تاریخ انتشار: شنبه 1393/03/31 - 11:57
کد خبر: 133120

گلایه آملی‌لاریجانی از سخنرانی‌طولانی‌روحانی!

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس قوه قضائیه با گلایه از طولانی شدن سخنرانی رئیس جمهور در همایش سراسری قوه قضائیه اظهار داشت: برخورد با اشرار و قاچقچیان، نظارت بر دستگاه های قضایی، برخورد با مفسدان اقتصادی، پیشگیری از جرم و برنامه محوری از مهمترین برنامه های دستگاه قضایی است.

به گزارش مهر، آیت‌الله آملی‎لاریجانی امروز در همایش سراسری قوه قضائیه با انتقاد از طولانی شدن سخنرانی رئیس جمهور و وزیر دادگستری گفت: امروز ما میزبان بودیم، اما رئیس جمهور سه برابر زمان من حرف زد.  همچنین وزیر دادگستری یکم و نیم برابر زمان من حرف زد و رئیس مجلس نیز چند دقیقه ای صحبت کرد.

وی سپس به مهمترین برنامه های قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: مساله برنامه محوری، نظارت بر دستگاههای قضایی، برخورد با مفسدان اقتصادی، پیشگیری از جرم و برخورد با اشرار و قاچاقچیان و جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی از مهمترین برنامه های قوه قضائیه است.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مساله برخورد با مفسدان اقتصادی بسیار حساس و مهم است و در کنار این برخورد باید امنیت اقتصادی را تامین کنیم. برخورد با فساد و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی کار سختی است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی سپس به لایحه پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام منتظر تصمیم‌گیری نهایی است که امیدواریم به زودی در این باره تصمیم‌گیری شود.

وی ارتقاء کمی و کیفی منابع انسانی را مهمترین دغدغه خود دانست و افزود: زمانی که مشکلات را واکاوی می کنیم، سرمنشأ آن کمبود نیروی انسانی است. مردم از نوع برخورد قضات گلایه‌مندند که این موضوع عمدتا ناشی از همین مساله است. زمانی که به یک قاضی روزی 10 پرونده می دهیم، طبیعی است که خستگی وی نمی گذارد آن سطح رفتار مورد نظر را داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه درباره اتقان آراء نیز گفت: اتقان آراء تابع همین موضوع است. آموزش های ضمن و بدو خدمت نیز تاثیر خوبی بر اتقان آراء داشته است. برای ارتقاء سطح کمی و کیفی نیروی انسانی تلاش زیادی کردیم و با الطاف مقام معظم رهبری و همکاری مجلس شورای اسلامی برای جذب چهار هزار قاضی در برنامه پنجم توسعه مجوز گرفتیم.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: تاکنون 2 هزار و 500 قاضی وارد دستگاه قضایی شده و یک‌هزار نفر در حال کارآموزی هستند که تا پایان امسال 800 نفر جذب دستگاه قضایی خواهند شد.

رئیس دستگاه قضا خاطر نشان کرد: برای ارتقاء کیفی قضات باید به دانش روز مسلط بوده و موارد قابل بحث در سیستم قضایی طرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود. از جمله مسائل موثر بر ارتقاء کیفی، مبانی معرفتی و اعتقادی است. متاسفانه در دانشگاه های حقوق و در برهه ای در دانشکده خودمان از اساتیدی استفاده کردیم که مبانی قضایی اسلامی را قبول نداشتند. یک کتاب حقوق جزا به من اهدا شد که در مقدمه آن نویسنده ساختار دینی قوه قضائیه را قبول نداشت. تعجب کردم که این افراد چگونه مقبول هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
دوره بعدی شوراهای شهر ۳ ساله خواهد بود؟
حال و هوای اعضای هیئت دولت در هنگام ورود پیکر رئیس جمهور شهید +فیلم
بغض مجری سرشناس بی‌بی‌سی فارسی هنگام اعلام خبر شهادت رئیسی+ فیلم
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga ۲۱۰۰
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
«الهام علی اف» در سفارت ایران در باکو حضور یافت
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان مشخص شدند
تمهیدات حمل و نقلی تهران برای مراسم تشییع
مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top