تاریخ انتشار: 05 فروردین 1392 - 09:50:54
کد خبر: 78017

کتابخانه دانشجویان ایران / کتاب بیست و هشتم

عظمت مکتب اسلام درعظمت زهرای اطهر (س)

عظمت مکتب اسلام درعظمت زهرای اطهر (س)

بازخوانی مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در کلام رهبر معظم انقلاب است. این کتاب که به کوشش سید محمد باقر حسینی تهیه شده، دربردارنده مجموعه ای از پیام ها و سخنرانی های رهبری در رابطه با حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، از سال 1367 تا 1390 می باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران : "درباره ی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هرچه بگوییم، کم گفته ایم و حقیقتا نمی دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم؛ به قدری ابعاد وجود این انسیّه ی حوراء، این روح مجرد و این خلاصه ی نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی پایان و درک ناشدنی است که حقیقتا متحیّر می مانیم.”
“بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) 3/9/1372”

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کتاب "قطره از دریا نشانی می دهد" بازخوانی مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در کلام رهبر معظم انقلاب است. این کتاب که به کوشش سید محمد باقر حسینی تهیه شده، دربردارنده مجموعه ای از پیام ها و سخنرانی های رهبری در رابطه با حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، از سال 1367 تا 1390 می باشد.


در قسمتی از مقدمه ی کتاب آمده:
" این کتاب کوششی است کوچک در ارائه ی بخشی از ارادت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای – دامت برکاته - که خود سلاله ای از نسل فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، و نشانه ای کامل از اقیانوس بی کران فاطمی ست، همیشه و در همه حال ارادت خود را به آستان آسمان آسای مادر خویش فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ابراز داشته است و به مناسبت های گوناگون، پیر و جوان جامعه ی اسلامی را به افزودن محبت او در دلها و پیمودن راه او در قدم ها فراخوانده است و تعابیری بس بلند و زیبا درباره ی آن مادر قدسی به کار برده است. "


کتاب شامل هفده فصل است که در هر فصل، به یک بعد از ابعاد وجودی حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداخته شده است.
برخی از فصل های کتاب عبارت اند از: عبادت و معنویت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، دانش و علوم فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، شیوه ی همسرداری فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، ایثار و انفاق فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) الگوی کامل اجتماعی، روش سیاسی و جهادی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ...


حضرت آقا در دیدار گروهی از زنان، به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) در تاریخ 25/9/1371 و درباره عظمت شگفتی آفرین آن بزرگوار می فرمایند:
" درباره ی زهرای اطهر (سلام الله علیها)، هرچه انسان بیشتر فکر کند و در حالات آن بزرگوار تدبّر کند، بیشتر دچار شگفتی خواهد شد. انسان نه فقط از این جهت تعجب می کند که چطور یک انسان در سنین جوانی می تواند به این رتبه از کمالات معنوی و مادی نایل شود – که البته این، خود، یک حقیقت شگفت انگیز است – بلکه بیشتر از این جهت در عجب است که اسلام با چه قدرت عجیبی توانسته است تربیت والای خود را به حدی برساند که یک زن جوان، در آن شرایط دشوار، بتواند این منزلت عالی را کسب کند! هم عظمت این موجود و این انسان والا شگفت انگیز است، هم عظمت مکتبی که این موجود عظیم القدر و جلیل المنزلت را پدید آورده است، تعجب آور و شگفت انگیز است. "


در فصل هشتم کتاب، بخشی ازبیانات رهبری  در مورد "شوهرداری و تربیت فرزند" حضرت آمده است:

" زندگی فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) از همه ی ابعاد، زندگی ای همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است. شوهر جوان او دائما در جبهه و میدان های جنگ است؛ اما در عین مشکلات محیط زندگی، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است. او دختر کارگشای پیغمبر است و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی پیش می برد: فرزندانی تربیت می کند مثل حسن و حسین و زینب؛ شوهری را نگهداری می کند مثل علی و رضایت پدری را جلب می کند مثل پیغمبر! راه فتوحات و غنایم که باز می شود، دختر پیغمبر ذره ای از لذت های دنیا و تشریفات و تجملات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجه آنهاست، به خود راه نمی دهد."


حضرت آقا؛ همچنین درباره ی درس هایی که از ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا می توان گرفت، می گویند:
" این ایام، مصادف با روزهایی است که ایام شهادت حضرت صدیقه ی طاهره (سلام الله علیها) است. این مناسبت ها اگر با چشم اعتبار نگاه شود، پر از درس است. به خاطر این است که تاریخ ما به برکت حوادث دویست و پنجاه ساله ی  اول اسلام، پر از درس و عبرت است.


در قضیه ی حضرت صدیقه ی طاهره (سلام الله علیها)، نکات خیلی مهمی وجود دارد؛ لیکن یک نکته که با وضع شما جوانان مومن و انقلابی تطبیق می کند، این است که همه ی این افتخارات و کارهای بزرگ و مقامات عالی معنوی و دست نیافتنی آن انسان والا و آن زن بی نظیر تاریخ بشر، و ضمنا همه ی آن صبر ها و ایستادگی ها و موقع شناسی ها و کلمات پرباری که در این زمان ها از ایشان صادر شده است، در دوران کوتاه جوانی این بزرگوار اتفاق افتاده است."

و در آخر:
" سنّت لا یتغیر الهی نگذاشت که زهرای مرضیه در پشت حجاب غلیظ اوهام پنهان بماند، و آن ستاره ی درخشان خونین، در گذشت زمان به خورشیدی تابان بدل شد. و امروز نام او و یاد مظلومیت او از همه ی حصارهای کتمان، عبور کرده است، و به اعماق دل ها و جان ها رسیده است. و این درخشندگی و فزایندگی ادامه خواهد داشت: < انّآ اعطیناک الکوثر > ...
در بخش پایانی این کتاب فهرستی از آیات و احادیث به کار برده شده در آن آمده است.


تعطیلات عید و مهم تر از آن؛ ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای خواندن این کتاب ارزش مند و درک بهتر مقام و منزلت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.
چاپ اول کتاب 282 صفحه ای "قطره از دریا نشانی می دهد"  در سال 1390 و با قیمت 10000 تومان توسط انتشارات مسیا روانه ی بازار کتاب شده است.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top