تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/10/29 - 09:54
کد خبر: 342739

در پی انصراف باشگاه‌های ایرانی از جام باشگاه‌های آسیا؛

دفاع ملی فوتبال از عزت و امنیت ایران

دفاع ملی فوتبال از عزت و امنیت ایران

استیو کیم مسئول سابق رقابت‌های باشگاهی در AFC درباره این اختلاف گفت: برگزاری بازی در زمین ثالث درباره این پرونده تصمیمی مقطعی است. همه بازی‌ها باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود، ولی متاسفانه در آسیا اجرای این قانون سخت است.

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را سلب کرد، در همین راستا مدیران هر چهار باشگاه ایرانی دلیل بیانیه ظالمانه AFC، برای عدم شرکت در این رقابت ها به توافق قطعی دست یافتند.

شهر خودرو، استقلال، پرسپولیس و سپاهان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا هستند که با حکم جدید  AFC، نمی توانند در ایران از حریفانشان میزبانی کنند.

اعتراض فوتبال ایران با ارسال نامه تیم الکویت کویت به منظور برگزاری بازی تیمش مقابل استقلال ایران در زمین بی طرف شدت گرفت؛ سابقا فقط بازی های تیم های ایرانی و عربستانی در زمین ثالث برگزار می شد اما درخواست تیم الکویت و موافقت کنفدراسیون فوتبال اوج وقاحت لابی عربی برای زمین زدن فوتبال ایران بود.

باشگاه‌های ایرانی طی چند سال اخیر از امتیاز میزبانی مقابل تیم‌های عربستانی استفاده نکرده اند و به خاطر بازی در کشور ثالث از نظر فنی و مادی متضرر شده‌اند اما عربستانی‌ها با کاهش حمایت هواداران ایرانی در ورزشگاه‌ها سود برده اند.

در حالی که مهدی تاج  از صدور رای به سود ایران خبر می داد اما همه چیز سر جای خودش ماند.قبل از شروع  فصل 2018 لیگ قهرمانان هم در حالی که هنوز هیچ رأیی‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعی نشده بود فدراسیون فوتبال به شکلی کاملا شتابزده از برطرف شدن مشکل میزبانی‌های ایران وعربستان خبر داد و از این ادعا با عنوان یک پیروزی بزرگ یاد کرد اما  چندروز بعد دبیرکل AFC به‌نوعی خبر فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد.

استیو کیم مسئول سابق رقابت‌های باشگاهی در AFC درباره این اختلاف گفت: برگزاری بازی در زمین ثالث درباره این پرونده تصمیمی مقطعی است. همه بازی‌ها باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود، ولی متاسفانه در آسیا اجرای این قانون سخت است.

رسانه‌های عربی با حمایت عربستان سعودی در تلاش بودند تا دیدار نمایندگان کویت و ایران که قرار بود یک بهمن ۹۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود را به روز ۵ بهمن و در کشور قطر موکول کنند. اما این بار لابی سعودی عربی در تلاش هستند تا وقاحت بیشتری به خرج دهند و برگزاری دیدارهای کلیه تیم‌های عربی و غیرعربی با تیم‌های باشگاهی ایران را در زمین ثالث برگزار کنند و حق میزبانی را از نمایندگان کشورمان بگیرند که تا حدودی موفق شدند و با واکنش باشگاه های ایرانی کواجه شدند.

بیانیه فدراسیون فوتبال:
1- فدراسیون فوتبال امروز نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی‌طرف برگزار کند.

2- فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت نامه و در روز جمعه جلسه‌ای را با حضور کلیه مسئولان مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این باره به سرعت آغاز شد.

3-همچنین مقرر گردید در روز شنبه جلسه دیگری در این باره با حضور مدیران 4 باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان،استقلال و شهر خودرو اتخاذ گردد.

4- موضع نهایی باشگاه‌های ایرانی ظرف روزهای آینده و پس از تصمیم‌گیری قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد.

راه های پیش روی فوتبال ایران
به طور کلی در حال حاضر فوتبال ایران سه راه پیش رو دارد. ما یا باید تصمیم جدید AFC را بپذیریم و به جز تیم های عربستانی از سایر تیم های آسیایی هم در کشور ثالث میزبانی کنیم. این تصمیم معنایی جز پذیرش بی چون و چرای این حکم غیرمنطقی ندارد و بر ادعای واهی ناامن بودن ایران صحه می گذارد.

راه دوم اما تحریم لیگ قهرمانان آسیا است. تصمیمی سخت و پرهزینه که اتخاذ آن تبعات زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت. 4 باشگاه ایرانی اگر امروز به صورت رسمی تصمیم بگیرند که در این مسابقات حضور نیابند، باید صابون محرومیت های طولانی مدت از لیگ قهرمانان و همچنین جریمه های سنگین مالی را به تن بمالند. اتفاقی که قطعا ضربات سنگین مادی و معنوی به فوتبال ایران می زند.

راه سومی هم در این میان وجود دارد که البته چندان امیدی به وقوعش نیست و آن هم لابی فدراسیون نشینان با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا است. آن ها باید خیلی سریع و با انجام رایزنی های مربوطه AFC را قانع کنند که ایران مشکلی برای میزبانی رقابت های فوتبال ندارد و می تواند مثل سالیان گذشته این کار را به شکل خوبی انجام دهد. در این میان شاید دعوت از نمایندگان ای اف سی به ایران ،سریع ترین راه برای اثبات امنیت حاکم بر کشور باشد که البته با توجه به تصمیم قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا و انفعال مدیران فدراسیون فوتبال،بعید است این اتفاق به سرعت رخ بدهد.

بعد از انصراف چه اتفاقی برای فوتبال ایران رقم خواهد خورد؟!
سوای بر جرایم مالی سنگین، محرومیتی بالغ بر 2 الی 3 فصل حضور در تمامی رقابت‌های آسیایی و بین المللی و تنزل جایگاه رتبه‌ای و کاهش سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی تنها بخش اولیۀ این ماجرا خواهد بود!

شاید این جرایم بهتر از پایمال شدن غرور ملی، عزت ایرانی و نادیده گرفتن یک ملت بزرگ باشد، حضور بدون عزت در این مسابقات یعنی بپذیریم ایران کشور نا امنی است، جامعه ما جامعه نا لایقی است و صلاحیت میزبانی بین المللی را نداریم؛ یعنی تسلیم سیاست کثیف عربی حاشیه خلیج شدیم و در برابر زیاده خواهی ها شکست خوردیم.

تصمیم به انصراف تصمیم سخت و تلخی است اما نظرسنجی ها نشان می دهد مردم برای عزت تیم ها و کشورشان ارزش بیشتری قائل اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top