تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/12/21 - 16:30
کد خبر: 348580

تقابل ستاد تنظیم بازار با کرونا

به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای با حذف همه تشریفات واردات اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا، آن را صرفا محدود به تاییدیه فنی وزارت بهداشت و درمان کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نقل از شاتا، عباس قبادی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در حوزه صنعت، معدن و تجارت که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: وزارت صمت لیستی از ۱۷ شرکت توانمند برای واردات محصولات و ملزومات بهداشتی مورد نیاز این روزها تهیه و به وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: با این حال و در اطلاعیه جداگانه‌ای از همه شرکتها، واحدهای تولیدی و تامینی اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح کشور دعوت کردیم که برای واردات مواد اولیه و اقلام کالایی مورد نیاز به معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه و سازمان غذا دارو مراجعه کنند و هیچ گونه محدودیتی در پذیرش آنها وجود ندارد.

قبادی تاکید کرد: موارد درخواستی شرکتها در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گرفته و شرایط برای واردات کالای مورد نظر فراهم می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: تمامی مقتضیات واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از تامین ارز و ثبت سفارش با وزارت بهداشت بوده و منوط به تهیه فنی آنها است.

قبادی افزود: با توجه به محدودیت تولید در ماسک، ستاد تنظیم بازار در اقدامی پیشگیرانه در ۲۰ بهمن ماه، مصوبه ممنوعیت صادرات این کالا را صادر و ابلاغ کرده است و در مجموع برای پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این روزها، تمامی درخواست های این وزارتخانه را عینا در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسانده‌ایم.

کمبود کالای اساسی نداریم
وی اعلام کرد: خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود کالاهای اساسی نداریم و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده برای ایام پایانی سال و آمادگی موجود برای تامین بازار در این روزها، در بخش کالاهای شوینده هم در تولید، هم در لجستیک و هم در عرضه هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: برای بهره گیری از ظرفیت های بخش اصناف در تولید اقلامی همچون ماسک وارد مذاکره شده و علیرغم پیگیری های مکرر و اعلام آمادگی کامل اصناف برای تولید این کالا، هنوز تاییدیه بهداشتی لازم از سوی وزارت بهداشت در این خصوص صادر نشده و این در حالی است که فعال سازی این ظرفیت بزرگ، حتی می‌تواند تا ۲ میلیون عدد ماسک در روز را تامین کند و ما همچنان منتظر تاییدیه وزارت بهداشت و درمان هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش ۲ برابری فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته/ غرفه یک ناشر به دلیل تخلف بسته شد
رئیسی: فردوسی در مسیر تکامل تمدن درخشان ایرانی-اسلامی، نقشی بی‌همتا دارد
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
تدوین و اجرایی شدن سند حمایت از سالمندان
۴۰ هزار کودک در بغلان افغانستان بر اثر سیلاب بی‌خانمان شدند
تیراندازی پلیس در خیابان شهید مدنی تهران +جزئیات
اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت
۵۰ میلیارد مترمکعب آب را می‌توان در بستر آبخیزداری ذخیره کرد
کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس راه‌آهن
طرح‌ نور در سه محور در آذربایجان غربی اجرا می شود
اسرائیل در آمریکا با شکست روبرو شده است
توقف تبادل زندانیان افغانستانی به یک دلیل عجیب ؛ آنها پس از بازگشت، آزاد می شدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top