تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/04/02 - 11:16
کد خبر: 133364

واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به ماجرای مسمومیت غذایی 80 دانشجو

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پی مسمومیت غذایی 80 دانشجو که هفته گذشته به علت مصرف غذای مسموم رخ داده بود، رسما عذرخواهی کرد و معاون دانشجویی دانشگاه نیز از علام نتایج بررسی کارشناسی مسمومیت غذایی تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش فارس، هفته گذشته 80 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران دچار مسمومیت غذایی شدند.

در این زمینه مصطفی محقق، معاون دانشجویی دانشگاه گفت: روز سه شنبه 27 خرداد، حدود ساعت 7 شب، با تماس‌هایی از سوی دانشجویان در مورد علائم گوارشی شبیه مسمومیت تعدادی از دانشجویان خوابگاهی مواجه شدیم.

وی افزود با هماهنگی با رئیس بیمارستان امیراعلم، تمام دانشجویانی که در خوابگاه سمیه دچار مسمومیت غذایی شده بودند را به آن مرکز درمانی منتقل کردیم و امور درمانی آنها انجام شد. نکته قابل ذکر این است که تعدادی از دانشجویان قبل از رسیدن همکاران به خوابگاه‌ها، توسط اورژانس به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دیگر نظیر بیمارستان لقمان، فیروزگر و غیره اعزام شده یا برخی نیز شخصاً با هزینه شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد علت بروز این حادثه گفت: با بررسی‌های اولیه تقریباً مشخص شد، تمام این آلودگی ها مربوط به دانشجویانی بوده است که در سلف سرویس پسران دانشکده پزشکی، غذا میل کرده‌اند. با توجه به اینکه غذا در آشپزخانه مرکزی دانشگاه، واقع در مجتمع کوی علوم پزشکی تهران پخت و توزیع می‌شود، ما از هیچ سلف و خوابگاه دیگری، (حدود 6 سلف) که غذا در آنها توزیع می‌شود، گزارش مشابه مسمومیت نداشتیم.

وی تأکید کرد: همچنین در میان مراجعه کنندگان، هیچ دانشجوی دختری وجود نداشت. بنابراین مواد و غذا مشکلی به صورت کلی نداشته و آلودگی مربوط به محل توزیع غذا در سلف سرویس دانشکده پزشکی است که طبیعتاً می‌تواند ناشی از آلودگی محیط باشد یا احتمالاً ناشی از عامل انسانی باشد.

محقق ادامه داد: بررسی دقیق از لحاظ بهداشتی و پزشکی به معاونت بهداشتی دانشگاه واگذار شده و کارشناسان بهداشت محیط آنها با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت و درمان دانشجویان از صبح روز چهارشنبه تاکنون در حال بررسی هستند و قول داده‌اند تا آخر هفته علت و گزارش نهایی را اعلام کنند.

وی در مورد دانشجویان مسمومی که امتحان دارند، گفت: تعدادی از دانشجویان به دلیل رنج و ناراحتی این مسمومیت، متأسفانه نتوانسته‌اند در برخی امتحانات شرکت کنند. با توجه به اینکه مسئولیت کلی نظارت بر مواد غذایی و توزیع غذا در بین دانشجویان با معاونت دانشجویی دانشگاه است. ما از تک تک دانشجویانی که در این موضوع دچار مشکلاتی شده‌اند، ابتدا عذرخواهی می کنیم و با هماهنگی که با معاونت آموزشی دانشگاه انجام داده‌ایم، متعهد هستیم در رفع مشکلات آموزشی آنها که عمدتاً به صورت برگزاری امتحان مجدد خواهد بود، اقدام و مساعدت کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با عذرخواهی از دانشجویان گفت: در پایان از دانشجویان عزیزی که ما به هر دلیلی نتوانستیم خدمات درمانی به آنها ارائه کنیم و شخصاً به مراکز درمانی مراجعه و متحمل هزینه شده اند، ضمن عذرخواهی مجدد، خواهشمندیم به ساختمان معاونت دانشجویی واقع در خیابان قدس، طبقه دوم، مرکز بهداشت و درمان دانشجویان مراجعه کنند.

امروز علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در لابه‌لای گزارش ماهانه خود نسبت به بروز این اتفاق ابراز تأسف کرد و به علت وقوع آن رسماً عذرخواهی کرد.

وی گفت: در روزهای آخر خرداد گروهی از دانشجویان دچار مسمومیت غذایی شدند. همان شب معاون دانشجویی و مدیران این حوزه حداکثر تلاش خود را برای تدارک اقدامات درمانی برای افراد مبتلا در اکثر خوابگاه‌ها صرف کردند و تا ساعات بامداد در خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور داشتند، برخی خوابگاه‌ها هم از اورژانس کمک گرفتند و گروهی از دانشجویان هم مستقیم به بیمارستان مراجعه کردند.

جعفریان ادامه داد: فردای آن روز روابط عمومی معاونت دانشجویی خبر اولیه را منعکس کرد و گزارش بعدی معاونت دانشجویی هم روز شنبه ارائه شد. علت بروز این عارضه هنوز به طور کامل روشن نیست و بررسی دراین‌باره توسط معاونت‌های دانشجویی و بهداشت و حراست دانشگاه ادامه دارد که نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در پایان گزارش خود گفت: من هم به نوبه خود از بابت بروز این حادثه بسیار متأسفم و از همه دانشجویان مبتلا عذرخواهی می‌کنم. بروز چنین حادثه‌ای برای یک بار هم زیاد است حتی اگر سرویسی هر روز بیش از ٥ هزار غذا توزیع کند.

سیستم تهیه و توزیع غذای دانشگاه علوم پزشکی تهران روزانه 5 هزار پرس غذا تهیه و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top