تاریخ انتشار: 06 آبان 1392 - 09:44:30
کد خبر: 96903

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل و سوم؛

وقتی `یزید`در بیابان عاشق یک زن می شود!

وقتی `یزید`در بیابان عاشق یک زن می شود!

در میان نویسندگان معاصر در ادبیات آیینی فارسی شاید شناخته ترین و کم نظیر ترین چهره سیدمهدی شجاعی باشد که آثارش از لحاظ محتوا، فرم نوشتاری، زاویه دید، نوع نگاه و نوع پرداختن به موضوع از دیگر نویسندگان متمایز و کم نظیر می باشد. یکی از آثار بسیار زیبا و جذاب و شاید یکی از شاهکار های او کتاب «کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون می باشد».

خبرنامه دانشجویان ایران: در میان نویسندگان معاصر در ادبیات آیینی فارسی شاید شناخته ترین و کم نظیر ترین چهره سیدمهدی شجاعی باشد که آثارش از لحاظ محتوا، فرم نوشتاری، زاویه دید، نوع نگاه و نوع پرداختن به موضوع از دیگر نویسندگان متمایز و کم نظیر می باشد. یکی از آثار بسیار زیبا و جذاب و شاید یکی از شاهکار های او کتاب «کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون می باشد».

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این کتاب به صورت نمایشنامه یا به نوعی فیلمنامه با قلمی بسیار زیبا نگاشته شده است که در چند پرده داستان را ذکر می کند. نوع نگارش کم نظیر آن باعث شده است که خواننده از خواندن کتاب خسته نشود وبه نوعی مخاطب میخکوب می شود پای خواندن کتاب و با تمام وجود غرق در داستان می شود و با نویسنده و داستان به پیش می رود. نام کل داستان و هر فصل آن، از نام یک دستگاه موسیقی و گوشه های آن گرفته شده وداستان در حال و هوای همان دستگاه و پرده ها نوشته شده است.  موضوع این کتاب حکایتی خواندنی ازیک روز که یزیدبن معاویه به بیابان رفته است برای شکار و زنی را می بیند که باشوهرش در حال عبور از بیابان هستند، یزید عاشق این زن می شود و در راه رسیدن به این عشق پلید معاویه از هیچ کمکی به او فرو گذار نمی‌کند.

در این کتاب به وضوح خصومت معاویه و دستگاه حکومتی بنی امیه با اسلام و خصوصا پیغمبر مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) به تصویر کشیده شده است. همچنین این داستان پرده از دروغ ها، تزویرها و جنایات سالوسانی چون ابوهریره برمی دارد و اینکه  چگونه با جعل احادیث دروغین و از بین بردن احادیث نبوی سعی در تخریب چهره مبارک نبی اسلام دارندو چه تاثیر عمیقی در انحراف جامعه، از مسیر درست داشته اند.

ماجرای این کتاب به گونه ای پیش می رود که گرچه معاویه تمام همت و توان خود را به کار می گیرد تا یزید به خواسته خود برسد و حتی باعث جدایی آن زن از شوهرش می شود ولی در آخر با درایت و اقدام به موقع  فرزند معظم پیغمبر، امام حسین(ع) این فکر پلید به سر انجام نمیرسد.

مخاطب این کتاب در پایان کتاب به طور عمیق با عظمت،بزرگی و فضائل اهل بیت علیهم السلام آشنا می شود و به نقش آنان در حراست و حمایت از ناموس جامعه و مسلمانان پی می برد.

در پایان، خواندن این کتاب را به تمام دوستان توصیه می کنیم و برای سیدمهدی شجاعی عزیز سلامتی، طول عمر و توفیق رو از افزون را از خدای منان مسئلت داریم و امید واریم سایه این فرزند انقلاب بر سر ادبیات انقلاب تا سال های سال پایدار بماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top