تاریخ انتشار: 06 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3665

آخرین هدیه برادعی به غرب علیه ایران

در یک اقدام خصمانه دیگر علیه ایران، البرادعی در سه روز مانده به پایان دوران مدیرکلی خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایه‌گذار صدور قطعنامه ای علیه ایران درباره سایت فردو شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازتابناک، بنابر اطلاعات رسیده در لندن، مذاکراتی که در هفته‌های گذشته، بین البرادعی و وزارت خارجه انگلستان انجام گرفته بود، منجر به توافق نامبرده و اکثریت اعضای شورای حکام با 35 عضو دیگر شده است.

همچنین پیرو مذاکرات انجام شده، قطعنامه پیشنهادی از سوی کشور آلمان، به دلیل آنچه آنها «نقض پیمان» از سوی ایران به دلیل عدم اعلام به موقع تجهیزات غنی‌سازی سایت فردو می نامند، قرار است با اجماع اعضای شورای حکام تصویب و صادر شود.

علاوه بر این، در این قطعنامه از ایران خواسته شده است که دلیل راه‌اندازی این تأسیسات غنی‌سازی را اعلام نماید که به باور آنان، تنها می‌تواند کاربرد نظامی داشته باشد؛ ضمن آن که در این قطعنامه ـ که شدیدترین لحن در زمینه فعالیت‌های قانونمند ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم است ـ خواسته شده که همه تصمیم‌گیری‌های خود در زمینه تأسیسات هسته‌ای را در مرحله تصمیم‌گیری به آگاهی آژانس برساند.

گفتنی است، این قطعنامه شدیدالحن، پیش‌نیاز قطعنامه‌ای خواهد بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد تا پیش از پایان سال میلادی جدید علیه ایران منتشر کند؛ بنابراین، آنها برای صدور قطعنامه سازمان ملل متحد به این قطعنامه شورای حکام نیازمندند.

در این گزارش آمده است، ترکیب اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، نشان می‌دهد که بیش از دوازده کشور عضو کنونی شورای حکام، از اعضای جنبش غیرمتعهدها هستند و علاوه بر این، چندین کشور دیگر هم عضو کشورهایی بوده‌اند که پیشتر از برنامه صلح‌آمیز هسته ای ایران حمایت کرده‌اند. برای همین، ایران باید در این مقطع، از کشورهای دوست عضو شورای حکام بخواهد که به این قطعنامه رأی منفی بدهند تا به دلیل عدم اجماع، به تصویب نرسد و کار به مرحله رأی‌گیری در زمینه تصویب قطعنامه بیانجامد، چرا که این کار ایران در این هنگام و تصویب نشدن قطعنامه به صورت اجماع، مانع یکسری اقدامات دیگر گروه 5+1 خواهد شد.

در این باره باید افزود: تصویب قطعنامه داده شده به شورای حکام ـ که قرار است فردا در دستور جلسه شورای حکام به رأی گذارده شود ـ می‌تواند با «اجماع»، راه را برای صدور قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل متحد، آن هم تا پیش از پایان سال میلادی جدید هموار کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top