تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/30 - 10:13
کد خبر: 342885

خبرنامه دانشجویان ایران گزارش می‌دهد؛

قرارگاه دانشجویی قدس با هدف اخراج آمریکا از منطقه تشکیل شد

قرارگاه دانشجویی قدس با هدف اخراج آمریکا از منطقه تشکیل شد

قرارگاه دانشجویی قدس با هدف اخراج آمریکا از منطقه با حضور مسئولین بسیج دانشگاه‌های شهید بهشتی، خواجه نصیر، امام صادق (ع)، صدا و سیما، علوم قضایی، مذاهب اسلامی، شاهد، علوم و تحقیقات و مدرسه عالی شهید مطهری اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرارگاه دانشجویی قدس با هدف اخراج آمریکا از منطقه با حضور مسئولین بسیج دانشگاه‌های شهید بهشتی، خواجه نصیر، امام صادق (ع)، صدا و سیما، علوم قضایی، مذاهب اسلامی، شاهد، علوم و تحقیقات و مدرسه عالی شهید مطهری اعلام موجودیت کرد.

این نشست در لانه جاسوسی سابق امریکا و محلی که قبل از تسخیر سفارت به عنوان دفتر سفیر مورد استفاده قرار می‌گرفت، برگزار شد.

تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس
علیرضا رحیمیان در «کنفرانس خبری اعلام تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس با هدف اخراج آمریکا از منطقه» که صبح امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار کرد: پس از شهادت سپهبد شهید حلج قاسم سلیمانی، جمعی از دانشجویان تصمیم گرفتند که قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه دانشجویی قدس در راستای انتقام سخت از آمریکا تشکیل شود.

وی افزود: کارگروه‌هایی شامل علم و فناوری‌های نوین، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، گفتمان‌سازی، حقوقی و سایبری در این قرارگاه به فعالیت می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: دانشجویان ایران و جهان اسلام باید همبستگی یکدیگر زمینه اخراج آمریکا از منطقه را فراهم کنند. خروج همه‌جانبه آمریکا از منطقه در واقع هدف اصلی تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس است‌.

رحیمیان خاطرنشان کرد: روند مکتب انسانی سپاه قدس در شاخه دانشجویی ادامه دارد و باعث افتخار است که قرارگاه دانشجویی قدس در لانه جاسوسی سابق آمریکا و در اتاق سفیر سابق آمریکا مستقر است

تشکیل هسته‌های جهاد و مقاومت شهید سلیمانی
سجاد فخرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما هم در این نشست گفت: با توجه به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و تحولات اخیر و همچنین با توجه به وظایفی که بر عهده بسیج دانشجویی قرار دارد، تصمیم گرفته شد که قرارگاه دانشجویی قدس تشکیل شود.

وی افزود: به زودی هسته‌های جهاد و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را در جنبش دانشجویی تشکیل می‌دهیم که هدف آن نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

فخرایی تاکید کرد: رویکرد این هسته‌ها، آمادگی جسمانی و نظامی دانشجویان در دانشگاه‌ها به صورت تخصصی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به ساختار هسته‌های مقاومت گفت: این ساختار شامل هسته‌های بدر برای دانشجویان ورودی جدید، خیبر برای دانشجویان آموزش‌دیده در حوزه سایبری، انصار برای ادوار جنبش دانشجویی و احرار برای دانشجویان جهان اسلام است.

فخرایی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در قرارگاه دانشجویی قدس به دفاتر بسیج دانشجویی سراسر کشور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که آمریکا باید از منطقه خارج شود و ایران از لحاظ اقتصادی تقویت شود و در این راستا جنبش دانشجویی باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

قرارگاه دانشجویی قدس را  در مسائل فرهنگی تقویت می‌کنیم
پژمان حسنی مسئول بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری هم در این نشست با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه گفت: باید توجه ویژه‌ای به خطبه‌ رهبر انقلاب داشته باشیم، مخصوصا در خطبه عربی رهبر انقلاب، جملات ارزشمندی وجود داشت که خطاب به  عرب زبان منطقه بود.

مسئول بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه در مسائل فرهنگی، قرارگاه دانشجویی قدس را تقویت خواهیم کرد، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات اصلی ما در قرارگاه دانشجویی قدس است.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگی که در دانشگاه‌ها ایران در حوزه دانشجویان بین‌الملل وجود دارد، گفت: امیدواریم با پیوند دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام شاهد اخراج آمریکا از منطقه به زودی باشیم.

نشست تخصصی گام انقلاب و توسعه فناوری
علی مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هم در ادامه نشست گفت: هسته علم و فناوری‌های نوین در قرارگاه دانشجویی قدس با محوریت واحد علوم و تحقیقات تشکیل شده است و در این راستا نشست تخصصی گام انقلاب و توسعه فناوری با هدف تقویت قرارگاه در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

مظفری با اشاره به راه‌اندازی اندیشکده پیشران هسته‌ای با نام حاج قاسم سلیمانی، گفت: این اندیشکده توسط واحد علوم و تحقیقات تاسیس و رونمایی خواهد شد که در راستای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: ایران در حوزه راهبرد نظامی «خاک در برابر خاک» می‌تواند با موشک‌های کروز، هر نقطه از آمریکا را مورد حمله قرار دهد و در برابر تهدیدهای آمریکا پاسخ کوبنده داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: پیشران اتمی یا هسته‌ای در راستای دفاع از کشور است.

اتاق سفیر سابق آمریکا مقر اصلی قرارگاه قدس دانشجویی
مهدی هاشم زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی هم در ادامه گفت: نتیجه و خروجی قرارگاه دانشجویی قدس، در هسته‌ها و قالب کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشجویان بین‌المللی از ظرفیت بسیاری برخوردار هستند، در همین راستا باید در انتقام سخت و خروج آمریکا از منطقه از این ظرفیت استفاده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب گفت: مقرر اصلی قرارگاه قدس دانشجویی در اتاق سفیر سابق آمریکا در لانه جاسوسی است و پیام آن این است که به امید خدا جلسات بعدی قرارگاه دانشجویی قدس در پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و با حضور دانشجویان بین‌الملل برگزار شود.

تمام مردم باید در گرفتن انتقام سخت نقش داشته باشند
محمد زینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در ادامه این نشست بحث اخراج آمریکا از منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حفظ استقلال ایران از منطقه این اقدام باید زودتر انجام شود.

وی بیان کرد: وجود آمریکا در منطقه وابستگی برای کشورهای منطقه در پی دارد و تمامی اقشار مردم باید در گرفتن انتقام سخت نقش داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند ایران باید در تمامی زمینه‌ها قوی شود و این قرارگاه آغاز تقویت ایران در تمامی حوزه‌ها به‌شمار می‌رود.

بیانیه تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس: سیلی سخت عین‌الاسد نشان داد دوران تک‌تازی آمریکا به پایان رسیده است

دانشجویان در پایان این نشست با قرائت بیانیه‌ای رسما تشکیل «قرارگاه دانشجویی قدس» را اعلام کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله قاصم الجبارین

اگرچه دیوانگی ترامپ جنایتکار در ترور سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی آلام فراوان بر قلب‌هایمان فرود آورد، اما این خون به ناحق ریخته شده سرآغاز تغییر بسیاری از معادلات اساسی و بنیادین بوده، هست و خواهد بود.

منطقه‌ای که تا چندی پیش در گرداب افتراق فرورفته بود و خیابان‌های پایتخت‌هایش صحنه آشوب و تظاهرات شده بود، حالا زیر تابوت سردار سرافراز اسلام از بیروت تا تهران به اوج انسجام رسیده و این انسجام و همدلی اجتماعی اولین خیری بود که عدو با دیوانگی‌اش نصیب ما کرده است.

انسجامی که البته به مرزهای جغرافیایی محدود نشده و حالا دیگر می‌توان گفت به تعبیر رهبری «ملت مقاومت علیه آمریکا» به وحدت و انسجام رسیده و هدف این ملت در کوتاه مدت چیزی نیست مگر بریدن دست چپاولگری آمریکای جنایتکار از منطقه خاورمیانه.

امروز ملت مقاومت یک صدا از تهران و بغداد تا دمشق و بیروت یک راهبرد اصلی دارد و آن اخراج آمریکایی‌های متجاوز از منطقه خاورمیانه است و دقیقاً این اتحاد کم نظیر برای اخراج متجاوزین آمریکایی است که باعث شده ترامپ قمارباز حتی در پاسخ به پرسش‌های رقبایش در نظام حاکمه آمریکا درماند و به معنای واقعی کلمه منزوی و مستاصل شود.

او آمریکا را به همسایگی دره افول کشانده و حالا با ترور سردار سلیمانی دیوانه‌وار دست به انتحار زده و خود و هژمونی شیطانی آمریکا را یکجا از پرتگاه تاریخ سقوط داده است.

پاسخ جمهوری اسلامی در برابر ترور سردار سلیمانی شاید بتواند نمای واضح‌تری از افول این قدرت امپریالیستی را نشان بدهد، آنجا که جمهوری اسلامی با قدرت از «انتقام سخت» سخن گفت و این انتقام را نه فقط یک ضربه نظامی محدود که در یک نگاه راهبردی برای پایان عصر غارتگری امپریالیسم آمریکایی در منطقه دانست.

سیلی سخت عین‌الاسد هم استعاره‌ای بود تا نشان دهد دوران ترک‌تازی آمریکا به پایان رسیده؛ سیلی سختی که هرروز ابعاد جدیدی از آن روشن میشود و در عین اثبات کار بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بار دیگر بر نظریه افول آمریکا صحه میگذارد.

با سیلی سخت اما انتقام سخت پایان نیافته و همانطور که پیشتر گفته شد انتقام جز با کم شدن شر آمریکا از کل منطقه حاصل نمیشود؛ شری که فقط با اتحاد ملت‌های آزاده‌ی منطقه و فشار ملت مقاومت بر دولت‌های منطقه انجام‌پذیر خواهد بود.

«قرارگاه دانشجویی قدس» که متشکل از جمعی از دانشجویان انقلابی است، بر آن است که راهبرد کلان اخراج آمریکا از منطقه را به شکلی دنباله‌دار و مستمر پیگیری کند و در این امر تاریخی نقش کلیدی و مهم خود را به خوبی ایفا کند.

باید قبول کرد که حضور آمریکا در منطقه فقط به معنای سلطه میلیتاریستی و حضور نظامی آن‌ها نیست و وقتی از اخراج آمریکا سخن میگوییم یعنی از اخراج فکر و فرهنگ و اقتصاد و هر آنچه که رنگ و بوی امپریالیسم آمریکایی دارد حرف میزنیم که اگر آمریکا هیچ نیروی نظامی در خاورمیانه نداشته باشد اما فرهنگ و اقتصادش حاکم بر منطقه باشد، می‌توان گفت هنوز فتحی حاصل نشده، بنابراین راهبرد اخراج آمریکا از منطقه یک راهبرد کلان و همه‌جانبه است است و قرارگاه دانشجویی قدس در کمیته‌های تخصصی مختلف به ابعاد مختلف اخراج آمریکا می‌پردازد و آن را از نظر تا عمل دنبال میکند.

قرارگاه دانشجویی قدس از همه دانشجویان انقلابی و ضدامپریالیست در سرار جهان برای همکاری در رسیدن به این هدف مقدس یعنی «کندن ریشه آمریکا از منطقه» دعوت به عمل می‌آورد و دست یاری همه آزادی‌خواهان جهان را برای انجام هر چه سریعتر این مهم طلب می‌کند.

به امید جهانی که از تعفن فکر، فرهنگ و چکمه‌ی تفنگداران آمریکایی خالی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top