تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/01/18 - 18:02
کد خبر: 351252

استفاده از فرکانس خالی صدا و سیما برای بهبود سرعت اینترنت

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد که استفاده از فرکانس خالی صداوسیما در جلسه آتی ستاد مبارزه کرونا مطرح و بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزارت ارتباطات در روزهای گذشته اعلام کرده که رفع مشکل سرعت و کیفیت اینترنت موبایل منوط به آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ است که در حال حاضر در اختیار صدا و سیما قرار دارد. آنطور که وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی خود هم خبر داد، نامه‌ای به رییس جمهوری درباره لزوم گرفتن این فرکانس‌ها داده شده و حال سخنگوی دولت نیز با اشاره به این موضوع اعلام کرده که لزوم استفاده از این فرکانس‌ها به زودی بررسی خواهد شد.
هم‌اکنون به دلیل افزایش مصرف، ظرفیت فرکانسی در شبکه 4G پر شده و برای افزایش ظرفیت مجدد در این زمینه باید با همکاری صدا‌وسیما باند‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار این سازمان است آزاد شود. دورکاری بسیاری از افراد و شروع آموزش‌های آنلاین دانشگاه‌ها و مدارس باعث شده که بسیاری از مردم به استفاده از اینترنت روی بیاورند و این حجم ناگهانی افزایش استفاده از اینترنت در کشور منجر به کاهش کیفیت و سرعت به ویژه در شبکه موبایل شده است.
علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست آنلاین خبری خود هم در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرده که در جلسه آینده ستاد مبارزه با کرونا آزادسازی این فرکانس‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت. او در توضیح این موضوع که با توجه به اینکه در مدت گذشته به دلیل نیاز بخش‌های آموزشی و کسب‌وکارها به اینترنت چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، گفت:‌

«در زمینه اینترنت خانگی دو اقدام را به طور همزمان پیش می‌بریم. یکی بالا بردن سرعت اینترنت تمامی کاربران تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه که با دستور وزارت ارتباطات در حال اجرا شدن است و دیگری تبدیل سرویس‌های ADSL مردم به VDSL که در دو شهر تهران و قم در حال پیاده‌سازی است. در این طرح سرعت اینترنت خانگی کاربران حداقل ۴ برابر افزایش خواهد داشت.»

او با اشاره به اینکه در زمینه اینترنت همراه نیز آنطور که وزیر ارتباطات گزارش داده از تمام ظرفیت‌های فرکانسی موجود استفاده شده توضیح داد:

«ایجاد ظرفیت بیشتر در بخش تلفن‌همراه نیاز به باند فرکانسی دارد که در اختیار صدا و سیما است و حالا نیازمند این باندها هستیم. بنابراین در جلسه بعدی ستاد مبارزه با کرونا در مورد این آزادسازی بحث خواهیم کرد.»

در این نشست خبری، ربیعی از تصمیم برای رایگان شدن مصرف اینترنت ثابت و موبایل برای سایت‌های دانشگاهی خبر داد. همچنین او تاکید کرد که در یک ماه گذشته با همکاری‌های مشخص وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش ارائه آموزش از راه دور با پیشرفت‌های قابل توجه‌ای روبه‌رو شده است. هرچند این صحبت در حالی مطرح می‌شود که همچنان با تعطیل شدن تعطیلات نوروزی هم اقدام درخور و مناسبی از سوی سامانه «شاد» که توسط وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد، صورت نپذیرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top