تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/12/29 - 16:23
کد خبر: 349487

اعلام آمادگی ایران برای کمک پزشکی به آمریکا

وی گفت: سیستم بهداشت و درمان آمریکا برای کنترل اپیدمی کرونا ناتوان است. نه اینکه ما از ناتوانی آمریکا خوشحال باشیم. ما به عنوان یک کشور مسلمان از بیماری هیچ کسی خوشحال نمی شویم. اگر مخفی کاری باشد در آمریکا رخ می دهد که اکنون که دم خروس بیرون زده و مشخص شده در آمریکا چه خبر است.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایرنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران آماده کمک به آمریکا برای کنترل کروناست و آمریکا اگر می خواهد به ایران کمک کند، تحریم ها را بردارد و مخفی کاری خودش را جبران کند.

علیرضا رئیسی در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اعلام آمادگی می کنیم که به آمریکا برای مهار و کنترل کرونا کمک کنیم، آمریکا اگر توانمندی در این زمینه دارد بهتر است سیستم بهداشت و درمان خودش را سامان دهد البته ادعای کمک به ایران از سوی آقای پومپئو وزیر خارجه مطرح شده که هیچ اطلاعاتی درباره بیماری ندارد و ای کاش فرد متخصصی در این زمینه و همتای من در آمریکا در این زمینه صحبت می کرد که بتوانیم پاسخ علمی بدهیم.

وی گفت: سیستم بهداشت و درمان آمریکا برای کنترل اپیدمی کرونا ناتوان است. نه اینکه ما از ناتوانی آمریکا خوشحال باشیم. ما به عنوان یک کشور مسلمان از بیماری هیچ کسی خوشحال نمی شویم. اگر مخفی کاری باشد در آمریکا رخ می دهد که اکنون که دم خروس بیرون زده و مشخص شده در آمریکا چه خبر است.

رئیسی افزود: خود ترامپ سیستم اطلاع رسانی درباره کرونا را محدود به دولت کرده و هیچ کس حق ندارد آمار و گزارش اعلام کند. ما بازی سیاسی بلد نیستیم و وارد مسائل سیاسی هم نمی شویم. ای کاش صحبت های امروز من در این مقطع تاریخی در جایی ثبت و ضبط شود و هفت یا هشت ماه آینده که همه این مسائل تمام شد و امکان ارزیابی فراهم شد مشخص می شود چه کسی شفاف سازی کرده و کدام کشور مخفی کاری کرده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: ترامپ و پومپئو اگر می خواهد کاری کند و انسان دوستی دارند، تحریم ها را بردارد یا اگر می تواند اولین کسی باشد که واکسن کرونا روی او تست می شود. این کمکی است به جامعه بشریت.

رئیسی افزود: آمار موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در ایران در سایت سازمان بهداشت جهانی موجود است و اتفاقا موارد مرگ و میر این بیماری در کشور ایتالیا که یک کشور اروپایی است بالاست و کشورهای اروپایی رتبه های بالای مرگ و میر این بیماری را بعد از چین به خود اختصاص داده اند.

وی درباره ابتلای کودکان به کرونا گفت: هیچ وقت نگفته ایم افراد زیر ۱۴ سال مبتلا نمی شوند اما علامت این بیماری در کودکان کمتر است اتفاقا اگر نوه ها به این بیماری مبتلا شوند و در حالتی که علامت بیماری ندارند اگر به دید و بازدید پدر بزرگ و مادربزرگ بروند می توانند این ویروس را منتقل کنند و این بیماری برای آنان خطرناک است

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسرائیل برای ترور «السنوار» یگان ویژه تشکیل داد
ببینید | لحظه ترسناک برخورد صاعقه به برج میلاد تهران
می‌توانستیم پیروز از زمین خارج شویم
وضعیت ثبت نام دستیارانی که ضامن ندارند مشخص شد
بمباران یک مدرسه‌ در شهر غزه
احمدنیا سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت شد
فیلم/ حال‌وروز براندازان ۲ سال پس از آشوب‌های ۱۴۰۱
تامین مسکن نخبگان در دستور کار است
برگزاری نشست سران سه قوه
شاخص‌های سرمایه اجتماعی چگونه افزایش می یابد؟
آمارها و جزئیات تکان‌دهنده از وضعیت اسرای فلسطینی
توضیح فدراسیون فوتبال درباره تماشای بازی استقلال - الغرافه
فوری| ساکت الهامی استعفا داد!
واکنش کنعانی به پرتاب موفق ماهواره چمران
بیانیه ضدایرانی گروه ۷ با استناد به ادعای تکذیب‌شده
نشست مشترک سران سه قوه برگزار شد
دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف به ثبت نام دستیاران بدون تضامین شدند
لزوم ۴ برابر شدن بودجه پارک‌های علم و فناوری
کسب ۷ مدال در المپیاد علمی کشوری توسط دانشجویان علوم پزشکی شیراز
مطهری: پیشنهاد پزشکیان عملی شود، اثری از رژیم صهیونیستی نمی‌ماند
تاخیر در پذیرش دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top