تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/04/17 - 11:41
کد خبر: 135131

یک نماینده مجلس: کاش رئیس دانشگاه آزاد حقایق جلسه با کمیسیون آموزش را تغییر نمی‌داد!

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ای‌کاش میرزاده تمام آنچه که در کمیسیون گفت، به صورت شفاف، در رسانه‌ها هم بگوید و تأکید کند که مراد دانشگاه آزاد، «مبارزه قوی‌تر و قدرتمندتر با بدحجابی» است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص جلسه مشترک رئیس دانشگاه آزاد و اعضای کمیسیون آموزش گفت: آنچه آقای «میرزاده» در جلسه کمیسیون بیان کرد، این بود که بخشنامه این دانشگاه، برای رفع مبارزه با بدحجاب و بی عفتی نبوده است، بلکه در راستای سامان‌دهی بهتر این مبارزه است.

وی افزود: برمبنای این بخشنامه، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات دانشجویان و کارمندان به وجود آمده که این هیأت‌ها مسئول رسیدگی به تخلفات دانشجویان و کارمندان، از جمله بدحجابی و بی عفتی خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: میرزاده تأکید کرد که به هیچ وجه در این بخشنامه، هدف، جلوگیری از مبارزه با بدحجابی و بی عفتی در دانشگاه نبوده است، بلکه حراست‌، گزارش خود را خواهد داد و هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در عمل وارد خواهند شد، ضمکن اینکه در بخشنامه دانشگاه آزاد نیز آمده است؛ اگر بعضی از ساختارشکنی‌ها یا تظاهر واضح به بدحجابی رخ دهد، حراست می‌تواند مستقیماً وارد عمل شده و منتظر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات نباشد.

عبادی افرود: کمیسیون هم در پاسخ به رئیس دانشگاه آزاد گفت؛ اگر واقعاً مرادتان این است و صرفاً خواستار بهتر کردن روش مبارزه با بدحجابی بوده‌اید، اشکالی ندارد، اما آنچه که برای نمایندگان اهمیت دارد عملکرد دانشگاه آزاد است.

وی با اشاره به دوگانگی موجود در اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد تاکید کرد: من از آقای میرزاده گلایه دارم، ای کاش وی تمام آنچه که در کمیسیون گفت، به صورت شفاف، در رسانه‌ها هم بگوید و تأکید کند که مراد دانشگاه آزاد، «مبارزه قوی‌تر و قدرتمندتر با بدحجابی» است، متأسفانه احساس می‌کنم در این زمینه، تا حدودی سیاسی کاری می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص احتمال عملکرد ناصحیح دانشگاه آزاد در برخورد با بی‌حجابی و راهکارهای مجلس برای مقابله با آن افزود: اگر مشاهده شود که در عمل از سوی دانشگاه آزاد کوتاهی رخ می دهد، نمایندگان سکوت نخواهند کرد؛ البته ما سعی می‌کنیم خوش بین باشیم.

عبادی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات، با توجه به عملکرد آقایان، نگاه بدبینانه‌ای به انسان دست می‌دهد، مبنی بر اینکه تمامی این اقدامات برای رأی جمع کردن از یک طیف 20 درصدی و یا شاید هم کمتر باشد.

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اخیراً و با صدور بخشنامه‌ای، از تمامی واحدهای حراست خود خواسته است که در مسأله حجاب وارد نشده و از برخورد با بدحجاب‌ها خودداری کنند.

در قسمتی از این بخشنامه آمده است: «نظر به اینکه مقوله حجاب و عفاف، موضوع فرهنگی بوده و نیاز به برنامه‌ها و راهکارهای خاص و تخصصی فرهنگی دارد، لذا مقتضی است حراست واحدهای دانشگاهی از هر گونه مداخله در اجرای برنامه‌های مرتبط با موضوع مطروحه خودداری نموده و صرفا برابر شرح وظایف ذاتی، ضمن رصد روند اجرای برنامه‌های معاونت‌های فرهنگی در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اشخاص نسبت به تهیه و ارسال گزارش موارد، به متولی فرهنگی واحد اقدام نمایند.»

روز یکشنبه و در پی اعتراض نهادهای مردمی و دانشجویی متعدد به این بخشنامه، رئیس دانشگاه آزاد به همراه معاون فرهنگی و مدیرکل حراست در کمیسیون آموزش حاضر شده و توضیحاتی را در این خصوص به نمایندگان ارائه کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس‌جمهور عراق وارد تهران شد
دلنوشته‌ عباسعلی کدخدایی برای وزیر شهید دولت سیزدهم
جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم
تبعات تساوی تلخ استقلال در قائمشهر
عامل توهین به شهدای خدمت دستگیر شد
ادعای عجیب ایلان ماسک درباره واتس اپ
اسامی نامزدهای هیئت رئیسه مجلس دوازدهم
مراسم یادبود رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در حسینیه امام‌خمینی (ره) +عکس
رئیسی چراغ دانشگاه‌ها را روشن کرد
بغض رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت +فیلم
روضه‌خوانی کریمی برای مهمانان خارجی در حسینیه امام خمینی(ره) +فیلم
نکونام به کمیته انضباطی فراخوانده شد
لحظه تسلیت گفتن مداح معروف به رهبر انقلاب +فیلم
صدر جدول معیار طعنه‌های مورایس؛ ببین کی بالاست، گیر بده!
آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری تهران
شهید رئیسی قبول نمی‌کرد ‌نامزد شود
لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان +فیلم
مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان با حضور رهبر انقلاب +فیلم
مراسم بزرگداشت شهید رئیسی با حضور رهبرانقلاب +عکس
روایت شهید رئیسی از شرکت درکنکور دکتری +فیلم
واکنش شهید جمهور آیت الله رئیسی به نقاشی‌اش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top