تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/15 - 18:20
کد خبر: 366280

درخواست فرماندار قم برای ممنوعیت هرگونه تجمع

فرماندار قم گفت: عنوان در خانه بمانیم؛ همچنان شعار اصلی مبارزه با کروناست و باید از تجمعات جلوگیری شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازتسنیم، مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: افزایش نظارت‌های دقیق بر رعایت پروتکل‌ها و تذکرات لازم به مردم در دستور کار قرار گرفته است و اگر تا یکشنبه شرایط قم عادی نشود محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

درخواست فرماندار قم برای ممنوعیت هرگونه تجمع

فرماندار قم افزود: با همراهی بازرسین، در توزیع ماسک نیز نظارت‌های خوبی انجام شد و این پالایش‌ها در سیستم توزیع تاثیر می‌گذارد، کمیته‌ای نیز درنظارت و تصمیم‌گیری فعالیت دارد که امیدواریم به زودی مشکل توزیع ماسک نیز رفع شود.

وی تصریح کرد: بر روی سهمیه ماسک از تهران حساب باز کردیم که عملیاتی شد و علی‌رغم تولید، نگرانی‌ها در خصوص شیوع کرونا سبب می‌شود تصمیمات را جدی‌تر دنبال کنیم، باید بتوانیم شرایط را عادی کنیم و اگر وضعیت قم، قرمز ماند باید سیاست‌های جدیدی اعمال شود.

حیدری عنوان کرد: کیفیت ماسک باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند، برخی صنوف مانند نانوایی‌ها در بازرسی‌ها اعلام کرده‌اند که به دلیل گرمای محیط قادر به استفاده از ماسک نیستندف در این باره نیاز به تعاملات جدی با مرکز بهداشت در تعیین پروتکل‌ها ویژه نانوایی‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: 6 ماه از آغاز کرونا گذشته و همه دستگاه‌ها و مدیران درگیر مقابله با آن هستند، به ویژه کادر درمان و بهداشت و علوم پزشکی، متحمل زحمات زیادی شده‌اند و باید با پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری، از خستگی و فرسودگی بیشتر نیروهای درمان جلوگیری کنیم.

فرماندار قم بیان کرد: قم وارد وضعیت قرمز در شیوع کرونا شده است و دیگر اعلام آمار کلی ما را به هدف نمی‌رساند، با توجه به اینکه علوم پزشکی به آمار دقیق در احصای بخش‌ها و محله‌ها و محیط‌های آلوده دسترسی دارد می‌تواند با شناسایی محیط‌های آلوده، فعالیت دیگر دستگاهها در رعایت بهداشت و اقدامات پیشگیرانه متمرکز و اثربخش کند.

وی گفت: نیاز به ارزیابی دقیقی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها، تالارها، رستوران‌ها، بانک‌ها و ادارات داریم تا مانع از شیوع گسترده ویروس به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها شویم، در خصوص برگزاری مراسم‌ها نیز باید به موضع مشترکی دست یابیم تا برنامه‌ریزی بهتری اتفاق بیفتد.

شهروندان قمی از تجمعات دوری کرده و موارد بهداشتی را رعایت کنند

حیدری افزود: عنوان در خانه بمانیم؛ همچنان شعار اصلی مبارزه با کروناست و باید از تجمعات جلوگیری شود، رسانه‌ها نیز توصیه‌های خوبی برای ماندن در خانه و پرهیز از سفر دارند.

وی تصریح کرد: روز غدیر، برای ما شیعیان جشن بزرگی است، رهبری در سخنان خود در خصوص مقابله با کرونا، فرمودند تابع دستورات ستاد ملی هستند، با توجه به اینکه اجتماع در شرایط فعلی به هر شکلی ممنوع است باید در جهت توجه به مسائل اعتقادی، روش‌هایی ارائه شود تا با حفظ جان مومنین و مسلمین، این آئین‌ها را گرامی بداریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top