تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/10 - 10:59
کد خبر: 340369

گزارش تصویری «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

تجمع دانشجویان علیه بودجه ۹۹ در مقابل مجلس

تجمع دانشجویان علیه بودجه ۹۹ در مقابل مجلس

جمعی از دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه دانشجویی در اعتراض به لایحه بودجه سال99، صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمعی را برگزار کردند. این دانشجویان خواستار مقابله مجلس با لایحه ارائه شده دولت از طریق عدم تصویب بودجه شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه دانشجویی در اعتراض به لایحه بودجه سال99، صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمعی را برگزار کردند. این دانشجویان خواستار مقابله مجلس با لایحه ارائه شده دولت از طریق عدم تصویب بودجه شدند.

دانشجویان پلاکاردهایی حاوی دست نوشته های اعتراضی به شرح زیر همراه داشتند:

«تصویب بودجه با اصرار دولت، تحمیل نقشه دشمن بر ملت»، «آیا زمان تصویب بودجه رکورد برجام را می شکند؟»،«بودجه 99 جاده صاف کن فرار مالیاتی»،«بودجه معیوب و نامتوازن، ضعف اقتصاد کشور»، «لایحه آشوب»؛ «بودجه 99 تخریب تدریجی اقتصاد»

در این تجمع حمزه دستیار «دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل» و دانیال یادگاری«دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی» به بیان صحبت پرداختند.

حمزه دستیار با اشاره به پیش بینی فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت در روز در لایحه بودجه سال 99 این بند را غیرممکن و خطرناک خواند، وی لایحه بودجه 99 را بستر ساز اعتراضات و اغتشاشاتی شبیه به 28 آبان و بهمن 96 خواند و پیش بینی کرد در سال آینده با این وضعیت تورم به حد افسار گسیخته ای افزایش خواهد یافت و این عوامل همه و همه مردم را معترض و نگران خواهد کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به رقم 50 هزار میلیاردی خصوصی سازی در لایحه بودجه سال 99 با اشاره به وضعیت نا به سامان خصوصی سازی در شرکت هایی نظیر هپکو، آذراب و کارخانه قند یاسوج تاکید کرد این حجم از خصوصی سازی برای اختصاصی سازی و واگذاری اموال ملی به عده ای خاص است که قدرت مدیریت امور را ندارند و این شرکت ها را به تعطیلی کشانده و کارگزان را بی خانه و کاشانه می کنند.

دانیال یادگاری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز با اشاره به کلید واژه استعفا از سمت دولت تاکید کرد دولت با این حربه هر گونه نقد و نظری را بایکوت کرده و پاسخگو نیست و اینک در بحث بودجه نیز با تهدید به استعفا سعی دارد این بودجه معیوب را تصویب کند.

وی همچنین مجلس شورای اسلامی را در حل موضوعات اساسی کشور ناتوان دانست و مقصر وضعیت امروز و اتفاقاتی که پیش خواهد آمد نمایندگان مجلس دانست.

وی با اشاره به موضوعاتی از قبیل سهمیه بندی بنزین، بودجه 99 و مذاکرات گفت دولت  با نگاهی سیاسی سعی دارد مسائل را جلو ببرد و مطمئنا اولین آسیب این نوع نگاه متوجه دولت و شخص آقای روحانی خواهد بود.

** گزارش از حسن زین الدینی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top