تاریخ انتشار: 08 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4278

متهمان ترور خواهرزاده موسوی

پس از اغتشاش حامیان آقای موسوی در روز عاشورا که با حمله به هیات های مذهبی همراه و به کشته‌شدن هفت نفر منجر شد، پروژه مشکوکی در رسانه های ضد ایرانی آغاز شد که برخی منابع خبری از آن به پروژه یاد کرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه ایران، بر این اساس، رسانه‌های بیگانه از جمله بی بی سی و صدای آمریکا با مانور تبلیغاتی بر روی موضوع کشته‌شدن خواهرزاده میرحسین موسوی در روز عاشورا همچون پروژه مشکوک قتل ندا آقا سلطان در روزهای آغازین آشوب ها، موجی از تبلیغات منفی را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند.

«محسن مخملباف»، کارگردان فراری که به عنوان سخنگوی میرحسین موسوی در خارج از کشور شناخته می شود، در جدیدترین موضع گیری خود مدعی شد که «در روز «عاشورا» یک پاترول جلوی در خانه آنها(علی موسوی) ابتدا چندین نفر را جلوی چشم سید علی موسوی زیر می گیرد و بعد از آن از درون پاترول 5 نفر از نیروهای امنیتی پیاده می شوند و یکی از آن ها از نزدیک ترین فاصله با کلت به سینه سید علی موسوی شلیک می کند طوری که گلوله از پشت او خارج می‌شود. بعد آن 5 نفر با پاترول سراسیمه می گریزند. برادر زن سید علی او را به بیمارستان می رساند اما قبل از آن که سید علی موسوی به بیمارستان برسد به شهادت نائل می شود.»

صرف نظر از این ادعا و اطلاعاتی که مخملباف از نحوه دستیابی به آن سخن نگفته، این موضوع که خواهر زاده موسوی در جریان آشوب ها ترور نشده و همانند پروژه قتل آقاسلطان در محیطی دور از ناآرامی ها هدف مهاجمان قرار گرفته، مورد تایید سخنگوی موسوی است.

این موضوع با ادعای اولیه فتنه گران مبنی بر کشته‌شدن علی موسوی در جریان تظاهرات و درگیری با ماموران، کاملا متفاوت است.

*تایید یک تناقض و تکرار پروژه ندا
این تناقض در اطلاعیه ای هم که نیروی انتظامی در خصوص وقایع عاشورا منتشر کرده مورد اشاره قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که «آقای سید علی موسوی حبیبی بدون اینکه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یکی از خیابانهای فرعی تهران(خیابان شادمان)، در حدود ساعت 12 الی 13 روز ششم دی در حین حرکت، به دست سرنشینان یک دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته که به علت تأخیر در انتقال به بیمارستان دچار خون ریزی شدید شد و فوت کرد و تحقیقات گسترده برای شناسایی عنصر یا عناصر تروریست ادامه دارد.»

استفاده از سلاح گرم در ترور خواهرزاده آقای موسوی در حالی است که پیش از این مسئولان نیروی انتظامی از عدم استفاده پلیس از سلاح گرم در روز عاشورا خبر داده بودند.

یک مقام آگاه قضایی هم در گفت و گو با شبکه ایران، سلاح مورد استفاده ترورکنندگان علی موسوی را غیرسازمانی و مخصوص تیم های ترور اعلام کرد.

او همچنین گفت که « همانند پروژه قتل ندا آقاسلطان، خواهر زاده موسوی هم در محیطی خارج از اغتشاشات و با فاصله زیاد از درگیری ها و در جریان یک برنامه کاملا مشکوک به قتل رسیده است.»

این منبع همچنین به پیگیری های ماموران امنیتی برای دستیابی به خودروی ترورکنندگان و عوامل این ترور اشاره کرد و گفت که «ماموران پس از بررسی های مختلف اطلاعاتی، مالک این خودرو را شناسایی کردند که او  در جلسه بازپرسی عنوان کرد ماشینش چند روز پیش از این واقعه به زور ربایش شده و او تاکنون موفق به پیداکردن آن نشده است.»

* یک اصل پلیسی
علاوه بر این یک اصل پلیسی معروف وجود دارد که در زمان بررسی و پیگیری خسارت جانی و مالی مورد نظر، به کاراگاهان کمک زیادی برای محدود کردن دایره متهمان می کند.

این اصل که برخی از آن به اصل "منفعت متهم" یاد می‌کنند، کارگاهان را به این مسیر هدایت می کند که چه کسی یا کسانی از واقعه پیش آمده بیشترین سود را برده یا می برند.

ابعاد مختلف این اصل، درباره ترور خواهر زاده آقای موسوی آنقدر روشن است که با نگاهی به تبلیغات محافل و رسانه های ضد ایرانی می توان آن را به راحتی دریافت، چرا که محافل داخلی و خارجی وابسته به غرب و صهیونیست که در تلاشند تا ترور علی موسوی را همانند پروژه مشکوک قتل آقاسلطان به نظام جمهوری اسلامی نسبت دهند، از این موضوع شادمانند.

به گفته فعالان سیاسی، منفعت آنان از این ترور، تحریک احساسات و هیجان فرقه سبز و دیگر گروه ها برای ادامه اغتشاشات و گسترش دامنه آن است تا شاید به این صورت به هدف خود مبنی بر گسترش ناآرامی ها در کل کشور برسند.

اگرچه این رویکرد هم اکنون از سوی حامیان گروه سبز دنبال می شود اما از سوی دیگر نظام جمهوری اسلامی جز متهم ساختن خود به قتل، نتیجه ای از کشتن علی موسوی کسب نمی کرد. بنابراین طبیعی است که نتوان منفعتی در قتل شخص مورد اشاره و یا دیگر افراد، برای نظام در نظر گرفت.

*اهمیت حفاظت از سران اصلاح طلب
علاوه بر این، حفاظت از سران اصلاح طلب همچون آقای موسوی و برخی نزدیکانش آنقدر برای مسئولان نظام دارای اهمیت است که با تجربه ترین محافظان، هم اکنون وظیفه حفاظت از مهندس موسوی و برخی نزدیکان او را به عهده دارند.

بر همین اساس و با توجه اسناد موجود عنوان می شود که عاملان ترور خواهرزاده آقای موسوی از فتنه گران، منافقین و گروه های اپوزوسیون و یا از وابستگان آنان بوده اند.

حتی شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان که از تحلیلگران فعال سیاسی است، در شماره امروز این روزنامه، ترور علی موسوی را نتیجه «برنامه ریزی سران فتنه» اعلام کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top