تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/02 - 14:53
کد خبر: 353066

ساخت سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی توسط سامسونگ

یکی از مدیران ارشد سامسونگ امروز با انتشار مقاله‌ای در سایت این شرکت از برنامه‌های سامسونگ برای توسعه سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامسونگ در گذشته گام‌های بزرگی در مسیر افزایش ابعاد و رزولوشن حسگرهای دوربین موبایل برداشته است. این شرکت کره‌ای مه سال گذشته میلادی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی برای گوشی‌ها رونمایی کرد و چند ماه بعد (اوت) سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی را معرفی کرد که در جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس ۲۰ اولترا به کار رفته است. حالا سامسونگ می‌گوید برنامه‌های بزرگ تری برای توسعه سنسورهای تصویر در سر دارد.

«یونگین پارک» (Yongin Park)، مدیر بخش سنسور و کسب و کار LSI سامسونگ در بیانیه‌ای که امروز در سایت رسمی این شرکت منتشر شده، می‌گوید چشمان انسان توانایی تشخیص رزولوشنی در حدود ۵۰۰ مگاپیکسل را دارد ولی بیشتر دوربین‌های DSLR مدرن و گوشی‌ها به ترتیب به سنسورهای ۴۰ و ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. به گفته او سنسورها هنوز مسیری بسیار طولانی در پیش دارند تا به توانایی‌های چشم انسان برسند. سامسونگ برای کم کردن این فاصله قصد دارد سنسورهایی با حداکثر رزولوشن ۶۰۰ مگاپیکسل تولید کند.
برقراری توازن بین رزولوشن و ابعاد پیسکل‌ها کار مشکلی است چون پیکسل‌های کوچکتر می‌توانند کیفیت تصویر را پایین بیاورند. البته سامسونگ در زمینه فناوری ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است. سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی این شرکت از ترکیب ۲ پیکسل و حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی از ترکیب ۳ پیکسل استفاده می‌کنند تا جذب نور را افزایش داده و مشکلات عکسبرداری در محیط‌های کم نور را کاهش دهند. این شرکت قرار است از فناوری‌های مشابه در سنسورهای فوق رزولوشن بالای خود استفاده کند.

«پارک» می‌گوید اکثر دوربین‌هایی که امروزه موجود هستند، فقط می‌توانند عکس‌هایی بگیرند که توسط چشمان انسان قابل مشاهده هستند (طول موج‌های بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ نانومتر) و سنسورهایی که بتوانند طول موج‌های خارج از این محدوده را دریافت کنند، بسیار نادرند اما کاربردهای فراوانی دارند. برای مثال از سنسورهایی که امواج فرابنفش و فروسرخ را دریافت می‌کنند می‌توان در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی و پزشکی استفاده کرد.
همچنین از سنسور تصویر فرابنفش می‌توان برای تشخیص سرطان پوست استفاده کرد و سنسور فروسرخ نیز می‌تواند در قسمت کنترل کیفیت صنایع به کار رود. سامسونگ همچنین به دنبال تولید سنسورهایی است که از قابلیت ثبت بو و مزه برخوردارند.سامسونگ قصد دارد سنسورهای رزولوشن بالای خود را علاوه بر گوشی‌ها، جهت استفاده در اتومبیل‌های خودران، پهپادها و محصولات اینترنت اشیا نیز فراهم کند.پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ در حال توسعه سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی با فناوری نانوسل برای گوشی‌ها است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top