تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/12/14 - 05:04
کد خبر: 347714

طوفان توییتری دانشجویان در حمایت از مسلمانان مظلوم هند؛

یک پای معامله قرن در هندوستان است!

یک پای معامله قرن در هندوستان است!

در روزهایی که مسلمانان هند تحت شکنجه و قتل هندوهای متعصب قرار گرفتند و گوش نهادهای بین اللملی و حقوق بشر صدای آزادی‌خواهانه آنان را نمی‌شنود، کاربران شبکه اجتماعی توییتر درپی کشتار مسلمانان هندی و همچنین نسبت به نابرابری و تبعیض مذهبی در جهان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهایی که کرونا در جهان جولان می‌دهد و جان ایرانی و غیرایرانی را می‌گیرد و داغی بر دلمان می‌گذارد، در آن‌سوی جهان هم کرونای وحشی‌گری از تیر و طایفه‌ی هندوها بر سر مردم مسلمان و شهروند درجه دوم نازل شده و رحمی به کودک و پیر نمی‌کند، بلکه مادر و کودک شیرخواره‌ای را زنده به گور می‌کنند!

این روزها که هند میزبان دونالد ترامپ بود، هزاران نفر از هندوهای تندرو در با مسلمانان درگیر شده، به خودروهای آنها حمله کرده و خانه های آنان را به آتش کشیدند. اما دولت هند نسبت به این خوی وحشی‌گری واکنشی نشان نداده، همچنین لشکر نیروهای انتظامی و شبه نظامی نیز که به منطقه اعزام می شدند، تنها نظاره گر بودند.

این حملات صورت گرفته ظاهرا به بهانه اعتصاب مردم مسلمان این کشور در اعتراض به قانون جدید شهروندی است که مجلس اعیان هند دسامبر سال گذشته مصوب کرد و مسلمانان آن را بخشی از دستور کار دولت ملی گرای هندو برای به حاشیه راندن 200 میلیون مسلمان این کشور و اهانتی به اصول برابری در قانون اساسی می دانند.

طبق این قانون، مهاجران تقریبا با هر مذهبی غیر از اسلام می توانند شهروند هند شوند. تاکنون صدها هزار مسلمان هند تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند و دانشجویان، اساتید دانشگاه، فعالان حقوق بشر و کسانی که نسبت به آینده کشور احساس خطر می کنند، به این اعتراضات پیوسته اند، اما این نخستین بار بود که اعتراض مردم مسلمان هند به قانون شهروندی جدید، این طور به خشونت کشیده می شد.

بدون شک از دولت انتظار می‌رود فارغ از صدور بیانیه و محکوم کردن این حوادث دردناک، در عملی جهانی و با اجماع کشورهای مختلف اقدام مناسبی جهت جلوگیری خشونت هندوها علیه مسلمانان داشته باشد.

کاربران شبکه اجتماعی توییتر درپی کشتار مسلمانان هند با هشتگ‌های indiamuslimsindanger ، #stopkillingindianmuslims# و #مسلمانان_مظلوم_هند واکنش نشان دادند که در ادامه مشاهده می‌کنید؛

گزارش از یاسین قاسمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top