد: هیچ کشوری با پول خارجی پیشرفت نکرده است. مبنای پیشرفت باید توان بومی و داخلی باشد. زیرا هر کشوری دارای ظرفیت های جغرافیایی و تاریخی خاصی است که با بقیه کشورها متفاوت است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی‌ها و راهبردها برای کشور همیشه بومی بوده است، ادامه داد: افراد متخصص و توانمند زیادی در کشور وجود دارند که باید سرمایه پیشرفت و توسعه کشور باشند.

وی در خصوص رویکرد مردم در انتخابات آینده گفت: رویکرد مردم در انتخابات آینده به سمت جریان انقلابی است اما امیدوارم این رویکرد همراه با تغییرات انقلابی و بنیادین در کشور باشد که اگر این تغییرات صورت نگیرد، ناکارآمدی دیوان سالارانه محبوبیت این جریان را زائل می کند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی فرصتی برای طرفداران انقلاب است که می توانند به سمت کارآمدی پیش بروند. اگر جریان اصولگرا با نگاه سنتی بخواهد کشور را اداره کند، بعد از مدتی مجدداً مردم از این جریان نیز دلزده می شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: هدف جریان انقلابی و اصولگرا باید خانواده‌ها باشند که امروز با مشکلات عدیده‌ای برای تأمین مخارج روزانه خود دست و پنجه نرم می کنند. مسئله، مادر و پدرها هستند که به خاطر عدم توان اقتصادی، صدایشان بلند است. میزان صبر و طاقت آنان کاهش یافته است. خانواده هایی که مادر باید کمک خرج خانواده باشد. حکومت باید گوش شنوا برای شنیدن صدای خانواده ها داشته باشد.

وی یادآور شد: محبوبیت فعلی جریان انقلابی سلبی است، ایجابی نیست. مردم از جریان مقابل متنفر هستند و به جریان انقلابی روی آورده اند. باید جریان انقلابی این نگاه سلبی را به ایجابی تبدیل کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top