تاریخ انتشار: شنبه 1393/04/07 - 22:54
کد خبر: 133944

دانشجویان در تابستان ذهن‌تان را فعال نگه دارید

خبرنامه دانشجویان ایران: تعطیلات تابستان برای دانشجویان فرصت مناسبی است تا به مغز خود استراحت بدهند اما برای دانشجویانی که قصد ادامه‌ تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند حفظ هوشیاری و فعالیت مغز بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، معمولا دانشجویان مقاطع بالاتر از کارشناسی نسبت به دانشجویان مقاطع پائین‌تر دغدغه‌ها و مسئولیت‌های بیشتری دارند که این مسئله روند فراموشی دروس دوران تحصیل را در آنها سرعت می‌بخشد.

در این گزارش به نقل از یونیورسیتی هرالد به راهکارهای مختلفی که به تازه و فعال نگه‌ داشتن مغز و تقویت ذهن در طول تعطیلات تابستانی کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

حفظ روابط اجتماعی

حفظ ارتباط با دوستان، همکلاسان و افرادی که هم رشته شما هستند فرصتی را فراهم می‌کند تا از فضای دانشگاه دور نباشید. یکی از بهترین فواید دانشگاه این است که توسط افراد زیادی احاطه می‌شویم که اشتراکات زیادی با ما دارند و دقیقا آنچه که شما به دنبالش هستید را می‌جویند. پس با تعطیلی دانشگاه الزاما نباید فرصت این تبادل و ارتباط را از دست بدهید و از آن فاصله بگیرید. عضویت در گروه‌های اجتماعی مجازی این امکان را می‌دهد تا از این فضا دور نشوید.

ورزش فکری

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک انجام می‌دهند در مقایسه با افرادی که بازی‌های شبیه‌سازی انجام می‌دهند در انجام آزمایشات حافظه‌ موفق‌تر هستند. یک شیوه‌ دیگر برای ورزش دادن مغز انجام مسائل ریاضی بدون استفاده از ماشین‌حساب است. بنابر اعلام محققان این کار به بهبود تفکر شفاف و منطقی کمک می‌کند. محققان همچنین پیشنهاد می‌کنند که با خود یک دفترچه خاطرات به‌ همراه داشته باشید چرا که نوشتن یک مهارت پایه‌ای است که تمام دانشجویان مقطع بالاتر از کارشناسی به آن نیازمندند. ضمن اینکه یکی از لازمه‌های داشتن این دفترچه خاطرات حافظه‌ خوب برای به‌ خاطر آوردن وقایعی است که به تازگی رخ داده‌اند.

خواندن، مشاهده و گوش کردن به مطالب فعال‌کننده مغز

بر خلاف انجام بازی‌های رایانه‌ای که بیش از سایر شیوه‌ها، مهارت‌های فکری را برمی‌انگیزند، این روش فضای بیشتری را برای قدرت تفسیر و خیال‌پردازی فراهم می‌کند. کتاب، فیلم و موسیقی قوه‌ تخیل شما را در اختیار گرفته و با فراهم کردن امکان تفکر منتقدانه، بخش خلاق شما را تغذیه می‌کنند. این شیوه به‌ ویژه برای دانشجویان رشته‌های هنر و علوم انسانی مفیدتر است.

استفاده از نقشه به جای جی‌پی‌اس

«امی‌ لابن»، جغرافیدان دانشگاه «اورگن» می‌گوید: خواندن نقشه مستلزم این است که افراد دید خود را گسترش دهند. افراد با مشاهده‌ نقشه در حالی که به مسیر خود ادامه می‌دهند باید مدام در ذهن خود این اطلاعات را پردازش کنند که حال کدام سمت شمال، کدام سمت جنوب و یا شرق و غرب است و این تحلیل دائمی ذهن را فعال نگه می دارد.

اختصاص زمانی برای استراحت

تعطیلات فرصت خوبی است تا دانشجویان کمی به خود استراحت دهند. هر فردی به نوبه‌ خود شیوه خاصی را برای استراحت کردن دارد اما چیزی که اهمیت دارد این است که به هر نحوی شده این مدت تعیین شده برای استراحت را در طول روز بگنجانید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top