تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/12/13 - 01:31
کد خبر: 347611

کمک به رشد نقش اجتماعی زنان

وزیر آموزش و پرورش در آیین موافقت‌نامه، سند استانی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت این است که زنان بتوانند متناسب با تغییرات توانمندی‌های لازم را کسب کرده و نقش‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محسن حاجی میرزایی در آیین موافقت‌نامه، سند استانی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش ۶٢ درصد دانش آموزان و معلمان، دختران و زنان هستند لذا یکی از دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داریم .

وی افزود: عدالت از ماموریت‌های مهم انبیا و جمهوری اسلامی ایران است و اگر شاخص دسترسی به آموزش را در نظر بگیریم مهمترین خدمتی که جمهوی اسلامی در این زمینه داشته، دسترسی همگانی به آموزش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز به جز تعداد محدودی هیچ دختر لازم التعلیمی نداریم،گفت: ٩٨،١٨ درصد پوشش در دوران ابتدایی داریم و تقریبا دسترسی آموزشی ما کامل شده است که توفیق بسیار بزرگی است.

دکتر حاجی میرزایی با بیان اینکه مسئول توسعه آموزش درکشور هستیم و باید آموزش با کیفیت و کیفیت عادلانه را نیز توسعه دهیم، اظهار کرد: به دلیل برخی از مسائل از جمله فقر حرکتی، دختران نیاز به توجه بیشتری دارند چرا که مادران آینده هستند و باید از نشاط لازم برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییرات به سرعت آرایش همه چیز را به هم می‌زند، گفت: افراد به سرعت وارد تحولات  جدید می‌شوند و یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت این است که زنان بتوانند متناسب با تغییرات توانمندی‌های لازم را کسب کرده و نقش‌‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

دکتر حاجی میرزایی با اشاره به اینکه گفت‌وگوی بین نسلی انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است که آموزش گفتگو و دوست‌ بودن را به جامعه خواهد داد، اظهار کرد: کاستی در گفتگو جامعه ما را تهدید می‌کند و اگر زمینه گفتگو را گسترش دهیم ادبیات مشترک ایجاد می‌شود لذا خانواده‌ای که گفت‌وگو در آن جریان دارد، دچار طلاق و آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود .

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش کمک به انسان‌ها است تا در جامعه زندگی کنند و به همین دلیل دانش آموزان باید مهارت‌ها و توانمندی‌ها را کسب کرده باشند.

وی افزود: توانمندی زنان و دختران عشایر، ارتقای سطح مهارت‌ها،آموزش کودک‌یاری، بهداشت دختران  و ... محورهای بسیار خوبی است که انجام شده است و باید از توسعه چنین فعالیت‌هایی حمایت ‌کنیم.

دکتر حاجی میرزایی در پایان گفت: همکاری‌های مشترک این ویژگی را دارد که محصولات مشترک تولید شود و درآموزش و پرورش آمادگی توسعه این همکاری‌ها را داریم. همچنین توسعه مدیریتی در آموزش و پرورش بیش از شاخص دولت است و زنان در برخی سطوح مشارکت بسیار خوبی دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top