تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/03/01 - 11:51
کد خبر: 129945

سخنگوی قوه قضائیه: فردی که رانت گرفته از بدهکاران بانکی است‬

سخنگوی قوه قضائیه: فردی که رانت گرفته از بدهکاران بانکی است‬

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره رانت 650 میلیون یورویی گفت: پس از طرح این مسئله در کمیسیون‌های اقتصادی مجلس، وزیر صنعت نیز به‌صورت مکتوب به ریاست مجلس جواب این ابهام‌ها را داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بدهکاران بانکی این روزها مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است؛ 82000میلیارد تومان یا به عبارتی 25 میلیارد دلار، مجموع معوقات بانکی و مشکوک الوصولی است که توسط چند صد نفر قبضه شده است و بیشتر از 6 برابر درآمدی است که ممکن است بعد از کلی رفت و آمد آقای ظریف به وین و ژنو و نیویورک و توافق نامه ضعیف ژنو قرار است حاصل شود یا نشود؟ و 23 برابر پولی است که دولت ماهیانه برای یارانه ها هزینه می کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که سخنگوی قوه قضائیه با تائید رانت 650 میلیون یورویی خبر جدیدی داده و گفته که فردی که این رانت را گرفته از بدهکاران بزرگ بانکی است، اما سخنگوی دولت وجود چنین رانتی را تکذیب و گفته که هرکس ادعایی دارد به قوه قضائیه شکایت کند.
 
گفتنی است دیوان محاسبات نیز رانت 650 میلیون یورویی را تائید کرده است.
 
احمد توکلی پرده از این رانت برداشته و چند روز پیش در یک نشست خبری گفت که این رانت را نیز دیوان محاسبات تائید کرد؛ دیروز اما نوبخت پس از آنکه گفت من به تقوا و حسن نظر نماینده‌ای که این مسئله را مطرح کرده، شک ندارم ادامه داد: اعطای رانت از سوی دولت به افراد تکذیب می‌شود اما از وی خواهش می‌کنم که اگر احساس می‌کند رانتی صورت گرفته، مضایقه نکرده و آن را به قوه قضائیه ارائه دهند.
 
روز گذشته سخن گوی دولت هنگامی که داشت در خصوص رانت 650 میلیون یورویی توضیح می داد گفت که اگر کسی در این خصوص ادعایی دارد به مقامات قضائی رجوع کند.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره رانت 650 میلیون یورویی گفت: پس از طرح این مسئله در کمیسیون‌های اقتصادی مجلس، وزیر صنعت نیز به‌صورت مکتوب به ریاست مجلس جواب این ابهام‌ها را داده است.
 
وی افزود: مسئله اعطای رانت از سوی دولت به افراد تکذیب می‌شود. امروز از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت خواستیم که  در این زمینه اقدام کند و پاسخ سؤالات را دراختیار رسانه‌ها قرار دهد.
 
نوبخت اضافه کرد: اگر قرار باشد ادعایی در خصوص رانت صورت گیرد، از سوی دولت خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که واردات نهاده‌های دامی توسط یک شرکت و به‌صورت انحصاری صورت می‌گرفت در گذشته نیز بوده و اینکه شرکتی می‌تواند بدون دریافت ارز این نهاده‌ها را تأمین کند، خوب است.
 
سخنگوی دولت با اشاره به موضع‌گیری احمد توکلی پیرامون رانت 650 میلیون یورویی، افزود: من به تقوا و حسن نظر نماینده‌ای که این مسئله را مطرح کرده، شک ندارم، اما از وی خواهش می‌کنم که اگر احساس می‌کند رانتی صورت گرفته، مضایقه نکرده و آن را به قوه قضائیه ارائه دهند. نمی‌شود کسی خود را هم مدعی و هم قاضی بداند.
 
وی ادامه داد: نمی‌توان یک‌‌طرفه برخی مطالب را مطرح کرد. امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش می‌دهد و می‌بینید در این مسئله تخلف نشده است.
 
اما غلامحسین اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در تشریح گزارش عملکرد قوه قضائیه در نحوه برخورد با مفسدان اقتصادی دو روز پیش گفت: اگر فساد به ویژه فساد مالی با فساد سیاسی ادغام شود می تواند برای نظام به ویژه نظام اسلامی گرفتاری ایجاد کند.
 
او گفته فردی که رانت 650 میلیون یورویی دریافت کرده است از بدهکاران بانکی است که بیش از 1000 میلیاردتومان بدهی بانکی دارد.
 
غلامحسین محسنی اژه ای در نشست علنی روز چهارشنبه 31اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، که برای گزارش برخورد با مسئولان اقتصادی و پرونده های کلان اقتصادی در مجلس حضور یافته بود با بیان اینکه حساسیت کاری این پرونده بسیار بالا بود گفت: در مواردی مانند اینکه اخیرا یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده فردی رانت خواری اقتصادی داشته است موضوع به این شرح است که این شخص بیش از هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد بنابراین باید موضوع کاملا مشخص شود و وی تحت تعقیب قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه برخی ها اعلام می‌کنند که با برخی عناصر اصلی در این پرونده برخورد نشده است گفت: باید این نکته را یادآور شوم که هر کس به هر نحوی در این پرونده مرتبط بود از وی تحقیق به عمل آمد.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top