تاریخ انتشار: 05 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5069

حمله لاریجانی به ریاض در کویت

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به کویت درباره رفتار عربستان گفت: دوستانه به برادران سعودی خود گفتیم کارهایی که در یمن انجام می شود به نفع خود شما هم نیست، صریح هم آن را مطرح کردیم اما روابط دوستی ما با کشورهای عربی اسلامی برقرار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود به فرودگاه کویت در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از اهداف سفر لاریجانی به کویت جویا شد گفت: ایران و کویت در همه شرایط حتی شرایط حساس منطقه گفتگوهای مختلفی با هم داشتند. بنابراین پس از دعوت دوستم آقای الخرافی مناسب دیدم سفری به کویت داشته باشم تا در خصوص شرایط مختلف با یکدیگر صحبت کنیم.

وی افزود: در این سفر در خصوص مسائل دوجانبه و مسائل مهم منطقه بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. البته دیدار دوستان ما در کویت برای ما بسیار مسرت بخش است.

خبرنگاری از لاریجانی در خصوص ادعاهای عربستان سعودی علیه ایران از جمله دخالت در مسائل یمن سئوال کرد که وی گفت: نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه کنیم مستمرا کشورهایی که دشمن جهان اسلام هستند بدنبال تفرقه بین کشورهای اسلامی هستند . شما اگر به یاد داشته باشید وقتی صدام به ایران حمله کرد خیلی از کشورها را از ایران ترساندند و پشت صدام قرار گرفتند اما این یک هراس دروغین بود و شما ملاحظه کردید چه آتشی در منطقه بوجود آورد.

وی افزود: یا در سالهای اخیر مرتبا دیدید که آنها بین شعیه و سنی فتنه انداختند و درگیری ایجاد کردند و مشکلات را در عراق و کشورهای دیگر بوجود آوردند ، اخیرا نیز ملاحظه کردید که یک روحانی در عربستان به آیت الله سیستانی جسارت کرد.

لاریجانی تصریح کرد: اینها تحرکات دشمنان اسلام است. مسئله دیگر مثل قضیه فلسطین است. ما با یمنی ها دوست هستیم و همیشه توصیه کرده ایم با فرقه های مختلف با هم سازگار باشند. اینها اتهامات واهی است که به ایران می زنند. روابط ما با خیلی از کشورهای منطقه دوستانه است . ما حتی با سعودی ها هم روابط دوستانه داریم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما دوستانه به برادران سعودی خود گفتیم کارهایی که در یمن انجام می شود به نفع خودشما هم نیست. نظرمان هم همین است و صریح هم آن را مطرح کردیم اما روابط دوستی ما با کشورهای عربی اسلامی برقرار است.

خبرنگاری در خصوص شایعه حمله  حمله قریب الوقوع اسرائیل به ایران سئوال کرد که وی گفت: ما گوشمان به این چیزها آشنا است. از دیرباز از این حرفها زیاد می زدند ، توصیه می کنیم شما هم جدی نگیرید. آنها اگر جرات این کار را داشتند تا کنون انجام می دادند. در فارسی مثلی است که می گوید ما بیدی نیستیم که به این بادها بلرزیم.

رئیس مجلس اضافه کرد:  لذا شما هم به این امور خیلی توجه نکنید. اما این مسائل موضوعی را نشان می دهد و آن این است که غربی ها به جای توجه به تجاوزات اسرائیل به فلسطین سعی دارند ذهن ها را به سمت دیگری منحرف کنند.

خبرنگار دیگری از مسائل پیش آمده پس از انتخابات در ایران از لاریجانی سئوال کرد و وی پاسخ داد: در ایران دموکراسی موضوع جدی است. بحث های طرفین هم جدی است. شاید برای برخی کشورها غیرطبیعی باشد اما این نشان از وجود دموکراسی در کشورما است.

لاریجانی در اولین برنامه سفر خود در کویت با ایرانیان مقیم کویت و اعضای سفارت ایران دیدار خواهد کرد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top