تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/01 - 09:51
کد خبر: 352891

افزایش ظرفیت تست کرونا در کشور

رئیس بیماری‌های نوپدید و بازپدید و روابط عمومی انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: در روزهای ابتدایی گزارش بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود ۵۰۰ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به بیش از روزانه ۱۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، احسان مصطفوی با اشاره به اینکه پتاسیل دو تا سه برابر شدن این ظرفیت را در کشور داریم، افزود: با ایجاد شبکه آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا در کشور، موفق شدیم از تهدید این بیماری، یک فرصت بسازیم.

وی با اشاره به اینکه روزهای اولی که گزارش موارد بیماری را در کشور داشتیم، چهار آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فراهم شده بود، گفت: الان با سعی، مجاهدت و همراهی همه مجموعه وزارت بهداشت به طور خاص مجموعه آزمایشگاهی کشور و همراهی همکاران و متخصصان انستیتو پاستور ایران تعداد آزمایشگاه های تشخیصی در کشور به بیش از ۱۲۵ مورد اعم از دولتی و خصوصی رسیده است.

رئیس بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: این شبکه آزمایشگاهی در آینده علاوه بر انجام تست کرونا برای سایر بیماری ها هم می تواند نقش آفرینی مشابهی داشته باشد.

مصطفوی بیان کرد: در روزهای اول پیدایش این بیماری در کشور محدودیت آزمایش داشتیم، به همین دلیل تمرکز ما بر تشخیص بیماران در بیمارستان ها بود، اما خوشبختانه با توسعه شبکه آزمایشگاهی کشور، در حال شناسایی بیماران سرپایی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با توسعه شبکه آزمایشگاهی در کشور شرایطی فراهم شده را که اطرافیان بیمار که با این فرد در تماس نزدیک بوده اند هم مورد آزمایش کرونا قرار گیرند.

مصطفوی افزود: انستیتو پاستور ایران امسال جشن صد سالگی خود را می گیرد و شکل گیری این مجموعه در ۱۰۰ سال پیش متعاقب پاندمی آنفلوآنزا، اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در طول این سال ها در کنترل بیماری های متعدد طاعون، آبله و سل نقش مهمی را ایفا کرده و امروزه هم انستیتو پاستور ایران به عنوان مسئول کارگروه تشخیص کرونا در کشور نقش آفرینی می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top