تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/05 - 16:59
کد خبر: 349987

دیدگاه وزیر بهداشت درباره مداخله طب سنتی در درمان کرونا

بی تردید نزدیکی و همگرایی عالمانه بین صاحبنظران دو حوزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌تواند حفره‌ها و گسست‌هایی که جایگاه رویش و رشد کلاهبرداری است را پر کند و مردم را نیز از شر خناسان عوام فریب برهاند. انشاء الله

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر بهداشت با توجه به موضوع مداخله طب سنتی در درمان بیماری کرونا، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از پایگاه وزارت بهداشت، سعید نمکی وزیر بهداشت با توجه به اینکه اخیراً در بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواردی پیرامون توصیه به مداخلات طب سنتی در درمان بیماری COVID ۱۹ مطرح و مورد بررسی و نقد قرار گرفته است، پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

اخیراً در بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواردی پیرامون توصیه به مداخلات طب سنتی در درمان بیماری COVID۱۹ مطرح و مورد بررسی و نقد قرار گرفته که لازم دیدم موارد ذیل را به استحضار صاحبنظران حوزه سلامت برسانم.

طب سنتی و مکمل جزء تفکیک ناپذیر تاریخ علوم پزشکی جهان و دیرینه طب ممالک کهن همچون چین، هند و ایران زمین است و عدم توجه به این گذشته افتخارآمیز و غفلت از مبانی علمی، منطقی و کاربردی آن در شرایطی که طب مدرن در جنبه‌هایی از بیماری‌های نوپدید و صعب العلاج در جهان نیازمند ورود طب مکمل است یقیناً از دست دادن فرصت‌های ارزشمند در تاریخ کشورهاست.

بی تردید در هجمه بی وقفه و درمان ناپذیر ویروس کرونا کشور چین از همه ظرفیت‌ها به خصوص گیاهان دارویی و شیوه‌های دیگر طب سنتی و جایگزین نیز در کنار روش‌های مدرن بهره برد که مشاور طب سنتی اینجانب با مکاتبات و مذاکرات با دانشمندان چینی، گزارشی از اثربخشی این روشها ارائه کرد که توصیه شد پزشکان و دانشمندان طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کنار دیگر متخصصین بالینی و علوم پایه در امور تحقیقاتی بیماری که سرشار از موارد شگفت انگیز جدید بود فعالیت کنند.

این بدان معنا نیست که:

اولاً: می‌توان تنها استفاده از طب سنتی چنین بیماری پیچیده و پرتلاطمی را بدون بهره گیری از شیوه ها و تجارب صاحبنظران پزشکی نوین جهان علاج کرد.

ثانیاً: اگر قرار باشد دانشمندان طب سنتی و مکمل در کنار متخصصین پزشکی مدرن با هم افزائی عالمانه به جبنه‌های تحقیقاتی و درمانی بیماری بپردازند، این عرصه جایگاه شیادان بی سواد و عوامفریبی نیست که با پوشش طب اسلامی و ایرانی سالها بر جان و مال مردم بیرحمانه تاخته اند و نابخردانه با پایمالی عرصه خرد و دانش پزشکی کشور و حتی به آتش کشیدن مستندات مرجع علمی و بین‌المللی علوم پزشکی و رفتارهای هنجارشکنانه موجبات وهن دین و علما را فراهم کرده اند.

این گروه کم خردتر و رسواتر از آنند که بتوانند حتی در ساده ترین شرایط به عرصه آیند چه رسد به اوضاع پیچیده کنونی که دانشمندان و صاحبنظران جهانی معتقدند با عزمی جهانی و تلاش عالمانه شبانه روزی باید به این پدیده از مرحله شناخت و پیشگیری تا مراحل دارو، ساخت واکسن و درمان بیماری در کنار هم بپردازند.

همانا با تاریکی جهل و خرافه نمی‌توان بر ظلمت بیماری نوپدید فائق آمد که بقول حافظ: صحبت حکام ظلمت شب یلداست/ نور ز خورشید جوی بو که برآید

ثالثاً: امروز خدمات دانشمندان و دانش پژوهان رشته‌های مختلف از قبیل طب گیاهی، طب سوزنی، رایحه-درمانی، طب فیزیکی و دیگر رشته‌های طب مکمل که از متخصصین برجسته علوم پزشکی جهانند در کنار صاحب‌نظران طب مدرن دست آوردهای اعجاب انگیز و روش‌های موثری را در پیشگیری و درمان بیماریها خلق کرده است که در کشور ما نیز ضروری است با استفاده از این ظرفیت و همکاری عالمانه دانشمندان دو حوزه و تمرکز بر تحقیقات و آزمایشات بالینی، فرمولاسیون و ساخت داروهای طبیعی و تدوین پروتکل‌ها و روش‌های درمانی مورد قبول همه دانشمندان صاحب نام کشور مدل موفق و حکیمانه‌ای از هم اقرائی دو عرصه مهم فراهم آید.

بی تردید نزدیکی و همگرایی عالمانه بین صاحبنظران دو حوزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌تواند حفره‌ها و گسست‌هایی که جایگاه رویش و رشد کلاهبرداری است را پر کند و مردم را نیز از شر خناسان عوام فریب برهاند. انشاء الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top