تاریخ انتشار: 09 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3724

واکنش جهاد به خبرنامه دانشجویان ایران

جهاد دانشگاهی در پی درج مطالب و اظهارنظرهای غیرمنصفانه در رابطه با نهاد علمی و فرهنگی در برخی رسانه‌ها، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جهاد دانشگاهی و مدیریت آن همواره از شنیدن نقد‌های منصفانه و به دور از جوسازی‌ها و احیاناً انگیزه‌های سیاسی و بعضا شخصی استقبال می‌کند، اما انتظار دارد قضاوت در مورد نهادی مانند جهاد دانشگاهی، بر اساس عملکردهای تخصصی، دستاوردها و همچنین جهت گیری‌های رسمی و سازمانی آن صورت گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اطلاعیه جهاد دانشگاهی آمده است: « جهاد دانشگاهی در طول نزدیک به سی سال حیات خود با تکیه بر نیروی انسانی متعهد و متخصص با سلایق سیاسی مختلف درچارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اتکال به خدای متعال و پشتیبانی مسوولان دلسوز نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) به دستاوردها و موفقیت‌های بسیار بزرگی دست یافته و ضمن ارتقای سطح علمی، فن‌آورانه و فرهنگی کشور، همواره تحسین نخبگان و مسوولان و در پاره‌ای از موضوعات با پیشگامی در عرصه‌های نوین علمی، تحسین مجامع علمی بین المللی را برانگیخته است؛ لذا هیچ عقل سلیم و ضمیر آگاه و منصفی نمی‌پذیرد ‌که این توفیقات با مدیریت ضعیف و یا سیاسی دست یافتنی بوده و یا چنین نهادی با این توفیقات با گرایش سیاسی عمل کرده و یا حیاط خلوت سیاسیون تندرو و زاویه دار با نظام باشد.

جهاد دانشگاهی در طول حیات خود همواره تبعیت از رهبری نظام را به عنوان چراغ راه و حمایت از دولت‌های منتخب مردم را به عنوان وظیفه انقلابی خود مدنظر داشته و همکاری‌های ارزنده بین این نهاد و دولت‌های مختلف از جمله دولت‌های محترم نهم و دهم در جهت توسعه و پیشرفت کشور، موید این ادعا است.

جهادگران جهاد دانشگاهی افتخار می‌کنند که همواره فعالیت‌های این نهاد مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری بوده و ایشان در مقاطع مختلف با حمایت‌ خود نور امید را در دل‌هایشان روشن نگاه داشته‌اند. توجه به فرازهایی از بیانات ایشان درباره جهاد دانشگاهی برای کسانی که در معرض قضاوت درباره عملکرد و فعالیت‌های این نهاد انقلابی هستند می‌تواند راهگشا باشد:
« گرایش‌های‌ سیاسی‌ شماها واقعا مشخص‌ است؛ یکسان‌ هم‌ نیست؛ هرکدام‌ هم‌، آن‌ گرایش‌ خاص‌ سیاسیش‌ معلوم‌ است‌ که‌ چیست‌. هیچ‌ اشکالی‌ هم‌ ندارد که‌ این‌ گرایشها، یک‌جا با همدیگر بنشینند و کاری‌ را که‌ می‌خواهند انجام‌ بدهند، برای‌ کار انجام‌ بدهند؛ نه‌ برای‌ آن‌که‌ در خدمت‌ آن‌ گرایشهای‌ سیاسی‌ باشند. یعنی‌ واقعا این‌ گرایشهایی‌ که‌ شماها دارید ـ که‌ هیچکدامش‌ هم‌ چیزهایی‌ نیست‌ که‌ از مجموع‌ خطوط سیاسی‌ کشور خارج‌ بشود، بلکه‌ شناخته‌ شده‌ و معلوم‌ است‌ ـ بدون‌ این‌که‌ بخواهیم‌ آنها را تخطئه‌ یا نفی‌ کنیم؛ اما آن‌قدر نیست‌ که‌ برای‌ آن‌، کار با عظمت‌ جهاد دانشگاهی‌ بخواهد قربانی‌ بشود. این‌ گرایشهای‌ سیاسی‌ و خطی‌ و سلیقه‌یی‌ ـ حالا هرچه‌ اسمش‌ را می‌گذارید ـ خودش‌ فی‌نفسه‌، کوچکتر از کار جهاد دانشگاهی‌ و خود جهاد دانشگاهی‌ است‌....... (‌1369) »

«در مورد جهاد دانشگاهی من اعتقادم این است که این ترکیب – جهاد و دانشگاه و تلفیق جهاد که یک امر ارزشی معنوی است با علم و دانش و با دانشگاه – دارای پیام است. نشان می‌دهد که می‌توان علم جهادی و نیز جهاد علمی داشت؛ این همان کاری است که شماها مشغولید» « شما به‏عنوان جهاد دانشگاهی جزو بهترین مراکزی هستید که می‏توانید در این مسأله(تحقیق و علم ) اهتمام بورزید و احساس مسؤولیت کنید که البته می‌کنید. خوشبختانه من شاهدم و می‏بینم که پیشرفت شما در کار علم خیلی خوب بوده؛ دنبال کنید» (1383)

«جهاد دانشگاهى مولود مبارک انقلاب است. همینطور که در قرآن کریم در مقایسه‏ دو مسجد میفرماید: «لمسجد أسس علی التقوی من أول یوم أحق أن تقوم فیه، فیه رجال یحبون أن یتطهروا»، جهاد دانشگاهى همینجور است؛ جزو معدود رویش‌هاى اصلى خود انقلاب است.» « بنده به جهاد دانشگاهى اعتقاد راسخ دارم. کارهاى بزرگى کرده‏‌اند؛ کارهاى خوبى کردید و همینطور که گفتیم: «اسّس على التّقوى‏ من اوّل یوم». از اول تا حالا که ما جهاد دانشگاهى را شناختیم، بر اساس دین و تقوا بود....» (1386)

این فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، در کنار بیانات شوق بر انگیز مسوولان نظام، جایگاه ویژه‌ای برای این نهاد انقلابی ترسیم کرده است و خدشه دار کردن آن با انتقادهای غیر منصفانه به نفع کشور و نظام نبوده و باعث تکدر خاطر و سرخوردگی نیروهای مومن و متخصص این نهاد به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام خواهد شد.

جهاد دانشگاهی و مدیریت آن همواره از شنیدن نقد‌های منصفانه و به دور از جوسازی‌ها و احیاناً انگیزه‌های سیاسی و بعضا شخصی استقبال می‌کند، اما انتظار دارد قضاوت در مورد نهادی مانند جهاد دانشگاهی بر اساس عملکردهای تخصصی، دستاوردها و همچنین جهت گیری‌های رسمی و سازمانی آن صورت گیرد.

باید اشاره کرد که اتهامات اثبات نشده ای که گاه بر اساس عملکرد بیرون از سازمان برخی از اعضا به این نهاد نسبت داده می‌شود، هیچ گونه وجاهت قانونی نداشته و در صورت اثبات هرگونه تخلف یا تقصیری، نهادهای امنیتی و قضایی مسوول رسیدگی و برخورد با این افراد هستند.

در شرایط ویژه کنونی کشور و حساسیت های داخلی و خارجی مترتب برآن، لازم است با تبعیت از فرمایشات گهربار رهبر فرزانه انقلاب، همگان با رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از اختلافات در جهت حفظ آرامش و تقویت وفاق و وحدت ملی تلاش کنیم تا ضمن جلوگیری از ایجاد زمینه‌ سوء استفاده دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی، شرایط مناسبی را برای رشد و توسعه کشور فراهم آوریم. در این صورت بستر لازم برای فعالیت هرچه بیشتر نهادهای موثر و خدومی همچون جهاد دانشگاهی برای حرکت به سوی ارتقاء علمی و فرهنگی کشور مهیا خواهد شد.

جهاد دانشگاهی به حول و قوه الهی در مسیر ارتقای فرهنگی، علمی و فن‌آورانه کشور به حرکت خویش ادامه خواهد داد و برای ادامه این راه پر فراز و نشیب، نیازمند دعای خیر مردم شریف ایران زمین و حمایت مسوولان دلسوز کشور است. »


 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top