تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/03/22 - 10:37
کد خبر: 132132

مواجهه رسانه‌ها با فوتبال غیرسیاسی!

از کنایه‌های فردوسی‌پور در برنامه زنده تا ویژه نامه سیاسی روزنامه دولتی ایران ورزشی!

از کنایه‌های فردوسی‌پور در برنامه زنده تا ویژه نامه سیاسی روزنامه دولتی ایران ورزشی!

تلویزیون د‌ر روزهای جام‌جهانی حسابی فضای فوتبالی پید‌ا می‌کند‌ و البته اینکه این اتفاقی است که هر چهار سال یک بار، همه د‌نیا را تحت تاثیر قرار می‌د‌هد‌، می‌توان گفت که بیشترین بازدید تلویزیون و جراید و رسانه‌ها، معطوف به برنامه‌های مرتبط با جام‌جهانی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه  جام‌جهانی فوتبال در برزیل که این روزها در تمام رسانه‌ها به عنوان سرزمین قهوه از آن یاد می‌شود، نگاهی کوتاه به عملکرد رسانه‌های داخلی کشور با توجه به چهارمین حضور ایران در جام‌جهانی، خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بالاگرفتن تب و تاب حاصل از حضور تیم ملی در برزیل و قرارگرفتن در برابر قدرت‌های برتر جهان، باعث شده تا فضای رسانه‌ای شلوغی در کشور به وجود بیاید، به طوریکه تقریبا می‌شود گفت که تعداد زیادی از شبکه‌های تلویزیون و بخش زیادی از مجلات و روزنامه‌ها و صدها پایگاه‌های خبری اینترنتی، هرکدام به صورت مستقلی ویژه‌برنامه‌‌ای برای پوشش خبری و تحلیلی از جام جهانی را از دو هفته مانده به آغاز این بازی‌ها شروع کردند.

رسانه ملی د‌ر روزهای جام‌جهانی حسابی فضای فوتبالی پید‌ا می‌کند‌.

عادل فردوسی‌پور، گزارشگر نام‌آشنا و مجری برنامه نود، هفته گذشته همزمان با سالروز 15 خرداد، در برنامه سینما گلخانه به عنوان میهمان حضور یافت و خطاب به محمدرضا حسینیان(مجری برنامه) گفت که «ای کاش هوا در برزیل سرد شود»؛ منظور فردوسی‌پور این بود که هوا سرد شود تا مردم لباس پوشیده به ورزشگاه بیایند تا مجبور به سانسور تصاویر مسابقات نباشیم.

این در حالی بود که به رغم پاسخ مناسب محمدرضا حسینیان مبنی بر زحمت بسیار زیاد کارمندان پشت صحنه در صدا و سیما برای ارائه تصاویر صحیح از جام جهانی از این کارمندان به عنوان دروازبانان فرهنگی کشور یاد کرد؛ اما فردوسی‌پور باز هم در ادامه گفت خیلی خوب می‌شود اگر کمی در گزینش این تصاویر اغماض کنند  تا مردم از این قطع و وصل تصاویر، اعصابشان خرد نشود!

وی همچنین با اشاره به ماجرای مجری منشوری برنامه قرعه‌کشی گروه بندی جام‌جهانی گفت: البته تصاویر در حد آن خانم مجری  نیست اما برخی دیگر از تصاویر را می‌شود با کمی اغماض پخش کرد؛ با این تفاسیر، باید منتظر نشست و دید تا فردوسی‌پور در برنامه‌ای با نام «بیست چهارده» که هر شب از شبکه سه در مورد جام جهانی پخش می‌شود، آیا بازهم به سیاستهای رسانه ملی کنایه خواهد زد یا خیر؟

برنامه «نسیم برزیل» نیز با مجری گری جواد رضویان قرار است از ابتدای مسابقات جام‌جهانی روی آنتن شبکه نسیم برود و جالب اینجاست که گفته شده محوریت این برنامه، طنز است و میهمانانش باز هنرمندان و بازیکنان هستند و نظر سنجی این برنامه نیز جنبه طنزگونه خواهد داشت؛ شبکه نسیم که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، این روزها با برنامه‌های «عینک آفتابیِ» رضا رشیدپور و «خندوانهِ» رامبد جوان، سعی دارد بیش از پیش بیننده‌های خود را افزایش دهد و این در حالی است که طی مدتی که این شبکه روی آنتن رفته، نتوانسته محتوای مفیدی را برای مخاطبین خود داشه باشد.

هفته گذشته انتشار ویژه‌نامه جام جهانی روزنامه دولتی ایران ورزشی در رسانه‌ها به همراه عکس روی جلد آن، نظر جامعه ورزشی کشور را به خود جلب کرد.

این جلب نظر اما با همیشه فرق داشت و علی رغم اینکه در وحله اول، طراحی عکس‌های روی صفحه جلد از اشکان دژاگه، نیمار، رونالدو و ... به چشم می‌خورد، نوشته‌های پایین جلد مبنی بر گفتگو با محمدجواد ظریف!، محمود گودرزی، محسن صفایی‌فراهانی و یادداشت‌هایی از صادق زیباکلام!، فائزه هاشمی!، حسین راغفر، فیاض زاهد، سعید لیلاز و... پیام دیگری را القا می‌کرد.

به هرحال به نظر می‌رسد جنبه‌های غیر ورزشی با محوریت سیاست و فرهنگ در برنامه‌های اصلی رسانه‌های کشور، بیشتر از جنبه ورزشی آن خودنمایی می‌کند.

 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top