تاریخ انتشار: جمعه 1393/05/24 - 13:53
کد خبر: 138957

دفاع جهانگیری از فرجی‌دانا در فیس بوک

خبرنامه دانشجویان ایران: به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور طی مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک به دفاع از وزیر علوم پرداخت.

در این مطلب آمده است:

«توانا» بود هرکه «دانا» بود

بالاخره بعد از مدت ها بحث و گفت و گو، مساله استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مجلس اعلام وصول شد و احتمالا هفته دیگر در دستور کار مجلس قرار می گیرد. در آخرین جلسه هیات دولت، موضوع مطرح شد و رئیس جمهوری و اعضای دولت قاطعانه از برنامه ها و عملکرد و شخصیت دکتر فرجی دانا دفاع کردند.

واقع مساله هم همین است، در همه جای دنیا معمولا وزیر علوم را از میان دانشمندان انتخاب می کنند و جامعه علمی هم او را از خود می دانند و برجسته بودن چهره آکادمیک در این وزارتخانه نسبت به هر معیار دیگری ارجح است.

من هم وقتی به گذشته بر می گردم می بینم این آقای دکتر هم واقعا همین جوری است. در تدین و سابقه انقلابی او در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس واقعا تردیدی نیست، اما علاوه بر آنها یک دانشمند به تمام معنا و یک استاد و محقق ممتاز در کشور است که در هرجا هم مطرح بوده انصافا سیاسی کار نکرده است ولی می بینیم سرنوشت عجیبی دارد.

در مجلس ششم که برای وزارت علوم مطرح شد به او رای اعتماد ندادند و در این مجلس که گرایش اکثریت با آن مجلس متفاوت است باز جمعی او را استیضاح می کنند. فکر می کنم که کافی نیست که خود آدم سیاسی عمل نکند بلکه مخالفان هم باید سیاسی نباشند.

هریک از دوستان قم و همکلاسی هایش را در دبیرستان و دانشگاه می بینم که حالا خودشان از مسئولان نظامند، از تدین و تشرع و انقلابی بودن او حرف می زنند، چهره های برجسته علمی کشور هم که از وضع برجسته علمی او در داخل و خارج سخن می گویند.

مدیران عالی کشور و همکارانش هم بر نجابت و قانون مداری و پاکدستی اش تاکید می کنند، واقعا چرا از کنار این خصوصیات به سادگی می گذریم؟

ایشان در این مدت عملا به دانشگاه ها، امید و نشاط تازه ای داده است، در یکسال گذشته، دانشگاه آرام ترین دوران خویش را پشت سر گذاشت و نظم و انضباط علمی به دانشگاه بازگشت. اگر به دانشگاه فراتر از فضای سیاسی امروز نگاه کنیم باید قدردان او باشیم که با این همه مشکلی که در سال های اخیر به وجود آمده است مدبرانه رو به رو شد.

عقلانیت و تدبیر و نجابت و اخلاق و داشتن فهم علمی و رویکرد قانونی در همه جا لازم است، اما در دانشگاه لازم تر، من که هر وقت متانت و صبر و سلوک دکتر فرجی دانا را می بینم به داشتن وزیری مثل او در این حوزه افتخار می کنم. دکتر فرجی دانا واقعا هم شان وزیر علوم در نظام جمهوری اسلامی است که تاکنون توانسته برنامه های دولت را با موفقیت در این حوزه پیش ببرد و قطعا رئیس جمهور و دولت هم مصمم اند که این برنامه ها همچنان پیش برود.

 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top