تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/01/25 - 10:40
کد خبر: 352016

روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها نزولی شد

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها نزولی شد، گفت: مردم بدانند سیاست "در خانه ماندن" ‌ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، ایرج حریرچی بامداد دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده است ولی 20 روز است که روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه در اکثر استان‌های کشور و در مجموع کشور روند ابتلای به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن روند نزولی داشته است، افزود: در 6 استان نیز روند ابتلای به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته و در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه استان اصفهان اگر چه در کاهش بیماری موفق بوده است، ولی در 20 روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است، تصریح کرد:‌ ‌در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است؛ این راهبرد به این معناست که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیرضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیرضروری و امثال آن انجام نشود.

معاون وزیر بهداشت شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: 80 درصد افراد آلوده، افراد کم‌علامت و بی‌علامتی هستند که می‌توانند با جابه‌جایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به صورت آزمایشی انجام و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آنها و قرنطینه در منزل ضروری است زیرا اگر چنین افرادی مبتلا قطعی شوند می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اظهارنظر مهم سخنگوی ستاد انتخابات درباره انصراف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
صیانت از قانون
آمادگی مترو تهران برای خدمات‌رسانی در مراسم اربعین شهدای خدمت
سردار فدوی: با مشارکت حداکثری در انتخابات، به دشمن اجازه خطای محاسباتی ندهیم
توضیحات مسی درباره مصدومیتش
کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد
تاکید وزرای خارجه مصر و ترکیه بر آتش‌بس در غزه
ادعای کاخ سفید درباره جلوگیری از جنگ لبنان و اسرائیل
محورهای رایزنی «پوتین» و «مخبر»
عیادت از جمشید هاشم‌پور در روز عیدغدیر
چرا آخرین گفت‌وگوی نامزدها با مردم پخش نشد؟
سیدحسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد
اطلاعیه ستاد انتخابات درباره حضور نماینده کاندیداها در شعب اخذ رای
تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی
زاکانی: در صحنه انتخابات خواهم ماند
جلیلی: ملت ما به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند
واتس‌اپ روی این گوشی‌ها غیرفعال می‌شود
شرط پوشش بیمه‌ای داروهای وارداتی اعلام شد
امیدواریم مشارکت حجاج ایرانی در مدینه و مکه در انتخابات فراهم شود
آخرین اقدامات امدادرسانی به سیل‌زدگان سوادکوه
اسرائیل رسما در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top