تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/04 - 19:32
کد خبر: 364968

تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی برای درگذشت استاد موسیقی نواحی

«محمد اله‌یاری» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پهلوان رسول بخش زنگشاهی را تسلیت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس،  مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پهلوان رسول بخش زنگشاهی را تسلیت گفت.

تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی برای درگذشت استاد موسیقی نواحی.

محمد اله‌یاری در پیام تسلیتش نوشته است: استاد زنگشاهی از هنرمندان شاخص موسیقی سیستان و بلوچستان و از مفاخر موسیقی نواحی ایران بود که چند دهه برای هنر و موسیقی بومی این خطه آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

فقدان این هنرمند ارزشمند و تاثیرگذار را به خانواده گرامی اش و هنرمندان و دوستداران موسیقی تسلیت می گویم و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای هنرمند زنده یاد خواستارم.

از زنده یاد زنگشاهی در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به عنوان نوازنده برتر قیچک تجلیل شد. این هنرمند موسیقی اقوام منطقه بلوچستان دارای درجه یک هنری از شورای ارزشیابی کشور و نیز دکترای افتخاری از دانشگاه پاریس در فرانسه بود. او در کنسرت هایی در کشورهای فرانسه، سوئد، بلژیک، آلمان، سوئیس و ایتالیا، روی صحنه رفت.

هشتمین اجرای آنلاین از تالار وحدت/ سالار عقیلی به یاد مادران خواند

تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی برای درگذشت استاد موسیقی نواحی.

اجراهای آنلاین از تالار وحدت با خوانندگی سالار عقیلی جمعه شب سوم مردادماه ادامه پیدا کرد؛ این اجرا به همراهی پیانو حریر شریعت‌زاده بود.

عقیلی پیش از شروع اجرا چند دقیقه ای با مخاطبان گفت و گو کرد؛ وی گفت: از نظر حس و حالی برای من سخت است که بخواهم بدون تماشاچی کنسرت اجرا کنم. اولین بار است که این کار را انجام می‌دهم ولی مخاطبان همیشه در قلب من هستند.

«مرا رها کن» اولین قطعه این کنسرت بود که عقیلی آن را به همراه نوازندگی شریعت‌زاده اجرا کرد. پس از آن ارکستر به روی صحنه آمد و سالار عقیلی را در اجرای قطعه ماندگار و خاطره‌انگیز «وطنم» همراهی کرد.

اجرا با «چه بگویم» ادامه پیدا کرد که در این قطعه نیز نوای دلنشین پیانو به گوش می‌خورد.  سپس قطعه «پیدایم کن» تیتراژ سریال «حانیه» اجرا شد و در ادامه نوبت به یک ملودی قدیمی خراسانی با عنوان «میون ایلوم» رسید.

پس از این آهنگ محلی، عقیلی با معرفی آهنگ «مادر» گفت: قرار بود این آهنگ را بهمن‌ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران اجرا کنم ولی به خاطر کرونا نتوانستیم آن شب اجرا کنیم؛ حالا امشب این آهنگ را تقدیم همه مادران می‌کنم.

او سپس قطعه «ایران» تیتراژ سریال «معمای شاه»، قطعه «سرو زیر آب» و قطعه «تنها می‌مانم» تیتراژ سریال «برادر جان» را اجرا کرد و در ادامه از بازی علی نصیریان در این سریال تقدیر و برای او آرزوی سلامتی کرد. این کنسرت با اجرای مجدد قطعه «وطنم» به پایان رسید.

مونیکا لوران، سانوآ عندلیبی، علی جعفری پویان، سهراب برهمندی، احساس شامی، داوود منادی و فردین لاهورپور نوازندگان دیگر اجرا بودند که در حالی‌که ماسک به صورت داشتند، عقیلی و شریعت‌زاده را همراهی می‌کردند.

این هشتمین اجرای آنلاین از تالار وحدت بود؛ بنیاد رودکی، پیش از این در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی میزبان هفت اجرای آنلاین بود؛ پرواز همای، کیوان ساکت و وحید تاج با همراهی مشترک گروه وزیری، گروه رستاک، علی زند وکیلی، سامان احتشامی، علیرضا قربانی و همایون شجریان در زمان همه‌گیری کرونا و عدم امکان اجرا‌های صحنه‌ای، از تالار وحدت اجرای آنلاین داشته‌اند.

اجرای شب گذشته از اپلیکیشن لنز  در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top