تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/10/25 - 12:01
کد خبر: 342361

بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دشت چابهار شده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: این میزان بارندگی در برخی از ایستگاهها از جمله فنوج به ۲۲۶ میلی متر نیز رسیده که باعث سرریز شدن سدهای منطقه شد و بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دشت چابهار شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، علی زینی وند خواستار تجمیع کمک ها از طریق هلال احمر و شورای خیرین هاسب شد و گفت: شورای خیرین هاسب متشکل از خیریه های زیادی است که از قبل نیز در زمینه ساخت فضای آموزشی و بهداشتی در منطقه فعالیت داشته و دارای سایت و ساختمان مرکزی در تهران می باشد.

وی اضافه کرد: خیرینی که می خواهند کمک کنند با مشورت با ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداری‌ها امکاناتشان را تجمیع تا بتواند بیشترین تاثیر و هم‌پوشانی را داشته باشد چرا که فرمانداری‌ها اطلاعات جامعی از خسارات و نوع نیازمندی‌های منطقه دارند و هماهنگی برای ارسال کمک ها بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به از بین رفتن بسیاری از زیرساخت ها، کمک های نقدی نیز مورد نیاز است که هم وطنان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب هلال احمر  ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت واریز کنند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: حجم آسیب ها زیاد است چرا که میانگین بارندگی در سیل اخیر در طول ۲۴ ساعت از ۱۲۵ میلی متر فراتر رفت در حالی که میانگین سالانه در طول ۵۰ سال گذشته توسط ایستگاههای باران سنجی ۱۱۳ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی های به موقع به مردم باعث شد حداقل تلفات جانی را داشته و تنها در این سیلاب ۱ نفر فوتی گزارش شده است افزود: قطع راه دسترسی ۸۹۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۵۰۰ راه دسترسی بازگشایی شده همچنین برق ۸۷۳ روستا نیز قطع که ۴۷۳ روستا وصل شده است.

زینی وند خاطرنشان کرد: شبکه آب ۲۴۵ روستا نیز بر اثر سیل قطع شده که تنها آب ۵۳ روستا تاکنون وصل شده است.

وی گفت: حجم تخریب راه های روستایی به گونه ای است که بسیاری از روستاها راه دسترسی ندارند و به وسیله چرخبال امداد رسانی می شوند.

وی از تشکیل ۴۵۰ اکیپ از دستگاه‌های مختلف امداد رسانی از جمله هلال احمر، اورژانس و نیروهای نظامی و انتظامی در ساعات اولیه و اعزام به منطقه خبر داد و گفت: علاوه بر اینها ۶۵ گروه جهادی فعال به استعداد ۳۵۰۰ نفر نیز در حال خدمت رسانی به مردم منطقه هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: وضعیت توپوگرافی منطقه بگونه‌ای است که سیلاب تا مدت ها در منطقه بخصوص در دشتیاری و باهوکلات ماندگاری دارد که این ماندگاری تبعات بهداشتی عدیده‌ای را برای مردم منطقه به دنبال خواهد داشت

زینی‌وند نیازمندی های ضروری مردم سیل زده را سبد غذایی، بسته های بهداشتی، آب معدنی، چادر، لوازم خانگی ضروری و وسایل گرم کننده اعلام کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top