تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/12/14 - 09:20
کد خبر: 347725

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

۶ مسیر مطمئن برای تست و خود ارزیابی کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری

۶ مسیر مطمئن برای تست و خود ارزیابی کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری

آیا من کرونا دارم؟ آیا باید به بیمارستان مراجعه کنم؟ در وضعیت همه‌گیری کرونا یکی از مشکلات اصلی، مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی است. چرا که هم باعث آلودگی جدید شده و هم امکان خدمت‌رسانی به افراد نیازمند را پایین می‌آورد.در عین حال ممکن است علایمی پیدا کنیم که به ابتلای کرونا شک داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استرس و فشار ناشی از گسترش و شیوع بیماری کرونا باعث شده که مردم در پی مسیرهایی باشند که سریع ترین راه دستیابی به اطلاعات لازم در مورد ویروس کرونا باشد و همچنین بتوانند با خود ارزیابی، احتمال ابتلا خود را امتحان کنند.

در همین راستا سامانه های اینترنتی و تلفنی جهت پاسخگویی به نیازهای مردم ایجاد شده است که مزایای منحصر به فردی دارند:

عدم نیاز به مراجعه حضوری، عدم نیاز به پرداخت هزینه مالی و هزینه زمانی، آنلاین و در دسترس و قابل اطمینان و مطمئن بودن

امروز مردم به دنبال مراجع مطمئن و بدون نیاز به مراجعه هستند که این زیر ساخت به همت متخصصین کشورمان ایجاد شده است و در ادامه به معرفی آن ها پرداخته می شود.

سامانه تشخیص علائم اولیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان«http://www.coronaisfahan.ir»
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سامانه‌ای برای تشخیص علائم اولیه کرونا راه اندازی کرد،این سامانه با دریافت اطلاعات مراجعه کنندگان به مخاطبان خود می‌گوید که چقدر احتمال دارد به ویروس کرونا متبلا شده باشند و چه باید بکنند.

در این سامانه اطلاعات معتبر آموزشی درباره کرونا و معرفی این ویروس نیز ارائه شده است. همچنین مقاله‌هایی درباره راه‌های پیشگیری از کرونا، بهداشت فردی و راه‌های انتقال این بیماری به مخاطبان ارائه شده است.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://www.coronaisfahan.ir مراجعه کنند.

سامانه تست کرونا «https://test.corona.ir/»
آیا من کرونا دارم؟ آیا باید به بیمارستان مراجعه کنم؟ در وضعیت همه‌گیری کرونا یکی از مشکلات اصلی، مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی است. چرا که هم باعث آلودگی جدید شده و هم امکان خدمت‌رسانی به افراد نیازمند را پایین می‌آورد.در عین حال ممکن است علایمی پیدا کنیم که به ابتلای کرونا شک داشته باشیم. در این صورت راهکار چیست؟این برنامه تلاش می‌کند با مطرح کردن چند پرسش پزشکی به یک تصمیم بالینی برسیم: آیا هم اکنون نیاز یه مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارم یا نه؟

توجه: الگوریتم‌های این برنامه با همکاری اساتید و نظارت سازمان نظام پزشکی تهیه شده اما نباید نتایج آن را به صورت ۱۰۰ درصد قابل اتکا بدانید

سامانه خودارزیابی، اطلاع‌رسانی و ثبت بیماران کرونا«http://corona.research.ac.ir/»
سامانه خودارزیابی، اطلاع‌رسانی و ثبت بیماران کرونا در ایران با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به نشانی http://corona.research.ac.ir/ راه‌اندازی شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در تلاش چند روزه همکاران پزشک و اپیدمیولوژیست در مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم برنامه نویسی و تحلیل داده شرکت دانش بنیان ویستا این سامانه راه اندازی شد. در این سامانه جدید، بخش های اطلاع‌ رسانی در مورد ویروس کرونا شامل محتوای آموزشی، خودارزیابی و نظام ثبت بیماران در ایران راه‌اندازی شده است.

ربات پاسخگویی به سؤالات کرونایی
سامانه پاسخ‌گویی ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که جهت پاسخ‌گویی به سؤالات هم‌وطنان عزیز در رابطه با ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ راه‌اندازی شده‌است، به منظور تسریع در روند پاسخ‌گویی به سؤالات مردم، اقدام به راه‌اندازی یک ربات تلگرامی کرده‌ که به راحتی به اکثر سؤالات مردم عزیز در مورد این بیماری پاسخ می‌دهد.

شناسه ربات سامانه ۴۰۳۰ در پیامرسان تلگرام:  id: @setad4030bot

بی کرونا
سوالات و نگرانی های خود در مورد بیماری کرونا را با ما در میان بگذارید.

هرگونه سوال خود درباره کرونا را از طریق ایدی زیر برای ما ارسال کنید تا متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به آن پاسخ دهند.

سامانه های تلفنی
با افزایش شیوع کرونا ویروس جدید و روند صعودی این بیماری در کشور، وزارت بهداشت سامانه تلفنی جدیدی را با شماره ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها راه‌اندازی کرد.

به گفته وزارت بهداشتی‌ها سامانه ۴۰۳۰ که زیرساخت‌های آن از سوی بنیاد برکت و با همکاری سازمان نظام پزشکی ایجاد شده، به طور همزمان دارای ۲۰۰۰ خط تلفن است که پاسخگوی مردم خواهد بود. همچنین تاکنون ۱۶۰ پزشک به صورت داوطلب برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص کرونا و جهت ارائه مشاوره در این باره به صورت برخط به این سامانه متصل شده‌اند. به این ترتیب تریاژ از منزل مردم آغاز می‌شود.

در عین حال داخلی شش سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت نیز همچنان پاسخگوی سوالات مردم در زمینه کرونا خواهد بود.

البته سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز سامانه‌های تلفنی مختلفی را برای ارائه مشاوره و راهنمایی به مردم در زمینه کروناویروس جدید راه‌اندازی کرده و یا ظرفیت سامانه‌های خود را ارتقاء داده‌اند. به‌طوری که سازمان بیمه سلامت هم اعلام کرد که مردم می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۱۶۶۶ این سازمان سوالات خود را درباره کرونا ویروس جدید بپرسند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور هم اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا ویروس دربرخی مناطق کشور، شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین بعضی از هموطنان هستیم. از این رو خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ (صدای مشاور) همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ (۸ شب) به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را در سراسر کشور به عموم مردم جامعه ارائه می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top