تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/29 - 20:09
کد خبر: 352564

شروع مجدد درگیری هند و پاکستان؟

همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی پاکستان و هند، تنش‌های دیپلماتیک و جنگ لفظی میان رقبای سنتی در جنوب آسیا نیز بالا گرفت و در همین راستا دولت اسلام‌آباد اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را رد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنان اخیر ژنرال هندی طی سفر خود به منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور، علیه پاکستان و اتهام ترویج تروریسم علیه این کشور واکنش اسلام‌آباد را برانگیخت.

پیش از بالا گرفتن جنگ لفظی میان رقبای هسته‌ای شبه‌ قاره، وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به درگیری‌های مرزی با هند، کاردار سفارت این کشور را هفته گذشته ۲ مرتبه احضار کرده بود.

به گزارش روز جمعه رسانه‌های پاکستانی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور سخنان ژنرال 'ام.ام ناراوان' فرمانده ارتش هند را غیرمسؤولانه و نادرست قلمداد کرد.

همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی پاکستان و هند، تنش‌های دیپلماتیک و جنگ لفظی میان رقبای سنتی در جنوب آسیا نیز بالا گرفت و در همین راستا دولت اسلام‌آباد اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را رد کرد.

'عایشه فاروقی' در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: اظهارات ضد پاکستانی فرمانده ارتش هند چیزی جز انحراف توجه جامعه جهانی از اوضاع شبه‌قاره نیست.

وی آنچه را تهاجم هند در کشمیر و نقض حقوق بشر دانست را دلیل اتهامات فرمانده ارتش هند دانست و گفت: دهلی‌نو از شهریورماه سال گذشته با لغو امتیاز ویژه منطقه جامو و کشمیر تمامی حقوق مردم این منطقه را سلب کرده است.

منابع خبری گزارش دادند: فرمانده ارتش هند در جریان سفر دو روزه خود به کشمیر (تحت کنترل دولت دهلی‌نو) پاکستان را به آنچه که وی ترویج و صدور تروریسم خواند، متهم کرد.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

ارتش پاکستان نیز که از سوی هند به نقض پیمان آتش بس و حملات خمپاره‌ای به خاک این کشور متهم است، پیش‌تر اعلام کرد که نیروهای هندی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون ۷۰۸ بار قرارداد آتش بس مرزی را نقض کرده‌اند.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ماه ۹۷ در منطقه 'پولواما' علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top