تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/09 - 18:54
کد خبر: 361652

هشدار فیسبوک به کاربران

فیسبوک قابلیتی را به پلتفرم اضافه کرد که درصورت بازنشر یک خبر قدیمی به کاربر هشدار می‌دهد. قابلیت جدید در مسیر بهبود اطلاع‌رسانی پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فیسبوک امکانی را به‌صورت بین‌المللی در کل پلتفرم خود ارائه می‌کند که درصورت انتشار اخبار متعلق به تاریخی بیش از ۹۰ روز پیش، به کاربر هشدار می‌دهد. این قابلیت که در یک پست وبلاگی در فیسبوک شرح داده شد، به کاربران کمک می‌کند تا پیش از انتشار مقاله و محتوای اطلاع‌رسانی، درکی از تأثیر و پیامدهای آن را ارائه می‌کند. فیسبوک امیدوار است توسعه و گسترش قابلیت مذکور، پلتفرم و خصوصا بخش انتشار محتوای آن را به سمت معتبرتر بودن و به‌روز بودن پیش ببرد. البته فراموش نکنید که امکان جدید فیسبوک، مانعی بر سر راه انتشار محتوای قدیمی نیست و تنها جهت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به کاربر استفاده می‌شود.
طبق بیانیه‌ای که فیسبوک منتشر کرد، توسعه‌ی امکان جدید در مسیر پاسخ به نگرانی‌هایی بود که پیرامون انتشار محتوا و اخبار قدیمی ایجاد شد. فیسبوک می‌گوید برخی کاربران، محتوای قدیمی بازنشرشده را جدید و معتبر تصور می‌کنند که بر درک و تصمیم‌گیری آن‌ها براساس اخبار، تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال بازنشر یک خبر حادثه‌ای از چند سال قبل، شاید توسط برخی از کاربران به خبری جدید تفسیر شود. درنتیجه پیامد‌های متعددی بر رفتار و تصمیم‌گیری کاربران خواهد داشت.

فیسبوک اولین شرکتی نیست که مدیریت بازنشر محتوای قدیمی را در دستور کار قرار می‌دهد. گاردین سال گذشته امکانی را به پلتفرم خود اضافه کرد تا اخبار قدیمی را برچسب‌گذاری کند. با پیاده‌سازی قابلیت جدید، زمانی‌که اخبار قدیمی رسانه‌ی مذکور در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوند، سال انتشار نیز در عکس بندانگشتی آن‌ها دیده می‌شود. گاردین در ارتباط با پیاده‌سازی امکان جدید گفته بود شاید با استفاده از این ابزار بتوان سوءاستفاده از اخبار قدیمی و ایجاد شبهه پیرامون رخدادهای کنونی را به حداقل رساند.
علاوه بر فیسبوک، شبکه‌های اجتماعی متعدد دیگر هم تلاش می‌کنند تا رفتار کاربران را در پلتفرم خود بهبود دهند. سال گذشته اینستاگرام قابلیتی را اضافه کرد که در هنگام نوشتن توضیحات «احتمالا توهین‌آمیز» توسط کاربر برای عکس‌‌ها، به او هشدار می‌دهد. توییتر هم به‌تازگی امکانی را به پلتفرم خود اضافه کرد تا کاربران را به خواندن دقیق مقاله‌ها پیش از ریتوییت‌ کردن آن‌ها تشویق کند.

منبع: theverge

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top