تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/23 - 12:53
کد خبر: 351728

حامد مکوندی؛

ناامیدی دانشجویان جهادگر علوم پزشکی

ناامیدی دانشجویان جهادگر علوم پزشکی

در این شرایط اما چیزی که برای دانشجویان جهادگر علوم پزشکی ناامید کننده بود؛ عدم وجود امکان خدمت در خط مقدم مبارزه با کرونا به همراهی کادر درمان در بیمارستان ها بود یعنی جایی که مدتها برای آن آموزش دیده ایم که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها پیش آمده و خوب این موردی بود که دانشجو های جهادگر دانشگاه علوم پزشکی به آن منتقد بودند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حامد مکوندی*// به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی دانشجویان علوم پزشکی ضمن تبریک عید سعید نیمه شعبان بر همه آزادی خواهان جهان و آرزوی ظهور منجی که امروز در سرتاسر جهان گرفتار بلای ما و دولت های زمین گیر شده، نیازشان بیش از پیش احساس میشود؛ به نسبت اگاهی ای که از مسائل دانشجویی دارم در این رابطه اظهار نظر می کنم.

من در ارتباطی که با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دارم از  داوطلب بودن عده ی کثیری از دانشجویان مشتاق دانشگاه برای خدمت در حل بحران ویروس کرونا آگاهی دارم و از تلاش های آنها در قالب گروه های جهادی بسیج مردمی چه در امر ضد عفونی سطح شهرهای محل زندگیشان و چه در مساجد جهت تهیه ی ماسک، دستکش  و مانند آن با خبرم و این روحیه و فرهنگ جهادی را وقتی با کشورهای مدعی تمدن برتر، که مردمشان در این بحران با رفتار هایی مانند خالی کردن قفسه فروشگاه ها، نمک روی زخم میشوند و در بحران، بحران می‌آفرینند؛ مقایسه میکنم احساس امیدواری و افتخار میکنم.

در این شرایط اما چیزی که برای دانشجویان جهادگر علوم پزشکی ناامید کننده بود؛ عدم وجود امکان خدمت در خط مقدم مبارزه با کرونا به همراهی کادر درمان در بیمارستان ها بود یعنی جایی که مدتها برای آن آموزش دیده ایم که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها پیش آمده و خوب این موردی بود که دانشجو های جهادگر دانشگاه علوم پزشکی به آن منتقد بودند. اکنون زمزمه هایی از استفاده از دانشجویان داوطلب علوم پزشکی در مراکز درمانی و نقاهتگاهی مخصوص کرونا به گوش میرسد که البته بسیار امیدوار کننده است و اقدامی بسیار خوب در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکا است که در این شرایط ته تدبیر و انتهای امیدشان راهزنی تجهیزات پزشکی و دستکش کشور های دیگر است.

اما انتقاداتی و یا بهتر بگویم پیشنهاداتی هم از سر دلسوزی در نحوه ی اجرای این دستور داریم:
و خوب ما از مسئولین کشورمان انتظار داریم که هرچه بیشتر و با سرعت از کمک های ما مردم و سازمان ها استفاده کنند تا هرچه سریعتر با حل و کنترل این بحران تبعات اقتصادی آن بر اشتغال مردم تمام شود چراکه ما هیچ امیدی نداریم به دولتی که در شرایط عادی قادر به تأمین معیشت مردم نبوده در این شرایط بحرانی آنچنان رونقی بتواند که ایجاد کند. لذا خواسته ی ما از دانشگاه های علوم پزشکی این است که هرچه سریع تر به این انتظار جامه ی عمل بپوشانند و امکان حضور دانشجویان جهادی را فراهم سازند
و این استفاده از داوطلبان را این گونه که اکنون است مشروط به کمبود نیرو نکنند.

چرا که قطعا طبعات و سودآوری بال و پر دادن به این فرهنگ جهادی که در هیچ کجای دنیای این روزها همانند ندارد، بسیار بیشتر از رفع نیاز مقطع فعلی است و همان طور که جبهه جنگ دانشگاه انسان ساز بود و ابرقهرمانانی حقیقی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی به ما عطا کرد؛  جنگ با کرونا هم میتواند دانشگاهی برای ایثار و از خودگذشتگی باشد که انصافا کادر درمانی این روز ها مظهر آن شده است و ترویج این مسئولیت پذیر در دانشجویان علوم پزشکی به عنوان نسل آینده ی کادر درمانی حتما لازم است. قویا خواهان توجه ویژه به دانشجویان علوم پزشکی و سهمی در کادر درمان کرونا برای داوطلبان خدمت هستیم.

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
کارت اعتبار فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد
کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top