تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 16:02
کد خبر: 345148

حاشیه‌نگاری «خبرنامه دانشجویان ایران» از نهمین روز جشنواره در کاخ هنرمندان؛

حال بد مخاطبان زیر «درخت گردو» مهدویان!/ هنرمندانی که از لنز دوربین‌ها فرار نکردند

حال بد مخاطبان زیر «درخت گردو» مهدویان!/ هنرمندانی که از لنز دوربین‌ها فرار نکردند

نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کاخ هنرمندان را شاید بتوان مهمترین روز کاری در این پردیس سینمایی دانست، روزی که تمامی سانس‌ها به نمایش آثاری اختصاص پیدا کرده بود که جزو جنجالی‌های این دوره از جشنواره به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرنامه دانشجویان ایران»: نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس چارسو شب گذشته با نمایش فیلم «درخت گردو» به پایان رسید؛ فیلمی تلخ که قصه واقعی از رنج مردمان کردزبان ایرانی را روایت می کرد، اما تلخی اش به حدی بود که برخی از تماشاگران ترجیح دادند قبل از سکانس مرگ شخصیت اول فیلم سالن نمایش را ترک کنند.

نهمین روز از جشنواره در کاخ هنرمندان را شاید بتوان یکی از مهمترین روزهای در پردیس چارسو دانست، چرا که در هر 3 سانس، فیلم های مهم این دوره از جشنواره به نمایش در آمده بود. «دوزیست» برزو نیک نژاد اولین اثری بود که راس ساعت 16:30 روی پرده نقره ای این پردیس نشست و جمعیت نسبتا زیادی را نیز به سالن ها کشانده بود، فیلمی که جواد عزتی یکی از بازیگران آن هم برای تماشایش به کاخ هنرمندان آمده بود.

فیلمی که تا «مغز استخوان» نفوذ کرد!
وضعیت پردیس چارسو در زمان اکران «مغز استخوان»، حمیدرضا قربانی اما متفاوت بود، فیلمی اجتماعی که تا مغز استخوان مخاطب نفود کرده و همه سالن ها را مملو از مخاطب کرده بود، اما جالب است که این فیلم نیز به جز حضور جواد عزتی، هیچ کدام از عواملش به کاخ هنرمندان نیامده بودند، مسئله ای که در این دوره از جشنواره دیگر به یکی از روال های عادی در پردیس چارسو تبدیل شده بود.

حال بد مخاطبان زیر «درخت گردو» محمدحسین مهدویان!
سانس آخر نمایش فیلم ها به «درخت گردو» محمدحسین مهدویان رسیده بود، فیلمی که با توجه به مضمون و حضور بازیگرانی چون مهران مدیری و پیمان معادی، حواشی زیادی را پیش از شروع ایجاد کرده بود. آخرین اثر مهدویان به بمباران عراقی ها در سردشت و رها کردن بمبی سرگردان در یکی از روستاهای مرزی می پردازد و با توجه به کارنامه کاری این کارگردان از همان روزهای اولیه جشنواره منتقدان و اهالی رسانه برای تماشای این فیلم که جزو 9 اثر برتر از نگاه آرای مردمی نیز قرار گرفته لحظه شماری می کردند. هر چند که عده ای معتقدند مهدویان این بار فیلمی برای کسب جوایز بین المللی ساخته که حرف بیراهی هم نیست، اما قطعا پرداختن به مشکلات خطه کردزبان ایران، مسئله قابل توجهی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.
 «درخت گردو» اما بدون حضور هیچ کدام از عوامل فیلم برای مخاطبان پردیس چارسو به نمایش درآمد تا خیال عکاسان و اهالی رسانه برای دست خالی برگشتن از کاخ هنرمندان راحت شود! و باید گفت کاخ هنرمندان سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر یکی از بدترین دوران خود را تجربه کرده است.

هنرمندانی که از لنز دوربین ها فرار نکردند
حضور مهراب قاسم خانی،لیندا کیانی و .... در نهمین روز از جشنواره فیلم فجر در کاخ هنرمندان نیز توجه عکاسان را به خود جلب کرد، گویی بازیگرانی که برخلاف آتیلا پسیانی جلوی لنز دوربین عکاسان قرار گرفتند.

یکی از نکات قابل تامل این دوره از جشنواره در کاخ هنرمندان این است که علی رغم سال های گذشته، هیچگاه جمعیت حاضر در پردیس چارسو به حدی نرسید که ظرفیت پارکینگ این سینما به طور کامل پر شود، مسئله ای که نشان از عدم استقبال هنرمندان و به تبع مخاطبان از کاخ هنرمندان دارد!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top