تاریخ انتشار: 27 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 689

خوشحالی روزنامه امریکایی از رفتار مدعیان خط امام

چین و روسیه – از جمله کشورهایی بودند که بلافاصله پس از پیروزی ماه گذشته احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب او را به رسمیت شناختند.

خبرنامه دانشجویان ایران:روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» با انتشار گزارشی، شعارهای نامرسوم نمازگزاران در نماز جمعه تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی را مورد توجه قرار داد.

براساس این گزارش هر دو کشور – چین و روسیه – از جمله کشورهایی بودند که بلافاصله پس از پیروزی ماه گذشته احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب او را به رسمیت شناختند.

به نوشته «کریستین ساینس مانیتور» در حالی که آمریکا مدت هاست به عنوان «شیطان بزرگ» در ایران شناخته می شود اما در نماز جمعه تهران، ایالات متحده برای مدتی کوتاه از ایفای نقش شیطان بزرگ رهایی یافت و در عوض معترضان ، عصبانیت خود را معطوف شماری از رقبای جهانی آمریکا کردند.

براساس این گزارش هواداران موسوی در طول خطبه های اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور ذی نفوذ پیشین ایران بارها شعار «مرگ بر چین» و «مرگ بر روسیه» سر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: این شعار بلافاصله پس از آن آغاز شد که هواداران احمدی نژاد شعار مشهور «مرگ بر آمریکا» را در طول خطبه ها سر دادند.

روزنامه آمریکایی با ذکر دلایل سردادن چنین شعارهای نامرسومی در نماز جمعه می نویسد: "آمریکا نباید خیلی امیدوار باشد که جای این کشور با سایر کشورها به عنوان دشمن درجه یک مردم ایران عوض شود ."

«کریستین ساینس مانیتور» در خصوص دیگر علل مخالفت های مردم با چین و روسیه می نویسد: "رفتارهای دولت چین با مسلمانان اویغور نیز یکی از دلایل نارضایتی مردم است."

برپایه این گزارش، شعارها علیه چین پس از آن آغاز شد که هاشمی در خطبه های نماز جمعه اقدامات دولت چین در سین کیانگ را به شدت محکوم کرد.

گاردین در مطلبی در این خصوص نوشته است: "رفسنجانی از سرکوب ناآرامی های اویغور انتقاد کردو اظهارات وی با فریادهای «مرگ بر چین» همراه شد."

«کریستین ساینس مانیتور» در ادامه به پوشش خبری حوادث اخیر چین در ایران و سایر کشورهای اسلامی پرداخته و می نویسد: "بخش عمده ای از مسلمانان نسبت به ناآرامی های چین سکوت اختیار کردند به استثنای ترکیه که نخست وزیر آن کشتار علیه اویغورها را نوعی نسل کشی نامید و از جنبه مسلمانان افراطی نیز القاعده تهدید به اقدامات متقابل کرد.

برپایه این گزارش، دولت ایران به خاطر آنچه واکنش سرد نسبت به کشتار اویغورها نامیده شده مورد انتقاد قرار گرفته است. نیویورک تایمز در همین زمینه گزارش داده که سه روحانی برجسته ایرانی از واکنش نرم دولت به رفتارهای چین در قبال مسلمانان اویغور انتقاد کرده اند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top