تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 3501

لباس عروس 4 میلیون تومانی در نمایشگاه ازدواج

درنمایشگاه ازدواج که قرار بود ازدواج آسان و ساده را به جوانان نشان دهد، رنگ و بوی تجملات پر زرق و برق و مدل‌های غربی را به خود گرفته است. دختران و زنان با پوشش‌های نامناسب در این نمایشگاه بیش از هر چیزی در این نمایشگاه خودنمایی می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ترافیک از ابتدای خیابان ورودی نمایشگاه بین‌المللی شروع شد، 2 طرف خیابان ماشین‌ها پشت سرهم پارک شده‌ بودند، عده‌ای به دنبال یافتن جای پارک بودند و عده‌ای هم پیاده سعی‌ می‌کنند تا زودتر به مقصد برسند. اینجا نمایشگاه ازدواج است که به همت سازمان ملی جوانان برگزار شده و از 28 آبان تا دوم آذر برپاست.

در میان جمعیت تعداد دختر و پسرهای جوان با پوشش‌های نامناسب بیشتر جلب توجه می‌کرد، بعضی‌ها دست به دست هم، برخی هم شانه به شانه یکدیگر راه می‌رفتند و صحبت می‌کردند. بنرهای تبلیغاتی نمایشگاه زوج خوشبخت ایرانی جمعیت را به داخل سالن‌ها هدایت می‌کرد.

پارچه‌ها و بادکنک‌های رنگی، ماشین‌های عروسی که به صورت نمادین روبان زده شده، در جلوی در ورودی نمایشگاه جلب توجه می‌کرد و صدای موزیک شاد و دست و هیاهو به گوش می‌رسید.....

* نمایشگاه ازدواج حرف تازه‌ای نداشت
دختر جوانی 26 ساله‌ای که به تازگی ازدواج کرده و در حال تزیین یکی از غرفه‌هاست درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه فقط به مدت 4 روز است و بهتر است که زمان آن زیاد شود. علی‌رغم تلاش‌های زیادی که انجام شده است، این نمایشگاه حرف تازه‌ای نداشت و نمی‌تواند اثرگذار باشد. تنها غرفه‌ای که در این نمایشگاه برای من تازگی داشت، غرفه‌ای بود که دختر و پسرهای جوان را به یکدیگر معرفی می‌‌کرد.

وی افزود: این کار بسیار خوبی است چون به نوعی مانع از دوستی‌های خیابانی می‌شود. از طرفی با توجه به این‌که ازدواج‌های فامیلی یا ازدواج به سبک‌های سنتی کمتر در میان جوانان با استقبال مواجه است، این گونه معرفی جوانان به یکدیگر از آسیب کمتری برخوردار است.

* بیشترین نگرانی جوانان قبل از شروع زندگی است
داخل غرفه دادگستری خانم و آقایی که وکیل پایه یک بودند به زوج‌های جوان مشاوره رایگان می‌دادند،‌ جلوی غرفه تعدادی بروشور با عنوانینی مانند دانستنی‌های ازدواج، مهریه، سن ازدواج، به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت.

حاجیان؛ خانم وکیلی که در غرفه دادگستری حضور دارد دراین‌باره گفت: بیشتر جوانانی به دلیل نگرانی‌های قبل از شروع زندگی مشترک به ما مراجعه می‌کنند.

وی در پاسخ به این‌ پرسش ‌که در این فرصت کوتاه‌ چگونه ممکن است دغدغه‌های جوانان درباره ازدواج کم شود، گفت: مشاوره می‌تواند از شدت این نگرانی‌ها کم کند. ضمن این‌که با توجه به همکاری کانون وکلا در صورتی که نیاز به ادامه راهنمایی‌ها وجود داشته باشد، وکیل رایگان در اختیار زوج‌ها قرار داده می‌شود.

خانم وکیل در ادامه صحبت‌هایش به مهریه و حقوق زن و مرد اشاره کرد و گفت: خیلی زوج‌های جوان در رابطه با مهریه و حقوقشان سؤال‌های زیادی دارند. به نظر من اگر قبل از ازدواج دختر جوان ذهن روشنی نسبت به مهریه داشته باشد یا متقابلاً پسرهای جوان به وظایف خودشان و حقوق همسرشان آشنا باشند و نسبت به آن واقعاً ایمان داشته‌ باشند، هرگز پس از ازدواج دچار مشکل نخواهند شد. ا
در این بخش از نمایشگاه دستگاه‌های مختلفی مانند بهزیستی، بنیاد شهید ایثارگران، نشریات مختلف در حوزه خانواده، مراکز مشاوره حضور داشتند.

* 4 تا بروشور مشکل ازدواج جوانان را حل می‌کند؟
سازمان‌هایی که در این نمایشگاه غرفه‌ای گرفته بودند، با ارائه بروشورهای تبلیغاتی و مشاوره‌ای در امر ازدواج سعی‌ داشتند ذهن دختر و پسرهای جوان را نسبت به مقوله ازدواج ساده و آسان آشنا کنند. غرفه بنیاد شهید بروشورهای مختلفی را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار می‌داد.

خانم مسنی که در کناری ایستاده بود و زوج‌های جوان را نگاه می‌‌کرد رو به من کرد و گفت: این چهار تا بروشور آیا واقعاً مشکل جوان‌های ما را حل می‌کند؟! آیا این جوان‌های کم تجربه به این دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند؟

*غرفه سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه ازدواج خالی بود
سازمان تبلیغات اسلامی که در ستاد ساماندهی امور جوانان نیز عضو است، در این نمایشگاه حضور نداشت، در حالی که بدون تردید این سازمان می‌تواند از ابزارهایی که در اختیار دارد، در راستای ازدواجی مطابق با اسلام به جوانان و باورهایشان کمک کرده و راهنمایشان باشد. اما غرفه این سازمان خالی بود.

* نمایشگاه ازدواج فرصتی برای فروش مجله‌های روی دست مانده
از آنجایی که این روزها نشریات و مجلات مختلفی در زمینه ازدواج و خانواده به چاپ می‌رسد، در این نمایشگاه تعدادی از غرفه‌ها به این نشریات اختصاص داشت.

خانم جوانی با موهای رنگ کرده و آرایش غلیظ، داخل غرفه ایستاده بود و با صدای بلند خطاب به بازدیدکنندگان درباره نشریه‌شان توضیح می‌داد و به نوعی سعی‌ می‌کرد تا جذابیت مجله را برای زوج‌های جوان 100 چندان کند.

روی تکه کاغذ سفیدی نوشته شده بود« چاپ گزارش مراسم عروسی شما» از خانم جوان خواستم توضیح بیشتری بدهد و او نیز گفت: با شما درباره مراسم عروسی مصاحبه می‌کنیم و از نحوه آشنایی تا نحوه ازدواج شما همراه با عکس در مجله چاپ می‌شود.

همکار این خانم در ادامه این توضیحات گفت: حتی هنگام انجام مراسم عروسی همکاران ما با شما همراه می‌شوند و گزارش لحظه به لحظه مراسم شما را تهیه و در این مجله چاپ می‌‌کنند.

* چاپ گزارش عروسی زوج‌های جوان صفحه‌ای 500 هزار تومان
هزینه هر صفحه گزارش 500 هزار تومان در این مجله است این جمله را خانم دیگری که در این غرفه حضور داشت گفت و ادامه داد: البته سعی می‌کنیم که گزارش در 4 صفحه خلاصه شود که هزینه عروس و داماد زیاد نشود.

تعدادی مجله که از شماره‌های قبلی نیز بود، روی میزی در جلوی غرفه ریخته شده بود، زن و شوهر جوانی که کنارم ایستاده‌ بودند، یکی از مجله‌ها را برداشتند، اما به محض این‌که خواستند غرفه را ترک کنند، خانم جوان و شیک‌پوش، رو به آنها کرد و گفت: هر شماره این مجله یک هزار تومان است.

با شنیدن این جمله پرسیدم، این شماره‌ها قدیمی است، چرا باید برای مجله‌هایی که مدت‌ها پیش چاپ شده هزینه پرداخت کنیم؟ خانم جوان شیک پوش در پاسخ گفت: «مطالب مجله‌های ما خبری نیست بلکه مشاوره‌ای است؛ به همین دلیل هر زمان که مطالب را مطالعه کنید جدید است و به شما کمک می‌کند.»

در این نمایشگاه، شهرها و استان‌های مختلفی شرکت کرده بودند. غرفه‌های بودند که سعی داشتند با نمایش گذاشتن سبک‌های عروسی در شهر و دیارشان بازدیدکنندگان را با رسم و رسوم‌هایشان آشنا کنند.

* لباس عروس 4 میلیون تومانی در نمایشگاه ازدواج
در یکی از غرفه‌های متعلق به ترک زبان‌ها، لباس عروس زیبایی نظرم را جلب کرد از صاحب غرفه که خانم مسنی بود، پرسیدم هزینه این لباس عروس چقدر است؟ در جوابم گفت: در این لباس عروس از مروارید و سنگ‌های قیمتی اصل استفاده شده و قیمت فروش 4 میلیون تومان است.

پرسیدم قیمت جا نماز و سجاده چقدر است؟ با خونسردی پاسخ داد: این سرویس شامل 7 تکه است و قیمتش در تبریز 700 هزار تومان است. اما چون نمایشگاه ازدواج است و باید قیمت‌ها پایین باشد، برای تهران 500 هزار تومان است.

* 5 میلیون تومان هزینه آیینه و شمعدان نقره همراه با تاج و دسته گل عروس
دختر جوانی که در این غرفه کنار آینه و شمعدان نقره نشسته بود، گفت: این وسایل جانبی شامل تاج و گل و آیینه و شمعدان که از نقره ساخته شده به سفره‌ عقد زیبایی دیگری می‌دهد. مبلغ این آینه و شمعدان 2 میلیون تومان و تاج و دسته گل عروس نیز حدود 5/3 میلیون تومان است که جمعاً حدود 5 میلیون تومان می‌شود.

در حالی که از شنیدن قیمت‌های فضایی تعجب کرده‌ بودم، علت بالا بودن قیمت را جویا شدم، دختر جوان در حالی که از تعجب من تعجب کرده بود، گفت: قیمت بالا نیست چراکه نقره قلم تبریز با عیار 84 است. در واقع نوعی پشتوانه مالی است و زمانی که عروس نخواست می‌تواند از این گل‌های نقره برای ساخت تابلویی گرانقیمت استفاده کند.

* ماه عسل زوج‌های جوان، کاسبی تورهای مسافرتی
در گوشه دیگری از نمایشگاه یک شرکت خدماتی مسافری و جهاگردی، برنامه‌هایی برای تسهیلات ماه عسل جوانان در نظر گرفته بود، 2 خانم در حال دادن توضیحات به زوج‌های جوان بودند، کمی‌ که نزدیک‌تر شدم بروشور تبلیغاتی تور را به دستم داد و قبل از این‌که سؤالی بپرسم، گفت: تور‌های سوریه_عراق، لبنان، دبی‌ و مشهد با شرایط بسیار مناسب برای ماه عسل زوج‌های جوان در نظر گرفته شده است.

نگاهی روی بروشور تبلیغاتی انداختم، در بروشور شرایط این‌گونه نوشته شده بود، 572 هزار تومان وام به زوج‌های جوان تعلق می‌گیرد، پس از کسر 72 هزار تومان، مبلغ 500 هزار تومان وام با احتساب 8 درصد بازپرداخت با اقساط 40 هزارتومان در 15 ماه دریافت می‌کنند.

دختر جوانی پس از خواندن شرایط این تور رو به همسرش کرد و گفت: این‌طوری که کلی سود نصیب این تور می‌شود و سهم ما فقط ضرر است.

* ازدحام دخترهای جوان در غرفه همسریابی
در گوشه‌ای از نمایشگاه در یکی از غرفه‌ها مرد میانسالی در حال گفت‌وگو با تعدادی از دخترهای جوان بود به طرفشان رفتم و از دختر جوان پرسیدم در این غرفه چکار می‌کنی در حالی که موهایش را به زیر روسری می‌داد، در پاسخ گفت: مشخصات فرد مورد علاقه خود را به این آقا می‌دهید و پس از گرفتن شماره تلفن شما یک مورد مناسب برای همسر به شما معرفی می‌کند.

از مردی که مانند مشاور عمل می‌کرد، پرسیدم مجوز دارید؟ مرد میانسال رو به من کرد و گفت: مجوز مؤسسه ما مورد تأیید سازمان ملی جوانان است و در طول این مدت کوتاه مراجعه کننده بسیاری داشته‌ایم.

* هزینه گل‌آرایی یک سالن عروسی از 400 هزار تومان تا 5 میلیون تومان
انواع و اقسام گل‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کرد در میان گل‌ها دختر جوان با روسری سفید رنگی در حال توضیح به بازدیدکنندگان بود، پرسیدم هزینه گل‌آرایی یک مجلس عروسی چقدر است؟« بستگی به مجلس و فضای سالن عروسی دارد حتی نوع گل‌هایی که انتخاب می‌کنید در تفاوت قیمت موثر است.» این جمله را دخترخانم جوان گفت و ادامه داد: «ما کار ارزان اصلاً نداریم و انجام نمی‌دهیم برای اینکه در کرج هستیم و در صورتی که مجلسی در تهران باشد، هزینه کم برای ما توجیه اقتصادی ندارد.»

مجدداً خواستم تا قیمت مشخصی درباره گل‌آرایی بدهد، در حالی که از اصرارهایم ناراحت شده بود، گفت: مبلغ گل‌آرایی‌ها متفاوت است اما، از 400 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است؛ هزینه گل‌آرایی در هتل‌های اوین و استقلال حدود 5 میلیون تومان است.

* مراسم عروسی با 300 هزار تومان هم ممکن است
کم‌کم با دیدن برخی قیمت‌ها از برگزاری یک عروسی کم هزینه نا امید شده بودم که صدای مرد جوانی نظرم را جلب کرد. به محض این که جلو رفتم اجازه نداد سؤالی بپرسم، بروشور تبلیغاتی مؤسسه را به دستم داد و با صدای بلند گفت: سالن عروسی، ماشین عروس، دسته‌گل، آرایش عروس و فیلمبرداری تنها با 300 هزار تومان.

در حالی‌که دختر و پسرهای جوان زیادی دور این مرد حلقه زده‌ بودند، ادامه داد: تنها هزینه‌ شام را باید شما عروس و دامادهای جوان بپردازید.

نگاهی به بروشور انداختم، نوشته شده بود با 600 هزار تومان به زوج‌های جوان 11 قلم کالای اساسی برای یک زندگی مشترک داده می‌شود. یخچال، گاز، ماشین لباس‌شویی، یک تخته فرش، مخلوط کن از جمله اقلامی بود که به عروس‌ و دامادها داده می‌شد.

* ماکت خانه حضرت علی (ع) یا آتلیه عکاسی
در انتهای سالن دیوارهای گلی و قهوه‌ای رنگ با پنجره چوبی و قدیمی نظرم را جلب کرد فضای آنجا به گونه‌ای بود که خیلی سریع متوجه شدم نمادی از خانه حضرت علی (ع) و فاطمه (س) است. فضای درون خانه گلی بود اما در عین سادگی آن قدر زیبا بود که جمعیت زیادی را به خودش جذب کرده بود. داخل خانه در کنار دیوارهای گلی گلدان‌های گل و چاه آبی که حضرت علی درد دلش را با آن می‌گفت‌ جذابیت ماکت را چند برابر کرده بود.

داخل دالن‌های گلی این ماکت، دختران جوان با پوشش‌هایی مغایر با شئون اسلامی در حال گرفتن عکس بر روی پله‌ها و کنار دیوارهای گلی بودند.

دختری با چهره‌‌ای بزک کرده و چکمه‌های سیاه و براقش روی پل‌های این خانه ژست‌های مختلفی را به خود می‌گرفت و مردی که همراه او بود پشت سر هم با دوربینی که در دستش بود عکس می‌انداخت.
خانم‌ جوانی که که به سبک زن‌های عرب لباس بر تن کرده بود و پوشش کاملاً اسلامی داشت، دور تا دور پیشانی خود را نقش‌هایی سیاه رنگ کشیده بود، و در گوشه‌ای با خونسردی این صحنه‌ها را با تماشا می‌کرد. پرسیدم چرا اجازه داده‌اید اینجا به یک آتلیه عکس تبدیل شود؟ با ناراحتی سرش را تکان داد و پاسخ داد: متأسفانه مردم به تابلوهای روی دیوارها و هدف از ساختن این ماکت توجهی نمی‌کنند. روی دیوارها سعی کردیم با زدن تابلوهایی درباره زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) زوج‌های جوان را با فضای ساده‌زیستی آشنا کنیم اما... صحبت‌هایش را دیگر ادامه نداد و سکوت اختیار کرد.

* چاقو هم برای جهیزیه لازم است
در گوشه‌ای دیگری از سالن نمایشگاه، ازدحام جمعیت اطراف یک غرفه باعث شد تا چند لحظه‌ای بایستم. صبر کردم تا نوبت به من رسید، نزدیک شدم فروشنده‌ای تعداد زیادی چاقو در روی میزی چیده بود و مشغول فروش آنها بود. پرسیدم نمایشگاه ازدواج چه ربطی به فروش چاقو دارد؟ با عصبانیت رو به من کرد و گفت: «بالاخره برای جهیزیه لازم است»

* اجاره 700 هزار تومانی ماشین عروس در نمایشگاه ازدواج
در سالن دیگری ماشین قدیمی مشکی رنگ که با روبان پارچه‌ای قرمز تزئین شده بود تعداد زیادی از زوج‌های جوان را محو خود کرده بود، ‌از خانمی که متصدی غرفه بود، پرسیدم هزینه اجاره این ماشین چقدر است؟« ساعتی 40 هزار تومان» این جمله را گفت و ادامه داد: اگر شما یک روزه این ماشین را اجاره کنید خیلی به صرفه است. مجدداً پرسیدم قیمت یک روز اجاره این ماشین چقدر است؟ گفت: 700 هزار تومان. با شنیدن این قیمت‌ها از غرفه فاصله گرفتم اما با خودم فکر می‌‌کردم در این نمایشگاه قرار است ازدواج آسان و ساده تبلیغ شود یا تجمل‌گرایی‌؟

* خودنمایی درشکه‌های عروسی با دختران بدحجاب
در گوشه‌ای از یکی از سالن‌ها، درشکه‌ای که با انواع و اقسام گل‌های زیبا تزئیین شده بود، نظرم را جلب کرد، اما صحنه‌ای که باعث شده بود تا تعدادی از مردان به همراه همسرانشان محو تماشا شوند وجود درشکه تزیین شده نبود؛ بلکه دختران جوانی بود که با ظاهر کاملاً نامناسب و آرایش کرده روی درشکه نشسته بودند و عکاس نیز مشغول گرفتن عکاس‌های مختلفی از آنها بود.

در این نمایشگاه غرفه‌های مختلفی وجود داشت، تعدادی از غرفه‌ها متعلق به آتلیه‌های عکاسی بود، موزیک خارجی و رقص نور و عکس‌های مختلفی که به دیوارهای غرفه زده شده بود، به وضوح حاکی از مدگرایی بود.

در یکی از غرفه‌ها مرد کراوات زده‌ای سعی داشت با ارائه توضیحات بیشتر نظر دختر خانم جوان را برای بستن قرارداد و گرفتن عکس‌های مراسم عروسی جلب کند. مرد کراوات زده با ریش مدل غربی رو به دختر جوان کرد و گفت: مبلغ‌‌های ما متفاوت است و از 700 هزار تومان شروع می‌شود.

* نمایشگاه ازدواج باید باورهای دینی را در میان جوانان تقویت کند
غلامرضا قاسمی کبریا؛ مشاور ازدواج جوانان و مسئول طرح تحکیم خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس،‌ درباره برگزاری نمایشگاه ازدواج گفت: این نمایشگاه اقدامی بزرگ و مؤثر است. اما با وجود اختلاف نظرهای موجود در میان جوانان در حوزه علوم انسانی باید نسبت به آموزش آموزه‌های دینی اقدام کنیم و با همت سازمان ملی جوانان کانون‌هایی ایجاد شود که تفکرات قالب علوم اسلامی و دینی به خود گیرد.

وی در ادامه گفت: اگر افکار مردم را جهت دهی نکنیم احتمال آسیب بسیار وجود دارد.

این کارشناس در امر ازدواج خانواده تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم ذائقه‌‌های شیرین جوانان را با علوم اسلامی همراه کنیم.

کبریا با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از غرفه‌‌هایی با رویکرد مذهبی و مشاوره‌ افزود: باید در چنین نمایشگاهی ارزش‌های دینی را به گونه‌ای مطرح کنیم تا جوانان شیرینی واقعی آن را احساس کنند.

ضمن این‌که لازم است تا فضای آرامی در نمایشگاه برای انجام مشاوره اختصاص داده شود. این نمایشگاه از جمله ابزارهای فرهنگی است که می‌تواند در زمینه مدیریت فرهنگی ما را کمک کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: برای حرکت اول این نمایشگاه خوب بود اما دارای نقاط ضعف و قوتی است که باید برای سال‌های آتی در راستای اشاعه باورهای دینی و مذهبی بین جوانان رفع شود.

* گلایه‌های سازمان جوانان استان تهران درباره حضور سازمان‌ها در نمایشگاه ازدواج
محسن زنگنه، رئیس سازمان جوانان استان تهران،گفت: از 3 ماه پیش برای برگزاری این نمایشگاه به جمع‌بندی رسیدیم، اما این که در سطح ملی برگزار شود در طول مدت 20 روز تا یک ماه این کار صورت گرفت.

وی درباره هزینه نمایشگاه گفت: 18 سازمان در این نمایشگاه همکاری کردند و این مسئله باعث شد قیمت‌ها سرشکن شود.

رئیس سازمان جوانان استان تهران درباره هزینه اجاره سالن‌های اختصاص داده شده به نمایشگاه ازدواج جوانان، گفت: وزارت بازرگانی با توجه به دستور وزیر بازرگانی 80 درصد به سازمان ملی جوانان تخفیف دادند و هزینه اندکی متحمل شدیم.

زنگنه ادامه داد: بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر با همکاری شهرداری و کمک سازمان زیباسازی شهرداری انجام شد.

وی اظهار داشت: بخشی از هزینه‌های نمایشگاه را غرفه‌هایی که فروش دارند متقبل شده‌اند، اما بخش دیگر بر عهده تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بوده است.

وی با اشاره به این‌که این نمایشگاه در سال اصلاح الگوی مصرف برگزار شده است، یکی از کم هزینه‌ترین نمایشگاه‌ها بوده است، گفت: غرفه‌های فرهنگی به صورت رایگان بوده است و یک ریال نیز پرداخت نکرده‌اند. و تنها مجموعه‌هایی که عرضه کننده خدمات هستند مبلغی را پرداخت کرده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌هایی که به صورت نمادین مانند طبق‌کشی در نمایشگاه اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: گروه‌هایی که برنامه اجرا می‌کنند تنها هزینه رفت و آمدشان را پرداخت کرده‌ایم.

زنگنه در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که چرا در بخش‌هایی از نمایشگاه ازدواج جوانان، ترویج ازدواج همراه با تجمل‌گرایی است؟ اظهار داشت: نمایشگاه چند بخش دارد بخش فرهنگی ترویج کننده ازدواج ساده است و این مسئله را تبیین می‌کنند که ازدواج ساده و آسان پایدار خواهد بود.

* نمی‌توانیم درباره عملکرد غرفه‌هایی که اجاره می‌دهند ورود پیدا کنیم
رئیس سازمان جوانان استان تهران، تصریح کرد: برخی از غرفه‌ها عرضه کننده خدمات ارزان کننده هستند که 8 غرفه را در نمایشگاه شامل می‌شوند. و با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. اما بخش دیگری از نمایشگاه شامل غرفه‌هایی هستند که خدمات ازدواج را می‌دهند. از غرفه‌های این بخش هزینه دریافت شده است؛ اما از آنها خواسته‌ایم که پایین‌تر از عرفی که در بیرون از نمایشگاه وجود دارد، خدمات را ارائه و تسیهلات بدهند.

وی تأکید کرد: این جشنواره نشان داد که ازدواج جوانان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و جای کار زیادی وجود دارد. این‌که بتوانیم نمادی از مجلس عروسی اسلامی و ایرانی به مردم ارائه کنیم نیاز به بررسی و کار دقیق دارد.

زنگنه با بیان این نکته که در حوزه ازدواج خلاء زیادی وجود دارد، گفت: هر زمان که بتوانیم نمایشگاهی با چنین ویژگی‌هایی برگزار کنیم با این حجم از بازدیدکنندگان مواجه خواهیم شد.

به گفته زنگنه در این نمایشگاه به 15 دستگاه غرفه داده شده است. همچنین 120 غرفه متعلق به سازمان های مردم نهاد، حدود 90 غرفه نیز به بخش فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی درباره تعداد غرفه‌هایی که در این نمایشگاه خدمات ازدواج را عرضه می‌کنند،‌ گفت: 30 غرفه خدمات ازدواج را در سالن 12 اراده می‌کنند و سالن دیگری که حدود 3 هزار متر است به بخش تجهیزات زندگی و جهیزیه اختصاص داده شده است.

وی همچین در رابطه با حضور دستگاه‌ها دولتی، گفت: متأسفانه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی با حداقل امکاناتشان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند، حتی سازمان تبلیغات اسلامی علی‌رغم مسئولیت‌هایی که برعهده دارد در این نمایشگاه حضور نداشت و غرفه‌ این سازمان خالی بود.

به گفته زنگنه بخش فرهنگی و مشاوره‌های رایگان از بخش‌هایی بوده است که با بیشترین استقبال از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده است.

* هزینه اجاره غرفه‌های نمایشگاه ازدواج جوانان راهی کدام جیب می‌شود
خانم الف. که مسئولیت اجاره غرفه‌ها را از سوی سازمان ملی جوانان بر عهده دارد، در این‌باره گفت: 150 تا 200 غرفه به جز غرفه‌های بخش جهیزیه، وجود دارد که همگی اجاره داده شده است.
به گفته این خانم که مسئولیت اجاره غرفه‌های نمایشگاه ازدواج جوانان را از سوی سازمان ملی جوانان بر عهده دارد، با تخفیف ویژه از سوی این سازمان، قیمت اجاره هر متر از غرفه‌ها بین 37 تا 40 هزار تومان است. در حالی که قیمت اجاره واقعی این غرفه‌ها متری 65 هزار تومان است.

* مقایسه قیمت‌ کالاها در بازار و نمایشگاه ازدواج جوانان
به گزارش فارس، بخش خرید جهیزیه در این نمایشگاه در سالنی به وسعت 3 هزار متر برگزار می‌شود، در این سالن وسایل و تجهیزات زندگی مشترک نظیر یخچال، گاز، لباس‌شویی، فرش، سرویس مبلمان، سماور و سرویس تخت و کمد برای فروش وجود دارد، در کنار هر کدام از این وسایل قیمت بازار و قیمت نمایشگاه نوشته شده است.

دختر جوانی که به گفته خودش قبل از عید به خانه بخت می‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه به مراتب بهتر از بیرون است، و حدود 10 تا 15 هزار تومان تفاوت قیمت وجود دارد.

در حاشیه مراسم پخش موسیقی زنده در نمایشگاه ازدواج، یکی از شهروندان اقدام به انجام حرکات موزون کرد که با برخورد نیروهای انتظامی مواجه شد و از مراسم به بیرون برده شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top