تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 20:30
کد خبر: 361499

روحیه مدرک‌گرایی خلاقیت را می کشد

کار آفرین برتر کشور گفت: قوانین نادرست موجب مدرک گرایی در جامعه شده که به نوعی هم از میان برنده خلاقیت‌ و کارآفرینی می شود و هم تخلفات گسترده مانند مدرک فروشی را رقم می زند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، میثم شکری ساز عصر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تفاوت‌های داشتن ایده و کارآفرینی اظهار داشت: باید به این نکته توجه کنیم که برای کارآفرینی صرف داشتن ایده کافی نیست چرا که ایده خوب از یک فکر خوب نشأت می‌گیرد اما کارآفرینی فراهم آوردن فرصت برای تحقق آن ایده است.

روحیه مدرک‌گرایی خلاقیت را می کشد

وی با اشاره به تفاوت‌های ایده و فرصت تاکید کرد: در این ارتباط باید به چند مقوله توجه کنیم، در ارتباط با یک ایده باید کارآموزی و تجربه کسب شود و سفرهای مرتبط با آن تدارک شود تا بفهمیم یک ایده فرصتی برای کارآفرینی هست یا خیر.

ارتباط مدرک گرایی در جامعه با مدرک فروشی

کار آفرین برتر کشور به مدرک گرایی در جامعه و سو استفاده برخی مؤسسات از این امر و اقدام به مدرک فروشی اشاره کرد و بیان داشت: چند سال پیش که تحریم‌ها کمتر شده بود و فضا برای همکاری‌های بین‌الملل فراهم بود برخی مؤسسات آموزش عالی سعی کردند با خارج از کشور برای برخی همکاری‌های آموزشی ارتباط بگیرند که البته امری مرسوم است.

وی با اشاره به اینکه در این میان برخی افراد اعلام کردند نماینده برخی مراکز علمی و دانشگاه‌های خارجی هستند که برخی از این ادعاها واقعیت نداشت، تاکید کرد: سه تا چهار سال پیش پرونده‌ای گسترده در داستانی کل کشور برای برخورد با این تخلفات آموزشی انجام شد و تمام موسساتی که ارتباطات بین المللی داشتند دعوت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند و مدیران برخی مؤسسات که دارای مدارک جعلی و فعالیت محرمانه در این زمینه بودند دستگیر شدند.

شکری ساز تاکید کرد: طبیعی است موسساتی مانند مؤسسه آموزش عالی فن پردازان که همکاری بین المللی داشتند چندین بار برای ادای توضیحات احضار شدند اما در نهایت از اتهامات تبرئه شدیم و تمامی مدارک نیز در این ارتباط موجود است.

قوانین کشور موجب مدرک گرایی شده است

وی با اشاره به اینکه قوانین کشور موجب مدرک گرایی شده است که به نوعی از میان برنده خلاقیت‌هاست، بیان داشت: امروزه مدرک از دلایل ارتقای شغلی و برای همه کسب و کارها لازم است.

مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد با اشاره به اینکه بدین ترتیب زمانی که ساختار حکومتی مدرک گرا باشد جوی ایجاد می‌شود که به این سمت گرایش پیدا کند و عرضه و تقاضا در این ارتباط زیاد می‌شود، تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید ساختارها را به نوعی تغییر دهیم که خردگرایی در همه زمینه‌ها مدنظر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری دو دوره کنفرانس کارآفرینی در اصفهان اظهار داشت: سومین دوره این اجلاس قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

اثر پروانه‌ای اجلاس کارآفرینی

شکری ساز با اشاره به اهداف این کنفرانس اضافه کرد: با برگزاری این کنفرانس چند هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که از مهم‌ترین آنها الگو دادن به جوانان و بازتاب نتایج و تجربیات این کنفرانس به مسئولان دولتی است.

وی ادامه داد: در واقع ما از اجلاس کارآفرینی به نوعی اثر پروانه‌ای انتظار داریم تا تغییری هر چند کوچک برای فضای کارآفرینی در کشور ایجاد و بین اهداف ایده‌ها و سرمایه‌ها ارتباط برقرار شود.


کارآفرین برتر کشور تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما این است که فرهنگ کارآفرینی را صدا دار کنیم، در واقع هدف ما از برگزاری این اجلاس کوبیدن بر طبل کارآفرین است چرا که امروز کارآفرینی برخلاف اهمیت آن هنوز در کشور ما مظلوم است و باید به نوعی درباره آن کار شود که مورد توجه همگان قرار گیرد.

تفاوت‌های کارآفرینی و مدیریت

وی با اشاره به تفاوت‌های کارآفرینی و مدیریت گفت: معمولاً اکثر کارآفرینان مدیران خوبی هستند اما همه مدیران الزاماً کارآفرین نیستند چرا که یک مدیر بهبود وضع موجود و شرایط را برعهده دارد اما کارآفرین تخریب گری خلاق است مانند فردی که تاکسی قدیمی تخریب و تاکسی اینترنتی جایگزین آن می‌کند.

این کارآفرین برتر اصفهانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دریافت سه دوره گواهی ملی رعایت حقوق مصرف کننده توسط هولدینگ پارس پندار نهاد ابراز داشت: جزو معدود مجموعه‌هایی بودیم که که گواهینامه را از وزارت صمت دریافت کردیم؛ برای اعطای این گواهینامه بیش از ۴۰ آیتم مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد که شفافیت مالی، نوع قیمت گذاری، میزان تخلفات از آن جمله است.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسه آموزش عالی فن پردازان زیر نظر این مجموعه تاکید کرد: این مؤسسه با مجوز رسمی از وزارت علوم تاکنون ۲۵۰ دوره‌های آموزش کوتاه مدت و پودمانی برگزار کرده است، ویژگی این دوره‌ها در این است که به شکل آکادمیک نیست بلکه به امر کارآفرینی کمک می‌کند.

شکری ساز با بیان اینکه تاکنون حدود پنج هزار نفر فارغ‌التحصیل در همه زمینه‌ها از زبان خارجی و غیره داشتیم، ابراز داشت: این دوره‌ها دوره‌ها تا قبل از ظهور ویروس کرونا به شکل کاملاً حضوری و پس از آن با اجازه وزارت علوم برخی کلاس‌ها غیرحضوری برگزار شد، هم اکنون نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود.

مدیرعامل هولدینگپارس پندار نهاد با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌های این مرکز در زمینه آژانس مسافرتی، مشاوره کسب و کار، سیستم‌های مدیریت کیفیت، کاریابی بین‌الملل، مسکن، خرید و فروش است، تاکید کرد: همچنین این مجموعه با ورود به حوزه تولید لباس ورزشی ضد آب کارآفرینی داشته است.

ترجمه و عرضه کاب‌های پرفروش دنیا

وی تاکید کرد: ما کار خود را با فعالیت‌های آموزشی آغاز کردیم و هم اکنون نیز خدمات انتشارات دیجیتال و مکتوب داریم بدین شکل که کتاب‌های پر فروش دنیا را ترجمه کرده و به بازار کتاب عرضه می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top