تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/05 - 22:03
کد خبر: 343557

کشف مشکلات امنیتی در مرورگر Safari توسط گوگل

پژوهشگران امنیتی گوگل متوجه ایرادات امنیتی خطرناک در سیستم مرورگر سافاری شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بر طبق اخبار منتشر شده از چند منبع خبری، گوگل اخیرا موفق شده تا چندین ایراد در سیستم پیشگیری از ردیابی مرورگر شرکت اپل پیدا کند. این اختلال‌ها در سیستم امنیتی مرورگر Safari کشف شده است. به گفته این منابع پر ایرادترین بخش این مرورگر سیستم کنترل و پیشگیری از ردیابی بوده، اما این به آن معنی نیست که مرورگر مذکور از ایرادات دیگر مبرا بوده است. گزارش‌ها یک سند، نوشته شده توسط سازندگان برنامه Google Cloud، را مرجع خود قرار داده‌اند. در این سند توضیحات کامل و عمیقی راجع به مشکلات و نقاط آسیب پذیر مرورگر شرکت اپل قرار گرفته است. بر طبق گفته این منابع، در مجموع پنج حمله آزمایشی بر روی این مرورگر صورت گرفته که محققان نتیجه آن را ضعف و آسیب پذیری برنامه Safari اعلام کرده‌اند. نکته جالب اینجاست که مرورگر سافاری مدتی پیش نیز در یک مسابقه برای هکر‌ها در چین ضعیف عمل کرده بود و موفق به حفظ اطلاعات نشده بود.

پیشگیری از ردیابی
بر طبق تحقیقات صورت گرفته توسط گوگل، قابلیت هوشمند پیشگیری از ردیابی سافاری اطلاعات شخصی کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد چرا که این مرورگر تمامی اطلاعات دریافت شده درباره سایت‌های دیده شده توسط کاربران را کاملا در خود ذخیره و نگه‌داری می‌کند. یکی از ایرادات بزرگ این مرورگر آن است که هکر‌ها می‌توانند با ساخت یک برنامه همواره فعالیت‌های کاربر را در فضای مجازی دنبال کنند و حتی اطلاعاتی مانند اثر انگشت شخص را مورد سوءاستفاده قرار دهند. این در حالی است که هکر‌ها به راحتی می‌توانستند به تاریخچه جست‌وجو مرورگر هر فرد دست پیدا کنند.

نکته جالب درباره قابلیت پیشگیری از ردیابی آن است که این برنامه با در دسترس قرار گرفتن، کاربران را در خطر بیشتری نسبت به گذشته قرار داده است. شرکت گوگل قبل از انتشار خبر به صورت عمومی، در مرداد ماه پارسال، شرکت اپل را در جریان این مشکلات قرار داده است و شرکت سازنده گوشی‌های آیفون از آن موقع در حال برطرف کردن این ایرادات است. با این حال سرپرست و مهندس مرورگر Google Chrome چندی پیش در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که مشکلات اصلی هنوز برطرف نشده‌اند و بهتر است که کاربران قابلیت پیشگیری از ردیابی خود را غیر فعال کنند.

 
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top