تاریخ انتشار: 29 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4119

بنزین آزاد می شود

محمد رویانیان با بیان اینکه هم اکنون کیفیت بنزین و گازوئیل تولید شده در پالایشگاه‌های داخلی استاندارد نیست، در عین حال گفت: کیفیت این فرآورده‌های نفتی در سالجاری نسبت به سالهای گذشته کمی مطلوب تر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت متعهد به تامین گازوئیل با کیفیت بالا از سال آینده شده است، اظهار داشت: هم اکنون روزانه 85 تا 90 میلیون لیتر گازوئیل در پالایشگاه‌های داخلی تولید می شود که میزان گوگرد موجود در این فرآورده‌های نفتی بیش از حد استاندارد است.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه بر اساس تعهد اخیر وزارت نفت باید سال آینده 10 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 به بازار داخلی عرضه شود، بیان کرد: همچنین بر اساس برنامه ارائه شده از سوی وزارت نفت تا پایان سال 1390 باید بیش از 80 درصد فرآورده‌های نفتی عرضه شده در بازارهای داخلی از کیفیت و استاندارد یورو 4 برخوردار باشند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در مورد قیمت فرآورده‌های نفتی استاندارد توضیح داد: قیمت این فرآورده ها که از استانداردهای یورو 4 برخوردار هستند، براساس مکانیزم بازار تنظیم می‌شود.

کسری 3 میلیارد دلاری بودجه واردات بنزین و گازوئیل

رویانیان در ادامه درباره کسری بودجه اعتبار واردات بنزین و گازوئیل توضیح داد: معمولا وزارت نفت تامین کننده سوخت مورد نیاز بخشهای مختلف کشور بوده است، از این رو این وزارتخانه باید در مورد رقم دقیق کسری بودجه و حجم متمم بودجه اظهار نظر نهایی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان کسری بودجه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل کمتر از 3 میلیارد دلار باشد، بیان کرد: این در حالی است که باید به این رقم متمم بودجه میزان سوختی که برای تامین نیازهای واحدهای نیروگاهی و صنایع انجام شده را نیز اضافه کرد.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس با ارائه درخواستهایی خواستار ارائه متمم بودجه واردات بنزین و گازوئیل از سوی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی شده اند.

در همین حال، سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت پیشتر از تعیین کارگروهی در وزارت نفت برای تعیین رقم نهایی متمم بودجه واردات بنزین و گازوئیل در وزارت نفت خبر داده و گفته بود میزان دقیق حجم متمم محاسبه و به زودی به مجلس ارائه می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top