تاریخ انتشار: جمعه 1394/04/12 - 10:00
کد خبر: 134487

برای سالروز سکوت حقوق بشر!

برای سالروز سکوت حقوق بشر!

حقوق بشر آنها حضور چندین ساله شان در عراق و افغانستان را که به قیمت کشته شدن و آواره شدن میلیون ها "بشر" آن هم به بهانه واهی همچون ساقط کردن تروریست را حق و البته وظیفه ی خود می دانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی همایونی فر// یقینا اگر نگاهی کوتاه و گذرا به عقبه نه چندان دور خود یعنی در حد 30 – 35 سال گذشته داشته باشیم، تاریخ گواه خواهد بود بر مظلومیت ملت آزاده ی ما و دشمنی صریح و آشکار استکبار جهانی. و البته از ماجرای کربلا می شود فهمید که مظلومیت ، سربلندی است و نه سر به زیر انداختن.

12 تیر ماه 67 ؛ سالروز سکوت سنگین حقوق بشر در برابر ظلمی دیگر که 290 نفر بشر در آن جان باختند و همه می دانیم که واقعیت امر آن است که هر  30 میلیون نفر ایرانی در آن حادثه جان باختند و کل مردم دنیا  حقوقشان را. اما سکوت مدعیان حقوق بشر را دریابید.

سوال اصلی به همین کلمه ی دوبخشی وارد است؛
حقوق – بشر؛ آخر مگر می شود این همه تناقض در این دو کلمه پیدا شود، آن هم در طول یک قرن و اندی که این روال دارد تکرار می شود:  " تهاجم به بهانه حقوق بشر".                                   خلیج فارس، هواپیمای مسافربری، پرواز IR655، خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران، ناو پیشرفته  آمریکایی، شلیک دو بمب بسمت IR655 ،66 کودک زیر 13 سال، 53 زن، فاجعه، نقض حقوق بشر، اعطای مدال شجاعت و .... هزارن کلمه در مورد این فاجعه ی جهانی که برای چندمین بار باز این کلمات را کنارهم می گذارم به امید اینکه این بار بتوانم ازآنها برداشتی منطقی داشته باشم.

حقوق بشر آنها می گوید که برای پیشبرد اهداف خود در منطقه میتوانید به هر بهانه ای متوسل شوید. حقوق بشر آنها شکلیک دو بمب به سمت هواپیمای مسافری را نقض نمی‌کند حتی اگر آن هواپیما هم در محدوده هوایی و هم در محدوده ی آبی (دریایی)کشور خود باشد. حقوق بشر آنها براحتی  قبول می  کند که تشخیص هواپیمای مسافربری بجایF14  برای ناو پیشرفته وینسنس کاری بس دشوار است.

حقوق بشر آنها همان حقوق بشری است که وقتی روسیه هواپیمای مسافربری  کره جنوبی را آن هم در خاک روسیه  منفجر می کند، باز هم روسیه را مقصر می داند ولی در برابر اعاده‌ی حقوق ملت ایران همه سکوت می کنند. حقوق بشر آنها حمله ی طبس را آن هم به بهانه‌ای چون آزادسازی چند اسیر توجیه می کند. حقوق بشر آنها حضورشان در منطقه خلیج فارس و حمله به نفت کش ها و پالایشگاه های ما را منطقی می داند.

حقوق بشر آنها حضور چندین ساله شان در عراق و افغانستان را  که به قیمت کشته شدن و آواره شدن میلیون ها "بشر" آن هم به بهانه واهی همچون ساقط کردن تروریست را حق و البته وظیفه ی خود می دانند. حقوق بشر آنها با راه انداختن 32 جنگ در طول 64 سال به راحتی کنار می آید و حتی از اعطای نماد صلح جهانی به آنها نیز دریغ نمی کند.

و اینها همان کسانی هستند که هرازگاهی با لبخندی موزیانه دست دوستی به سمت ما دراز می کنند و خود را بانی صلح جهانی می دانند و حقا باید بگوییم احسنت به این اعتماد به نفس. و شما همان کسانی هستید که برای سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کاری، تاکید می کنم از انجام هیچ کاری دریغ نکردید و خود و هم پیمانانتان چه بلاهایی که به سر این ملت نیاوردید.

شما همان کسانی هستید که با وجود گذشتن 26 سال از حادثه تروریستی حمله ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس، حتی به عذر خواهی از خانواده های قربانیان و ملت ایران فکر هم نکردید و همین شما هستید که باز با بی شرمی تمام دست دوستی به سمت ما دراز می کنید درحالی که جز به پیشبرد اهداف خود و هم پیمان های خود فکر نمی‌کنید. و براستی چه ظلم گرانی است بر همه ی بشر که شما را منادی صلح جهانی وپیام آور دوستی بدانند در حالی که به صورت مداوم خودتان آن را نقض می کنید.

و چه تکراریست جریان حقوق بی بشر شما ...

دانشجوی دانشگاه هرمزگان

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هند: در این ساعات سخت در کنار مردم و دولت ایران هستیم
زائران بارگاه رضوی و حرم حضرت معصومه (س) دست به دعا برداشتند
آرزوی سلامتی «حماس» برای آیت‌الله رئیسی و همراهان وی
علی لاریجانی: برای سلامتی آقای رئیسی همه دعا کنیم
بهادری جهرمی: معاون اجرایی به تبریز رفت
توضیحات وزیر کشور درباره «فرود سخت» بالگرد حامل رئیس‌جمهور
سرلشکر باقری: از همۀ امکانات نیروهای مسلح برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور استفاده شود
حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور +جزئیات
اخبار تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی
لحظه دستگیری دو گروگان‌گیر در زاهدان +فیلم
ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است
یک کودتا در نیروهای مسلح خنثی شد
دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند از سوی نهادهای اطلاعاتی
فروش سریع تمام بلیت‌های استقلال و نساجی!
انتقاد تند مقام عالی قضائی از تعطیلی شنبه‌ها
روز سیاه بورس در پایان معاملات؛ شاخص کل چقدر ریخت؟
اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از برنتفورد
حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی + جزئیات
واکنش تند به اظهارات اخیر بنی گانتز
بانک مرکزی فهرست کالاهای دریافت کننده ارز را منتشر کرد
صدور احکام سنگین برای تتلو + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top