تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/08 - 09:14
کد خبر: 208407

سیدسعید هاشمی؛

هنر انقلابی و انقلاب هنری

هنر انقلابی و انقلاب هنری

مهم ترین نکته ای که در هنر وجود دارد، ویژگی بصری بودن آن است. یعنی با نگاه کردن خیلی سریعتر مفاهیم درک می شود. از بین حواس پنجگانه ما، حس بینایی و بصری است که اثرگذاری اش روی دیگر حواس ملموس تر است. انتقال یک پیام با دیدن یک تصویر، یک پوستر، یک لوگو، یک آرم و ... خیلی به این ساحت کمک می کند. تصویر زیر را مشاهده کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدسعید هاشمی*// 1. انقلاب اسلامی ضمن توجه به ساحات داخلی آن، یک سری پیش فرض هایی برای نمایاندن و معرفی خود در سراسر دنیا خواهد داشت. حرف حقیر بیشتر از بُعد هنر و زیبایی های آن می  باشد و باید گفت که بهترین وسیله ای که می توان با چنگ زدن به آن، انقلاب را به جهانیان معرفی کرد، توجه لازم و کافی به مقوله هنر می باشد.

2. مهم ترین نکته ای که در هنر وجود دارد، ویژگی بصری بودن آن است. یعنی با نگاه کردن خیلی سریعتر مفاهیم درک می شود. از بین حواس پنجگانه ما، حس بینایی و بصری است که اثرگذاری اش روی دیگر حواس ملموس تر است. انتقال یک پیام با دیدن یک تصویر، یک پوستر، یک لوگو، یک آرم و ... خیلی به این ساحت کمک می کند. تصویر زیر را مشاهده کنید.

3. هنر علمی است که با ذات آدمی سر و کار دارد. یعنی انسان فی نفسه با هنر آمیخته شده است. ویژگی های نهفته در هنر ذهن ما را به سمت و سوی مشخص و جهت دار راهنمایی می کند. یک هنرمند با قابلیت های ذاتی هنر آشنایی دارد و می تواند مخاطب را به سمت موضوعی خاص هدایت کند. ویژگی تضاد یکی از این قابلیت هاست که در تصویر زیر به راحتی آن را درک می کنید.

4. ساده، مفید، خلاصه و خیلی مؤثر. اینها از اثرات مستقیم کارهای گرافیکی است. اگر می گویم هنر، مربوط به زیرشاخه های اصلی آن هم می شود. بیشترین چیزی که مد نظر بنده است، طراحی و گرافیک می باشد. ذائقه ی مردم دنیا در حال عبور از یک سری ادبیات هنری گذشته می باشد. هنر گذشته که بیشتر در ساخت مقبره ها و مکان های پادشاهان خلاصه می شد، به موزه ها راه پیدا کردند. طراحی گرافیکی خیلی ساده تر و در برخی جاها زیباتر عمل می کند و می تواند پیام های بصری دقیقی را به مخاطب برساند.

5. در نهایت باید بگویم این انقلاب در زمان فعلی باید سرمایه گزاری زیادی در حوزه ی هنر و گرافیک داشته باشد تا بتواند ویژگی های ممتازش را به جهانیان بشناساند و برای مردمش آنها را حفظ کند. هنر پر است از زیبایی های کم نظیر. هنر ابزاری است که می توان با به خدمت گرفتن آن، حتی ذائقه ی مردم را تغییر داد.

* عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top