تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/04/09 - 12:06
کد خبر: 134142

جزئیات شرکت در رشته‌های شرایط خاص کنکور

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین مهلت ابراز علاقمندی به شرکت در رشته های شرایط خاص کنکور 93 گفت: داوطلبان کنکور تا فردا 10 تیرماه فرصت دارند که با مراجعه به سایت سنجش نسبت به درج این علاقمندی اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اطلاعیه مربوط به شرکت داوطلبان کنکور سراسری 93 در این دوره از پذیرش در رشته های شرایط خاص که به صورت متمرکز دانشجو می پذیرند در 31 خردادماه به اطلاع داوطلبان رسیده است اما با توجه به پایان فرآیند برگزاری آزمون داوطلبان تا 10 تیرماه فرصت دارند این ابراز علاقمندی را در فرم های ثبت نام خود تایید کنند.

وی افزود: هر داوطلب می تواند دو رشته از رشته های دارای شرایط خاص با پذیرش متمرکز دانشجو را انتخاب کند.

به گزارش مهر، رشته‌های‌ دارای شرایط خاص رشته‌هایی هستند که نیاز به‌ اقداماتی‌ نظیر مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی دارند و داوطلبان‌ علاقه‌مند به‌ انتخاب‌ اینگونه‌ رشته‌ها باید شماره موارد را از جداول مربوطه استخراج و حداکثر دو مورد از این موارد را در سایت سازمان درج کند و در صورتی‌که‌ نام آنان‌ در ردیف‌ معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های‌ مذکور برای‌ مصاحبه‌ و معاینه‌ اعلام‌ شود (اعم‌ از اینکه‌ در مراحل‌ مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی شرکت‌ کنند یا خیر) باید در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌، کدرشته‌ یا کدرشته‌های‌ مذکور را به‌ عنوان‌ یک‌ یا چند رشته از انتخاب‌های‌ مجاز خود به‌ نحوی‌ که‌ در دفترچه‌ شماره 2 (دفترچه‌ انتخاب‌ رشته‌) منعکس‌ می شود  فقط از اولویت یکم تا اولویت‌ نهم انتخاب کنند.

داوطلبان‌ شماره‌ مورد یا موارد مربوط به رشته‌های‌ مورد علاقه‌ خود را از جدول شماره 1 (برای‌ داوطلبان‌ گروههای آزمایشی  علوم‌ریاضی‌‌وفنی‌، علوم‌‌تجربی‌، علوم‌‌انسانی و هنر‌)، جدول‌ شماره 5 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌)، جدول‌ شماره 8 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ تجربی‌)، جدول‌ شماره 12 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌) و جدول‌ شماره 15 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر) استخراج‌ و انتخاب کنند.

تذکرات مهم:

1- آن ‌دسته ‌از داوطلبانی‌که‌ علاقه‌مندی‌ خود را به ‌هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه امام صادق(ع) و یا دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری/ دادگستری، در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری ازطریق سایت دانشگاه ذیربط اعلام کرده اند نیاز به اقدام خاصی در این مرحله ندارند.

2- متقاضیان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری چنانچه مجاز به انتخاب رشته شوند و در ردیف معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت این دانشگاه در مردادماه قرار گیرند، لازم است در زمان انتخاب رشته، کدرشته‌های تحصیلی این دانشگاه را تا اولویت نهم و قبل از دهم انتخاب کنند.

3- متقاضیان رشته‌های‌ تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحدهای( بندرعباس، تهران، سنندج و زاهدان) و دانشگاه صنعتی مالک اشتر لازم است شماره مورد و یا موارد را از گروه‌ آزمایشی‌ مربوط استخراج و در سایت سازمان درج کنند، در صورتی‌ که متقاضیان هر یک از رشته‌های فوق‌الذکر‌ در ردیف‌ معرفی‌شدگان ‌چند برابر ظرفیت قرار گیرند، به‌ هنگام ‌انتخاب ‌رشته‌ لازم‌ است‌ کدرشته‌ یا کدرشته‌های ‌مربوط را از اولویت‌ اول‌ انتخابی‌ تا حداکثر اولویت‌ سی‌ام‌ در هر اولویتی‌ که‌ علاقه‌مند باشند انتخاب‌ کنند و داوطلبانی‌ که‌ دو مورد از موردهای‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی ‌خود را انتخاب‌ کرده‌اند، مجاز هستند علاوه‌ بر دو مورد انتخابی‌، شماره موارد مربوط به رشته‌های‌ دانشگاه‌های فوق را نیز به ‌عنوان‌ مورد سوم‌ انتخاب‌ کنند.

4- ملاک نهایی برای ظرفیتها، عنوان رشته‌ها و نیمسال پذیرش برای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، موارد درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته(دفترچه شماره 2) خواهد بود.

مؤسساتی که در رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص از بین داوطلبان چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرند شامل دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه غیردولتی -غیرانتفاعی سوره تهران، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه ‌صنعتی ‌مالک ‌اشتر، دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌ارتش ج.ا.ا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران است.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top