تاریخ انتشار: جمعه 1398/11/11 - 13:40
کد خبر: 344181

بیانیه ۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس در مخالفت با «معامله قرن»

۱۳۳ نماینده مجلس عوام انگلیس در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از محتوای «معامله قرن»، خواستار مخالفت دولت این کشور با این طرح شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس، متن بیانیه‌ای را امضاء کردند که در آن از دولت این کشور خواسته شده است تا با «معامله قرن» مخالفت کند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی معا، این نمایندگان در بیانیه خود ضمن ابراز تأسف از محتوای معامله قرن، تأکید کردند: «این طرح حقوق ملی مردم فلسطین و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و  دلایل منطقی برای بازگشت به مذاکرات را از بین می‌برد و فرصت‌های صلح را کاهش داده و رکن اساسی قوانین بین‌المللی را تهدید می‌کند.»

در این بیانیه آمده است: «دولت انگلیس می‌بایست موضع راسخی در خصوص نیل به صلح بر مبنای راه‌حل دو دولتی با استناد به مرزهای ۱۹۶۷ اتخاذ کند؛ راه‌حلی که به تشکیل کشور فلسطینی با حق حیات و حق حاکمیت در کنار اسرائیل منجر شود و تضمین دهد که قدس پایتخت مشترک باشد و تمامی این‌ها در طرحی که رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی کرده است، به چشم نمی‌خورد.»

این نمایندگان با یادآوری درد و رنج‌های فلسطینی‌ها به خصوص ممانعت اهالی غزه از دریافت خدمات بهداشتی و آموزشی و همچنین تخریب خانه‌های فلسطینیان و آوارگی آن‌ها در کرانه باختری، تسلط رژیم صهیونیستی بر اقتصاد فلسطین را عامل فجایع و درد و رنج‌های مردم فلسطین دانستند و خواستار دسترسی آن‌ها به منابع طبیعی در مناطق موصوف به منطقه «ج» در کرانه باختری و منابع دریایی در غزه شدند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در جلسه روز چهارشنبه پارلمان این کشور، طرح دولت آمریکا برای ایجاد صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را در راستای تحکیم استعمار غیرقانونی صهیونیست‌ها دانست.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top