تاریخ انتشار: 01 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4167

محتشمی پور رفتنی شد

گرچه آغاز انتقادات نمایندگان مجلس از دبیر کل کمیته حمایت از مردم فلسطین به ماه های گذشته باز می گردد، اما پس از موضع گیری صریح کمیته دانشجویی تحت نظر حجت‌الاسلام علی اکبر محتشمی پور در زیر سوال بردن رویکرد نظام درباره فلسطین، انتقادات مجلسیان وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه ایران، اقدامات آقای محتشمی پور در ماه های اخیر که با طرح «ادعای تقلب» آغاز و با سکوت در برابر شعار «نه غزه نه لبنان» حامیان مهندس موسوی پی گرفته شد، هفته گذشته 140 نماینده مجلس را به امضای نامه ای واداشت که در آن از رئیس مجلس خواسته شده بود تا آقای محتشمی پور را از سمتش برکنار کند.

در ادامه حتی برخی از نمایندگان برای تسریع در برکناری دبیرکل کمیته دفاع از مردم فلسطین با علی لاریجانی دیدار و گفتگو هم کردند.

گرچه از نتیجه این رایزنی ها تا کنون خبری رسمی منتشر نشده است اما با مواضعی که رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مصر اتخاذ کرد، برخی تحلیلگران از تزلزل جایگاه شغلی آقای محتشمی خبر داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، لاریجانی که به منظور شرکت در جلسه کمیته بازنگری و اصلاح اساسنامه اتحادیه‌ بین‌المجالس کشورهای اسلامی در مصر به سر می‌برد، شب گذشته در نشستی خبری گفت که «دفاع از مردم فلسطین یا لبنان به معنای دخالت نیست بلکه یک نوع وظیفه شناسی است.»

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در واکنشی متفاوت از «سکوت» آقای محتشمی پور درباره شعار «نه غزه نه لبنان»، گفت: در جنگ 22 روزه غزه از حماس حمایت کردیم و به این هم افتخار می‌کنیم .

گرچه گفت و گوی لاریجانی با حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر، انتقادات برخی فعالان سیاسی و تشکل های دانشجویی را به دلیل کم توجهی به حمایت مصر از رژیم صهیونیستی، به همراه داشته، اما این سخنان رئیس مجلس در شرایطی بیان شد که آقای محتشمی پور نه تنها در قبال مواضع و شعارهای مهندس موسوی و حامیانش واکنشی از خود نشان نداد که حتی فعالان سیاسی «سکوت» او را به معنای «تایید» اقدامات آنان دانستند.

البته برخی دیگر از سیاسیون «مصلحت های سیاسی» را علت «سکوت» و انفعال آقای محتشمی پور درباره رویکرد مهندس موسوی و حامیانش درباره فلسطین عنوان کرده اند چرا که محتشمی پور در جریان انتخابات اخیر رئیس کمیته صیانت از آرای میرحسین بود.

با این حال، بنابر مواضع نمایندگان و رئیس مجلس درباره فلسطین و با توجه به اقدامات متفاوت دبیر کل کمیته حمایت از مردم فلسطین و کمیته دانشجویی تحت نظر او، گفته می شود که او باید به فکر ترک پست خود باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top